Menet közben random elmegy a világítás - biztosíték probléma, vagy más lehet a gond?
Figyelt kérdés
Üdv Mindenki! Adott egy Opel Campo pick-up, melynél a jelenség a következő: menet közben random elmegy a világítás, de a helyzetjelző tovább világít. Pár méter után a világítás szintén random visszatér. Az autó nem rég került hozzám, és a következőt sikerült kideríteni: egy biztosíték beleolvadt a biztosíték táblába (pont a világításé), valamint miután tüzetesebben átnéztem az autót észrevettem, hogy a jobb oldali lámpánál az egyik kábel mintha megégett volna. A teóriám a következő: a beleolvadt biztosíték egy darabja még funkcionál, így működik a világítás, viszont rázkódás hatására mintha kicsúszna a helyérő, ezért tűnik el hirtelen a világítás, majd vissza is jön szintén rázkódás hatására. Az autóval természetesen a hiba észrevétele óta nem közlekedem, valamint hála Istennek a hiba is földúton, szürkületkör jelentekzett, így nem sodortam veszélybe senkit. A hiba javításához minden rendelkezésre áll a szakértelmen kívül: türelem, multiméter, tartalékbiztosítékok, kábelek és fényszóró csatik. Valaki segíteni megerősíteni vagy megcáfolni a teóriám?2020. nov. 23. 10:37
1/5 anonim válasza:
biztosíték nem olvadhat bele, ott valami szakbarbár már ügyeskedett... szedjed ki és tegyél bele a lámpának megfelelő erősségűt (szinte biztos vagyok benne, hogy jóval erősebb van most benne). A sérült vezetéket cseréld ki, majd keressed meg a zárlat okát.
2/5 anonim válasza:
A biztosíték általában csak az egyik oldali fényszórót védi és a másiknak külön van. Ha egyszerre megy el a két fényszóró, akkor inkább a kapcsolóra gyanakodnék.
3/5 anonim válasza:
Nekem a régi F Astrámnál kapcsoló csere oldotta meg ezt a problémát. A helyzetjelző működött gond nélkül viszont a tompított időnként elment majd visszajött, és felkapcsolásnál is csinálta ezt hogy villant, és semmi, amikor visszakapcsoltam ment gond nélkül. Volt olyan időszak amikor hónapokig nem csinálta a létező legrázósabb úton sem, de aztán ismét kezdte. Mi első körben kábeltörésre tippeltünk ki is cseréltük az összes vezetéket ami az adott lámpát működteti de feleslegesen. Aztán csak azon agyaltunk hogy lehet a kapcsoló ami kezdi megadni magát. Ismerősöm bontóból hozott másik kapcsolót és meg is szűnt a probléma. A régi kapcsolót labortápra kötve izzókkal plusz multiméterrel tesztelte otthon a műhelyébe és ott az asztalán is csinált olyanokat hogy időnként nulla rázkódással elszállt a világítás majd visszatért. A kapcsolót szétszedte és látta hogy ott az érintkezők annyira megvoltak pirulva hogy egyszerűen nem volt kontakt. Azt kipucolta, összerakta és jó is lett, persze ezt már nem fogjuk használni mert egyrészt kegyetlenül szét lett barmolva, másrészt még ha működik is kitudja meddig meg hogyan. A G Astrámnál szintén volt ilyen probléma az első után rögtön bontóba mentem, vettem másik kapcsolót, cseréltem, működik és kész.
4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm Nektek! Biztit megnézem mégegyszer, cserélem a kábelt és a kapcsolót is biztos, ami biztos.
2020. nov. 23. 15:26
5/5 anonim válasza:
Üdv! G Astránál nekem is a kapcsoló volt a gond: a tompitott néha lekapcsolt vissza helyzetjelzőre, 5000 Ft-ért egy bontott világitáskapcsoló oldotta meg a gondot... Szerintem itt is ez lesz a hiba. A megolvadt biztosítékot is ki kellene cserélni, utána nézve hogy pontosan milyen kell bele. A lámpánál levő vezetéket meg szintén jó lenne megvizsgálni...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!