Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autótulajok; számotokra ez...

Autótulajok; számotokra ez egyértelmű?

Figyelt kérdés

Nem túlzok, ha azt mondom, hogy 10-ből 9 alkalommal, amikor betér hozzánk egy ügyfél a szervizbe és a munkafelvevőnk kéri a forgalmit, az a válasz, hogy "kint van a kocsiban". És sokaknál még ekkor sem az a reakció, hogy kimegy behozza, hanem "behozzam?". Sőt, sok esetben még csak ilyen kérdést sem tesz fel, csak ácsorog tovább és külön kell mondani nekik, hogy tessen szíves lenni behozni már kedves.


Teljesen érthető lenne, ha ez ritkábban fordulna elő és szűkíthető lenne a kör fiatalokra, akik például először visznek újdonsült autótulajként autót szervizbe, vagy nők, akiknek eddig mindig a párjuk/férjük vitte az autót, szóval a lényeg, hogy nem jártasak a témában. De nincs ilyen. Férfi, nő, fiatal, idős, friss jogsis, 30 éve vezető... kb. senki nem hozza be a forgalmit.


Máshol nem kérik el, vagy mi? Mármint értem én, hogy a retkes sufnijóskák nem foglalkoznak ilyennel, de egy értelmes szervizben ez természetes, nem? Kizárt, hogy csak nálunk az. Hogy nyitnak máshol munkalapot pontos típus, alvázszám és motorszám/kód nélkül? Hogy rendelnek máshol alkatrészeket alvázszám nélkül, csak úgy találomra és vagy jó lesz vagy nem? Mikor néha még egy alvázszámon belül is több verzió létezik alkatrészekből, hát még ha alvázszám nélkül keres az ember...


Na mindegy, szóval a lényeg az, hogy hogyan lehet az, hogy 10-ből 9 embernek nem ismerős a rendszer? Az első, vagy maximum második alkalomnál ki kellene, hogy alakuljon a felismerés, nem? Hogy "mindig elkérik és szaladgálnom kell a kocsihoz érte, úgyhogy inkább ezentúl rögtön beviszem magammal". Nektek ez nem evidens?


A kilométeróra állásáról meg már nem is beszélek. Azt sem nézi meg senki, pedig munkalapra azt is fel szokás írni, ezért mindig megkérdezzük és tuti, hogy nem csak nálunk van így. Megintcsak: a gyökér garázslakó nyilván nem foglalkozik ilyennel, de egy normális szerviznél ez is fontos, hogy fel legyen írva.


2022. ápr. 22. 16:35
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Nekem egyértelmű, hogy nem viszem be abba a szervízbe ahova mindig járunk és el van mentve minden adat. Ismeretlen helyre nyílván beviszem, mert ellenkező esetben csak magamat szopatom.
2022. ápr. 22. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
58%
Számomra a forgalmi egyértelmű (amúgy én a táskámban tartom, nem a kocsiban), de a km óra állását még soha nem kérték (10+ éve van saját autóm). Rendes helyre járok. Gondolom, leolvassák, amikor beállnak vele a munkaállomásra. (Kinn kell parkolni az udvaron akkor is, ha nem kell várni, és ki is állnak az autóval, amikor kész a kocsi)
2022. ápr. 22. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
100%
Nekem nem egyértelmű, sosem volt kocsim. Ha most hirtelen lenne, akkor sem lenne egyértelmű. :D
2022. ápr. 22. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
#11, na ez a másik! Legfeljebb a rendszámot kérdezik meg. Beüti a gépbe és ott van minden adat, a teljes szerviztörténet, hiszen tőlük rendeltem az autót. Mi a lótúrónak kellene nekik a forgalmi?!
2022. ápr. 22. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim válasza:
55%

"a retkes sufnijóskák"


Ennek a kifejezésnek az olvasása után, már nem is érdekel a kérdező se, és a kérdése sem :)

2022. ápr. 22. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
100%
10+ éve van jogsim, eszembe sem jutott hogy a kocsiban hagyjam a forgalmit, mivel táskában tartom...
2022. ápr. 22. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
Rendes, normális szervizekbe hordom az autókat. Lebeszéltem az idő pontot, oda vittem jeleztem, hogy meghoztam az autót, leadtam a kulcsot majd haza jöttem. Ennyi... Sose kértek ilyeneket :D
2022. ápr. 22. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

Mi a bánatnak vigyem a munkafelvevőnek a forgalmit, amikor már sokadszorra viszem az autót és benne van a rendszerükben??

