Benzines autónál jobb 2-ban menni 50-el ami (2400-2500) RPM-el ami magasabb fordulat, mint harmadikban ami alacsony?
Szép estét kívánok! Ki szeretném kérni a hozzáértők véleményét!
1400 cm³ motorról van szó..
Rendben teljesen érthető.
Sík utón közlekedni végül is. harmadikban olyan 1500-t forog.. Olvastam, hogy a benzint forgatni kell azért kérdeztem végül is..
Mert tudom, hogy lehet harmadikban is menni 40-el de kevesebb forog.. És nincs úgy ereje neki mintha 2-ban mennék.
sík uton ha nem gyorsítasz 4 esben szokás menni(sőt akár 5 ösben is lehet gurulni 50 nél)
2-esben menni 50 el? hááát az eléggé hangos lesz és a fogyazstásod is kb kétzserese lesz a normálisnak:)
gyanús az, hogy 1.4 motor 2-ban 2500-at forogjon.
Az én 1.6-osom. 3-ban is többet forog.
Egyébként felesleges indokolatlanul felváltogatni, a fogyasztáson nem fogod eszrevenni a különbséget.
Nekem 1.3-as a kocsim, 2-ben kb. 33km/h-nál forog 2500-at, 3-ban pedig 50km/h-nál. Tehát a 2-es, 3-as fokozat amit városon belül lehet használni. kb. 40km/h-nál kapcsolok fel 3-ba, és 70km/h-nál 4-be, összhangban egyébként a gépkönyvben szereplő táblázattal.
Ökölszabályként meg azt lehet észben tartani hogy a benzinesek (főleg szívó) optimális fordulatszáma 2500-3500ford/perc.
Hogy ez milyen sebességtartományt jelent, az függ a váltótól, amelynek egyik fő jellemzője az ún. fokozati tényező. Ez azt jelenti hogy egy kiválasztott sebesség értéknél mekkora két szomszédos fokozatnál a fordulatszám aránya. Ez az arányszám az egyes fokozatokhoz tartozó fordulatszámoknak a mértani sorozatát határozza meg. Más váltómodell esetén a fokozati tényező az, ami eltérő, így egyik váltó fokozatai "rövidebbek" a másiké "hosszabbak" és ebből tervezhető hogy az egyik kocsi városban lesz nagyon jó, míg a másik autópályán. Lehet még variálni a fokozatok számával: 3,4,5,6. Ma már az 5 és 6 fokozat a leggyakoribb, teherautóknál pedig nem ritka az ennél is több fokozat egyedi váltókonstrukciós megoldással (pl. "pofozós váltó").
Ami a fogyasztást illeti, figyelemre méltó diagramot kapunk, ha a sebesség függvényében a váltó karakterisztika görbéje mentén olvassuk le a fogyasztást. Pl. egy tudományos kutatás az alábbi diagramot vette fel méréssel:
Ebből azt látjátok hogy az egyes fokozatoknak a fogyasztás szempontjából a sebesség függvényében van egy platója.
Pl. nézzétek a 2-es fokozatot, 10km/h és 40km/h között kb. ugyanannyi a fogyasztás. Vagy pl. 4-ben 40km/h és 80km/h között szintén nincs jelentős változás, stb.
Ez a diagram is alátámasztja tehát, hogy a fordulatszám alacsonyan tartásával nincs jelentékeny benzinmegtakarítás.
Nagyon jók a válaszok köszönöm szépen. Kicsit elírtam a kérdést, úgyhogy ne haragudjon senki.
2-ban 40 km/h-nál van 2500 fordulat.
50-nél 3000 fordulat van. Azért kérdeztem mert egyik ismerősőm mondta nekem, hogy 3000-nél 50 km/h-nál illene elváltani harmadik sebességi fokozatba. Meg voltam győződve hogy, a benzint "forgatni" kell.. Tehát akkor ez így jó lesz?
3-ban megyek olyan 60-70 km/h-ával városon kivül.
Szívó motorról van szó, 1.4, 75 lóerő.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!