Hegyes, dombos helyre és autópályára mennyi lóerős benzinmotoros autó megfelelő?
Jah. Némelyikhez. Az összes többi meg olajleválasztó szelepet használ. Nézz utána a különbségeknek jó? Mert a pcv csak egy visszacsapó szelep amin boldog boldogtalan keresztül ment és a 60as évek végen kezdett terjedni amerikában.
Nálunk olajleválasztó szelepet használnak amit a webshopok tévesen pcv-nekneveznek.
#22
Igazad van.
A magyar webshopokban több a találat "olajleválasztó szelep"-re, mint "PCV szelepre". És mellé van írva, hogy forgattyúsház szellőztetés. Aminek az angol neve Positive Crankcase Ventillation. Azaz PCV, a szelep pedig a PCV szelep, angol nyelvterületen PCV valve.
"Miért? Hol lehet még pcv szelepet kapni?"
Mielőtt költségekbe vered magad, nézd meg, hogy működik-e a PCV szelep. A kivezető csöve belül erősen olajos-e? Illtve, ha kiveszed és megrázod, zörögnie kell, ahogy a dugattyú mozog benne.
Pl. [link]
Itt van még egy módszer a PCV vagy más néven olajleválasztó-nak is hívott szelep ellenőrzésére.
#27
Azt kipróbáltad, hogy a motorból kihúzod, de a továbbvezető csövet rajta hagyod. Akkor alapjáraton nem szabad szívnia, de gázadáskor igen.
#29
A szelepnek nagyon egyszerű a funkciója: ha erős a szívás a motor felől, akkor lezár. Ha kisebb, akkor kinyit. Van benne egy rugó, ami távoltart a kijárattól egy kúpos alkatrészt. Ha nagyobb a vákuum a pillangószelep mögött, akkor az a rugó ellenében odaszívja a kúpot a kijárathoz és az lezár.
Szóval szerintem csak az a lényeg, hogy mindkét vége olyan legyen, mint a régié. Hogy tömítetten be tudd szerelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!