Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autó gyorsul jobban és...

Melyik autó gyorsul jobban és nagyobb a végsebessége ?

Figyelt kérdés

1, 200le , 200nm , 1500kg

2, 150le , 400nm , 1300kg

3, 250le , 300nm , 1400kg


Minden más adat egyezik, légellenállás, aszfalt, gumik , sofőr súlya stb..


Komolyan érdekel és a miértek is érdekelnek, szeretném megérteni.



ma 19:11
A kérdező szavazást indított:
1
2
3
Csak az eredmény érdekel
Matematikus ön ?
8 szavazat
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Gyorsulásnál a súly-lóerő arány számít, így a 3-as fog legjobban gyorsulni. A végsebesség több mindentől függ(pl. váltó áttételezéstől is), így ennyi adatból nem lehet megmondani.
ma 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A 2-es autó nem is létezhet.

Nem akarok itt most belebonyolódni képletekbe, de ha valaminek 400 Nm a maximális forgatónyomatéka, de csak 150 LE, akkor ebből a két adatból az jön ki, hogy ezt a teljesítményt 2600/perc fordulatszámon érné el. Ilyen paraméterekkel a múlt század eleji versenyautók óriási, de elég rossz hatásfpkú motorjai rendelkeztek.

Ez az elképzelt motor leginkább valami ősrégi dízel teherautóé lehet.


Az 1-es is elég necces: 200 LE-t kihozni 200 Nm-ből csak akkor lehet, ha ezt a 200 Nm-t még 10.000/perc körüli fordulatszám körül is tudja tartani.

Ilyet pedig leginkább motorkerékpárokban lehet találni.


A 3-as még akár létezhet is, valami pörgós japán méregzsák lehet, 8000/perc fordulaton adná le az elképzelt 250 LE teljesítményt, így erre szavaznék, mint egyetlen, valóságban is létezhető versenyzőre.

ma 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Hiányosak ezek az adatok még így, lehet hogy a 2es nyer mert leadja 3000nél, a többi meg csak 7000nél.
ma 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Az gyorsul jobban, amelyiknél a legkedvezőbb a teljesítmény/tömeg arány. (Persze függ a motor karakterisztikájától és a váltó áttételezésétől is). A végsebességet pedig nem csak motor ereje és váltó áttételezése, hanem az aerodinamika is nagyban befolyásolja. Sőt sokszor a kasztni a ludas a végsebesség tekintetében. (Persze egy normál utcai autó nem versenyautó. Ettől függetlenül rengeteg jó aerodinamikájú vehet az ember, ami nem szélérzékeny és a végsebesség is "jó", bár én már leszoktam a gyorshajtásról).


[link]


"A Pininfarina CNR E2 a bizonyíték rá, hogy a hagyományos szedánforma is lehet hatékony, ha megszabadítják a kiálló részletektől és vastag illesztésektől. A motor 78 lóerős volt, a végsebesség 205 km/h."

ma 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
A megadott teljesítmény és nyomaték adatok gondolom csúcsértékek, így nem sokat árulnak el a jármű valós menetteljesítményéről.
ma 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!