Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autónál jobb 2-ban...

Benzines autónál jobb 2-ban menni 50-el ami (2400-2500) RPM-el ami magasabb fordulat, mint harmadikban ami alacsony?

Figyelt kérdés

Szép estét kívánok! Ki szeretném kérni a hozzáértők véleményét!


1400 cm³ motorról van szó..



2022. márc. 5. 20:44
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Ez mindentől is függ. Pl. gyorsítani szeretnél-e, emelkedő-e stb. Ha sík úton egyenletes tempóról van szó és nem erőlködik harmadikban, akkor azt kell választani a fogyasztás miatt.
2022. márc. 5. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Rendben teljesen érthető.


Sík utón közlekedni végül is. harmadikban olyan 1500-t forog.. Olvastam, hogy a benzint forgatni kell azért kérdeztem végül is..


Mert tudom, hogy lehet harmadikban is menni 40-el de kevesebb forog.. És nincs úgy ereje neki mintha 2-ban mennék.

2022. márc. 5. 20:53
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

sík uton ha nem gyorsítasz 4 esben szokás menni(sőt akár 5 ösben is lehet gurulni 50 nél)


2-esben menni 50 el? hááát az eléggé hangos lesz és a fogyazstásod is kb kétzserese lesz a normálisnak:)

2022. márc. 5. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
2-esben 50-nél kb 2500 fordulat/perc egy 1.4-es autónál? Milyen autó ez?
2022. márc. 5. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem 40km/h-t akart írni 50helyett. Ha 3-ban 1500-at forog, az régen rossz, tehát növelni kell a sebességed vagy visszaváltani, hogy legalább 2500 legyen a fordulat. Az 1500-as fordulat még sík úton is alacsony egy benzines motornak. Hiába fogyaszt kevesebbet alacsony fordulaton, mert a hajtókarok nagyobb terhelést kapnak a nagy áttétel és így a megnövekedett nyomaték miatt ami miatt fokozódik a kopás és több hő termelődik, ezenkívül a motor hűtése is rosszabb lesz alacsony fordulaton, ez a módszer tehát motorgyilkosság aprópénzért amit az üzemanyagon nyer a delikvens.
2022. márc. 6. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
36%
sík úton 50-el simán lehet menni ötödikben ha nem gyorsítgatsz csak haladsz folyamatosan.
2022. márc. 6. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

gyanús az, hogy 1.4 motor 2-ban 2500-at forogjon.

Az én 1.6-osom. 3-ban is többet forog.

Egyébként felesleges indokolatlanul felváltogatni, a fogyasztáson nem fogod eszrevenni a különbséget.

2022. márc. 6. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Nekem 1.3-as a kocsim, 2-ben kb. 33km/h-nál forog 2500-at, 3-ban pedig 50km/h-nál. Tehát a 2-es, 3-as fokozat amit városon belül lehet használni. kb. 40km/h-nál kapcsolok fel 3-ba, és 70km/h-nál 4-be, összhangban egyébként a gépkönyvben szereplő táblázattal.

Ökölszabályként meg azt lehet észben tartani hogy a benzinesek (főleg szívó) optimális fordulatszáma 2500-3500ford/perc.

Hogy ez milyen sebességtartományt jelent, az függ a váltótól, amelynek egyik fő jellemzője az ún. fokozati tényező. Ez azt jelenti hogy egy kiválasztott sebesség értéknél mekkora két szomszédos fokozatnál a fordulatszám aránya. Ez az arányszám az egyes fokozatokhoz tartozó fordulatszámoknak a mértani sorozatát határozza meg. Más váltómodell esetén a fokozati tényező az, ami eltérő, így egyik váltó fokozatai "rövidebbek" a másiké "hosszabbak" és ebből tervezhető hogy az egyik kocsi városban lesz nagyon jó, míg a másik autópályán. Lehet még variálni a fokozatok számával: 3,4,5,6. Ma már az 5 és 6 fokozat a leggyakoribb, teherautóknál pedig nem ritka az ennél is több fokozat egyedi váltókonstrukciós megoldással (pl. "pofozós váltó").

2022. márc. 6. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Ami a fogyasztást illeti, figyelemre méltó diagramot kapunk, ha a sebesség függvényében a váltó karakterisztika görbéje mentén olvassuk le a fogyasztást. Pl. egy tudományos kutatás az alábbi diagramot vette fel méréssel:

[link]

Ebből azt látjátok hogy az egyes fokozatoknak a fogyasztás szempontjából a sebesség függvényében van egy platója.

Pl. nézzétek a 2-es fokozatot, 10km/h és 40km/h között kb. ugyanannyi a fogyasztás. Vagy pl. 4-ben 40km/h és 80km/h között szintén nincs jelentős változás, stb.

Ez a diagram is alátámasztja tehát, hogy a fordulatszám alacsonyan tartásával nincs jelentékeny benzinmegtakarítás.

2022. márc. 6. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Nagyon jók a válaszok köszönöm szépen. Kicsit elírtam a kérdést, úgyhogy ne haragudjon senki.


2-ban 40 km/h-nál van 2500 fordulat.

50-nél 3000 fordulat van. Azért kérdeztem mert egyik ismerősőm mondta nekem, hogy 3000-nél 50 km/h-nál illene elváltani harmadik sebességi fokozatba. Meg voltam győződve hogy, a benzint "forgatni" kell.. Tehát akkor ez így jó lesz?


3-ban megyek olyan 60-70 km/h-ával városon kivül.


Szívó motorról van szó, 1.4, 75 lóerő.

2022. márc. 6. 21:47
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!