Normális, hogy Ford Focus 1.6 benzin 115-nél 3000-et forog?
Nyáron 2500 rá emlekszem, de most 3000-et ír, ez a hideg miatt lehet? Vagy miért? Mit csinaljak vele? Vagy ez normalis lenne? 2002-es évjárat, amúgy semmi baja, de ez nagyon idegesit, uzemit eléri akk is 3 ezret forog, havi 2x pályázók es palyan bőven 3 ezer felett forog 130-nal az én tempom 150-160 lenne. De ennyivel miota ennyit forog nem merek menni.
Mi lehet a probléma? Nagyon köszönöm
Rosszul emlékszel.
A hidegtől a sebességváltó és a differenciálmű áttételezése nem változik meg.
Nem nőnek ki fogak a fogaskerekeken és nem is tűnnek el.
A kerekek és a motor közötti áttétel adott. Az nem változhat meg, csak ha kicseréled a váltót.
Ha a kerék átmérője kisebb, akkor lehetséges, hogy azonos járműsebességnél többet forog a motor.
Ugyanakkora a téli kereked, mint a nyári?
Nagyon köszönöm a gyors válaszokat, meg is írtátok a problémát, én is lehet, hogy rosszul emlekszem, de akkor is érzek kulonbseget :D
Manuális 5 fokozatú váltóról van szó.
És igen, a téli kerekek 185-osok, a nyári pedig 195-os :D
Akkor ez okozhatja a problemat? Mindenre gondoltam, de ez eszembe nem jutott volna :D
Itt azért fontosnak tartom megjegyezni hogy a fordulatszámot a motorból, a sebességet a váltóból méri az autó. A szenzor méri hogy milyen sebességgel megy ki a hajtás a váltóból, a gyártó tudja hogy milyen méretű gumival adta ki az autót és ehhez kalibrálja a műszeregység mutatóját. Teljesen mindegy hogy gyári kerékkel, gokart kerékkel, malomkerékkel vagy kerék nélkül felbakolva hajtod meg, nem fog változni mutató által jelzett sebesség ugyanabban a sebességi fokozatban ugyanazon a fordulaton addig amíg nem cserélsz egy másik áttételű váltóra.
Kerékmérettől függően a gps-en kijelzett valós sebesség változik, vagy ha úgytetszik a gps-hez képest mennyit csal az óra.
Rosszul emlékszel. Az időjárás nem változtatja meg a váltó áttételét. Egy 20 éves relatív nyomatékszegény szívóbenzines motorhoz képest ez teljesen rendben van, egészséges fordult. Sőt, inkább hosszú áttételűnek mondanám. 130 km/h-nál ez olyan 3400-as fordulatnak felel meg. Ennél fiatalabb szívó benzinesek közül nem egyet tudok, aminél már 4000-es fordulatot lenne ilyen tempónál.
Ez nem dízel és nem turbómotor! A nyomatékát, teljesítményét nem 2500-as fordulaton adja le. Tehát teljesen jól van méretezve. És a motornak egyáltalán nem okoz fájdalmat, ha a fordulatszám mérő mutatója 3000 fölé kúszik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!