Autótulajok; számotokra ez egyértelmű?
Nem túlzok, ha azt mondom, hogy 10-ből 9 alkalommal, amikor betér hozzánk egy ügyfél a szervizbe és a munkafelvevőnk kéri a forgalmit, az a válasz, hogy "kint van a kocsiban". És sokaknál még ekkor sem az a reakció, hogy kimegy behozza, hanem "behozzam?". Sőt, sok esetben még csak ilyen kérdést sem tesz fel, csak ácsorog tovább és külön kell mondani nekik, hogy tessen szíves lenni behozni már kedves.
Teljesen érthető lenne, ha ez ritkábban fordulna elő és szűkíthető lenne a kör fiatalokra, akik például először visznek újdonsült autótulajként autót szervizbe, vagy nők, akiknek eddig mindig a párjuk/férjük vitte az autót, szóval a lényeg, hogy nem jártasak a témában. De nincs ilyen. Férfi, nő, fiatal, idős, friss jogsis, 30 éve vezető... kb. senki nem hozza be a forgalmit.
Máshol nem kérik el, vagy mi? Mármint értem én, hogy a retkes sufnijóskák nem foglalkoznak ilyennel, de egy értelmes szervizben ez természetes, nem? Kizárt, hogy csak nálunk az. Hogy nyitnak máshol munkalapot pontos típus, alvázszám és motorszám/kód nélkül? Hogy rendelnek máshol alkatrészeket alvázszám nélkül, csak úgy találomra és vagy jó lesz vagy nem? Mikor néha még egy alvázszámon belül is több verzió létezik alkatrészekből, hát még ha alvázszám nélkül keres az ember...
Na mindegy, szóval a lényeg az, hogy hogyan lehet az, hogy 10-ből 9 embernek nem ismerős a rendszer? Az első, vagy maximum második alkalomnál ki kellene, hogy alakuljon a felismerés, nem? Hogy "mindig elkérik és szaladgálnom kell a kocsihoz érte, úgyhogy inkább ezentúl rögtön beviszem magammal". Nektek ez nem evidens?
A kilométeróra állásáról meg már nem is beszélek. Azt sem nézi meg senki, pedig munkalapra azt is fel szokás írni, ezért mindig megkérdezzük és tuti, hogy nem csak nálunk van így. Megintcsak: a gyökér garázslakó nyilván nem foglalkozik ilyennel, de egy normális szerviznél ez is fontos, hogy fel legyen írva.
Mondjuk a forgalmi az oké, mert tényleg sok adat kellhet már csak egy alkatrész rendeléshez is! Mondjuk én eleve a tárcámban tartom az összes ilyen fontos iratot, többek között a forgalmit is!
De mondjuk az aktuális kilométerállást én se vágnám ki zsigerből, max 1000-es pontossággal!
Talán mert nem kommunikáljátok feléjük?
Tizenezres rezsióradíj, aranyáras alkatrészek, aminek a 30% nektek megy kedvezménynek, számla sehol ha nem márkaszerviz?
Tessék kisétálni, leolvasni a km, meg kivenni a napellenző mögül. Az alkatrészrendeléshez meg is kéne nézni, beállni vele stb. Akkor mi a hiba?
Ebédet ne vigyünk bazz?
Arról nem beszélve, hogy veritek át az ügyfeleket, márkaszervízben is, ugye, mert olajat szűrőt úgy lehet csak nyúlni, ha nem cseréled ki.
Ablakmosó feltöltés 2k ért stb
A magánszervizek se jobbak, ki nem cserélt dolgok stb.
Van két lábad kérdező? Akkor kimész és leolvasod a kmt, meg ne szereljük helyetted?
Érdekes, mert én meg pont az ellenkezőjét tapasztalom. Mindig át akarom adni a forgalmit (sosem tartom az autóban), de akkor jön a megrökönyödés, hogy köszönik, de nekik nem kell.
Motorkódot ha egy "sufnijóska" márkaszerviz szerelője nem vágja ránézésre, már régen rossz. Vázszám ott virít a szélvédő sarkán + a szőnyeg alatt is. Ha nagyon kell, ránéznek.
De a szervizkönyv ugyanez. Ha nem kéred külön és nyomod a kezükbe, hogy ha már itt hagyok egy fél havi fizetésemet, legyenek szívesek már belepecsételni. Különben örülnek neki ha nem kell vele foglalkozni.
Km-t mindig megnézem, ahogy leparkolok a szerviz udvarán. Nálam ez teljesen rutin, mióta egy olajcsere után is 30-40 km-rel többel szoktam visszakapni az autót. Van ahol felírják, van ahol nem, csak hasraütés szerűen írnak számokat a munkalapra. Vagy hiába mondom pontosan 100 km-re kerekítve írja csak be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!