Araszolásnál a csusztatott kuplung mennyire tesz jót az autónak?
"éphogy tudsz menni egybe és csusztatni kell a kuplungot,hogy ne fulladj le"
Ha ez tényleg így van, akkor azzal a motorral valami baj van. Egy 2020-as benzinesben alapjárati szabályozásnak kell lenni. Az simán viszi az autót alapjáraton, anélkül hogy lefulladna. Csak akkor fullad le, ha hirtelen felengeded a kuplungot, mielőtt az autó elérné az alapjáratnak megfelelő sebességet.
#9
"Mindig azon vagyok, hogy ne kelljen megállni."
Teljesen igazad van.
Ha egy autósor folyamatosan halad 3m/s (11kmh) sebességgel és az autók orra között 9 m a távolság (6m + 3m), akkor az út áteresztőképessége 1200 autó/óra.
Ha 15m/s-mal (54 kmh) haladnának 15 m-es követési távolsággal + 6m autóhossz, akkor az áteresztőképesség csak ennek 2-szerese 2400 autó lenne. Pedig az utóbbi egy teljesen szabad út, ahol mindenki hajszálpontosan 1 másodperc követési távolságot tart.
Viszont ha egy autósor ujraindul, és mindenki csak 1 másodpercet késik, akkor egy 1000 autóból álló sorban az utolsó több, mint negyedórával később indul meg. Ezalatt a hátulról jövő, nem túl magas, 1200 autó/óra forgalom esetén 300 autó csatlakozik a sorhoz.
Az elöl levők átlagsebessége kb. a 1,5m/s, 0 és 3m/s átlaga. Amihez mondjuk 10 másodpercenként hozzáadódik 1 másodpercnyi késlekedés. Az együtt 1,3m/s sebességet eredményez. A sor elejének áteresztőképessége 7m-es autósűrűség esetén csak 700 autó/óra. És emiatt a sor negyedóránként 300-170=130 autóval hosszabbodik.
Pedig, ha folyamatosan haladnának 11 km/h-val, akkor a sor nem nőne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!