Hogyan kell helyesen használni a kuplungot?
Most tanulok vezetni, városban volt már 10 órám. Ahhoz képest nem megy túl jól. Az oktatóm nagyon ideges tipus kész szenvedés miatta a vezetés. Sajnos nem tudok váltani, mert apám ismerőse az ürge.
Le tudnátok írni a kuplungkezelést? Az oktatómnak mindennel baja van. Hol és mennyire kell lenyomni a kuplungot? Útkereszteződésben, emelkedőn, lejtős kanyarban, fékezéskor stb?
És még valami: lámpák előtt, ha piros mit kell csinálni? Lassítok, de kell-e visszakapcsolni menet közben, kuplungot kell-e nyomni, és ha megálltam berakjam üresbe? Az oktatóm nem magyaráz, többnyire csak ordibál, de elvárja hogy mindent tudjak.
szia!
én is forgalomba vagyok hétfőn lesz h 3 jára megyek.
Én ugy szoktam,h kuplungot benyomom ha: lassitok,és a fordulatszám már 1(1000) nél van,v a körül;
váltásnál ez alap:D;
és ha lassitok kanyarnál,akk lassitok,és kuplungolok,utána felengedem a kuplungot,és hagyom h a motorfék végezze a dolgát.
Az h mennyire nyomom le a kuplungot,szerintem ez egyértelmü h tövig nyomom.
piros lámpánál én ugy szoktam,és igy tanitja az oktatom,h üresbe teszem a sebváltot,és mikor piros-sárga a lámpa akk indexelek ha kell,és sebbeségbe rakom,és zöldnél indulok.:D
rem érthető,és segitettem valamennyire.
am ezt igy leirni tényleg nehéz.
Fékezéskor csak akkor, amikor az alacsony sebesség + adott fokozat kombo már nem jönnek ki egymással, ergo a váltó pl 4-esben van, a sebességed meg már csak 15-20 km/h, akkor érezni fogod, hogy elkezd rángatni (majd ha hagynád, lefulladna). Ezt megelőzendő kumplungolsz, és a forgalomnak megfelelő helyzetbe teszed a váltót, ha látod, hogy gurulni tudsz, akkor 2-be (és lassan engeded fel, kicsi gáz), ha úgyis meg kell állj, akkor hagyod üresbe. Ekkor a motorféket nem használsz.
Ha szintén 4-esbe mész kb 50-nel, de tudod, hogy kanyarodni fogsz (mondjuk egyenrangú ker, és te kis ívben jobbra mész), akkor a kereszteződéshez közeledve máris kumplungolhatsz és (akár 35-40 km/h-nál) beteheted kettőbe, majd fékezel és közben a kuplungot is kiengeded (lassan), ekkor motorfékezel (is).
Írott szabály nincs erre egyébként, ráérezni kell. Az oktatásban az a "veszélyes", hogy a tanulót az oktató a saját elképzeléseire próbálja faragni, holott egy másik oktató egészen mást mondana, pld. a motorfékről és az üresben kigurulásról. Van aki erre van kihegyezve, van aki arra.
Értem én, hogy faterod ismerőse, de mégis azt mondom, hogy kövess el mindent egy higgadt, nyugodt oktatóért, mert ez a néhány hét/hónap az egész elkövetkezendő életed befolyásolja vezetés szempontjából. Egy ilyen debil, agresszív oktató mellett később félni fogsz az autótól, az fog téged vezetni, és nem fordítva.
Ja, és akár milyen is az oktató, kérdezz, kérdezz, kérdezz. Ha ordibál, megmondhatod neki, hogy nem a valagából rángatott ki, értelmesen magyarázza el, stb. Nem mondom, hogy süllyedj le a szintjéig, de az ilyen inkább áramot vezessen, ne autót, és pláne ne oktasson.
"Valtasnal semmit nem kell megtartani, azert talaltak ki a szinkronvaltot. Amugy meg egyszerubb duplakuplunggal valtani akkor mar."
A kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. A szinkrováltónál kinyomott kuplung mellett szinkrongyűrűk hangolják össze a kimenő és bemenő tengely fordulatszámát, hogy össze tudjanak kapcsolódni a fogaskerekek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!