Érdemes most venni használt autót? Később rosszabb lehet az autópiaci és az üzemanyagár helyzet? Toyota 3 millió Ft körül, félig-meddig hobbicélból, javarészt kirándulni venném.
Égető szükségem nincs az autóra, viszont tavasszal szeretnék sokat kirándulni olyan helyekre, amit autóval tudok jól elérni, és évek óta vágyom arra, hogy ezekre a helyekre elmenjek autóval.
Attól tartok, hogy ha nem cselekszem, akkor még jobban elszállnak a használt autó árak, de az is foglalkoztat, hogy mi lesz az üzemanyag árakkal?
Várható olyan használt autó ár beesés, hogy a most 3 millió körül megvett Toyotám hirtelen a felét fogja érni?
Ezért ne vegyél autót.
A béléssel sokkal jobban jössz ki anyagilag.
Autót nem akkor veszünk amikor megéri (mert az hohetetlenül ritka), hanem akkor amikor hajlandóak vagyunk kifizetni azt amivel az autózás jár.
Hajlandó vagy kifizetni 3 milliót hogy hobbicélból legyen egy autód amivel kirándulni jársz?
Ha nem szerettél volna bukni a vásárláson akkor 1-1.5 éve kellett volna autót vegyél amikor kevesen mertek és leestek az árak. Most nincs elég új autó, nagy a kereslet és magasak az árak. Szerintem ez akkor fog visszatérni egyensúlyba ha az újautó termelés utoléri a keresletet és ezután még eltelt kb 3 év amikor a sok bérautó, flottaautó felkerül a használt piacra. Mivel ez egy folyamat ezért nem lesz egy adott dátum, de nagyjából ekkorra tehető amikor a mostani néhány éves használt autók ára be fog zuhanni.
Hajlandó vagy minimum 4-5 évet várni hogy ne bukj annyit az autón? Én nem, tavasszal is vettem egy autót (ez most pont többet ér mint akkor) és decemberben is. Nem érdekel, akkor éppen nekem kellett.
Ha égető szükség van autóra, akkor vegyél autót. Ha nincs akkor nem muszáj.
Én tavaly márciusban vettem egy P2es Priust 1,65 M-ért, ugyanez a felszereltség km olyan 2,2 körül mozog, nem hinném hogy akkorát dől a piac hogy nagyon visszaessen.
Kényelmes autóval az élet, és ha lesz, akkor nem csak kirándulni fogsz vele járni, hidd el.
Ha esetleg veszel, és 3 milliód van rá nagyon max 2,5ért vegyél autót a többi maradjon meg átírás, esetleges javítás stb.
Első autót mindenképp érdemes venni, és 3M-ért már nagyon jó Toyotákat fogsz kapni. Az a helyzet, hogy kisebb árcsökkenés (kb. 10-15%) elképzelhető, de lényeges változás nem várható a használtautó piacon.
Hasonlóképp, nem tartom szalonképesnek hogy a most vásárolt kocsi hirtelen a felét érje. Azt viszont tegyük mellé, hogy a folyamatos karbantartás nem hanyagolandó el, ennek hiánya szokott általában lényegi értékcsökkenést okozni.
Ami az üzemanyagköltségeket illeti, robbanásszerű emelkedés nem várható, a korlátozás feloldása után kb. 550Ft-os stagnálást várok.
De igazából egy "hobbi" autónál ez nem is játszik az átlagnál kevesebb használat miatt, sőt érdemes prémium üzemanyagot tankolni pl. benzin esetén E5 jelű benzint. Ez jobban bírja az állást és a kocsi hosszabb távon megköszöni.
Egyébként a mostani prémium benzin árak is alátámasztják hogy nem várható lényeges emelkedés: gondoljuk meg uis. a hatósági árakból eredő veszteséget kompenzálandó a kutak élhettek volna a prémium üzemanyagárak emelésével. Ennek ellenére még az egyik legdrágább prémium benzin, a Shell versenybenzin is 550Ft alatt van. A napokban pedig egy kisebb magánkúton E5 benzint tankoltam 536Ft-ért.
Ha keveset mész, havi 20liter benzin, akkor havi +1000Ft kb. a prémium tankolás többletköltsége, amelyen szerintem nem is érdemes spórolni.
#9 Tévedés, a shell versenybenzin 100-as oktánszámú és Shell V-Power racing néven fut és nem adják 480Ft-ért (lásd 8-as válaszoló).
Amire te gondolsz az a prémium 95-ös, ha épp nincs kirakva az átmeneti készlethiány tábla, akkor valóban 480Ft.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!