Amikor időpontot kérek, akkor is a rendszámot kérdezik, nem az alvázszámot. Ennek ellenére mindig a forgalmi után érdeklődnek én pedig mindig elmondom hogy kint van a kocsiban. Sose gondoltam rá hogy be kéne vigyem.


Egyébként én is szerelő vagyok, csak én munkagépeket javítok. Ha az alvázszámra van szükségem, akkor megnézem magamnak. Ha van forgalmija a gépnek, ha nincs. Minek hozza oda külön az ügyfél a forgalmit? Ha már úgyis az adott autón/gépen dolgozik az ember, akkor semmi megterhelő nincs benne hogy negnézzem az alvázszámot és az üzemóra vagy km állást.

2022. ápr. 22. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

Hogy néhány véleményre reagáljak...


"Nem kommunikáljátok feléjük/írjátok ki ajtóra"

Az is ki van írva, hogy a belső udvarra nem szabad beállni, mégis kb. mindenki beáll. Aki meg nem, az sem a kiírás miatt marad kint, hanem mert mondjuk éppen tele van a belső udvar. Szóval a kiírás pont semmit sem segítene.


"Hozzátok be/nézzétek meg ti"

Jogos, de én azt hiszem, hogy mindenkinek érdeke a minél gördülékenyebb papírmunka, nem? Nem csak a szerviz érdeke, hanem az ügyfélé is, mert hamarabb el lehet kezdeni dolgozni az autón és hamarabb viheti tovább. És nem is csak arról a fél percről van szó: volt már rá példa, hogy épp csak pár másodperccel csúsztunk ki a kiszállítási kör leadási határidejéből. Egy ilyen ki-be rohangálás 1 órával hosszabbította meg a javítást, mert meg kellett várni a következő szállítási kört.


"Drágák vagytok/loptok/lehúztok/számlát sem adtok"

Nem húzunk le, nem lopunk, adunk számlát. Normális szervizekről beszéltem, ahol ilyen történik, az nem normális. Mások hibáit ne másokon verjétek le. Mi hozzá sem nyúlunk az autóhoz addig, amíg nincs nyitva munkalap, illetve nem adtunk árajánlatot. Mindkettő aláírva, pecsételve, ügyfélnek másolat átadva. Az ügyfél maximálisan védve van jogilag. Ha mi lopunk, akkor rögtön feljelenthet és bizonyítani tudja az igazát, nekünk esélyünk sem lenne. Ettől hívom magunkat normális szerviznek. Az meg, hogy drága-e... mihez képest? Bármi máshoz képest a világban? Egyáltalán nem. Ha a te pénztárcád nem tudja megfizetni, az nem rögtön azt jelenti, hogy drága, hanem hogy te vagy csóró. Menj egy sufnijancsihoz, ő olcsóbban dolgozik. De majd amikor ő lop meg és/vagy szarul javítja meg az autódat, akkor utána úgyis ki kell fizetned a normális szervizet.


"Amikor beálltok az autóval a műhelybe, akkor ki tudjátok venni a forgalmit/le tudjátok olvasni az alvázszámot az autóról"

Ahogy erre az előzőben már utaltam, mi ugyan nem csinálunk semmit, amíg nincs munkalap és árajánlat. De ahhoz meg szükséges a forgalmi. Először kellenek az adatok és csak utána nyúlunk hozzá az autóhoz, fordítva nem működik. És ez MIATTATOK, az ügyfél védelme érdekében működik így. Gondold el, munkalap nélkül beállunk a műhelybe és véletlen összetörjük az autót. Kié a felelősség? Munkalap nélkül nem bizonyítható, hogy az autó járt abban a szervizben. Nem bizonyítható, hogy ott törték össze a szerelők. A munkalap védi az ügyfelet.


"Sosem kérték"

Szomorúnak találom. A fent leírtak alapján mondom, hogy ahol nem kérnek forgalmit, ott nem megfelelő a papírmunka, aminek az egyedüli vesztese csak az ügyfél lehet.

2022. ápr. 23. 06:12
 20/21 A kérdező kommentje:
Ja és még egy kis kiegészítés, írta valaki, hogy egy csomó benzin hiányzik az autóból mindig, még egy olajcsere után is: a munkalapon az üzemanyagszint is fel van jegyezve. De munkalap nyitáshoz kellenek adatok. Kell a forgalmi és kellenek információk. Ismétlem: ezek a dolgok az ügyfelet védik és szomorú, ha kb. sehol máshol nincs így.
2022. ápr. 23. 06:17
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!