Mennyire fontos a későbbiekre, hogy egy autónak vezetve legyen a szervizkönyve?
Van egy Opel Astrám, ami első újonnan vett autóm. Most fog lejárni róla a garancia, így már nem kellene feltétlenül márkaszervizbe hordanom akár csak egy olajcserére.
15.000 km-enként hordtam eddig olajcserére, ami most pont egybe fog esni az első műszaki vizsgával. Több márkaszerviztől kértem árajánlatot. Ugyanarra a műveletre elég nagy a szórás: 70-125eFt közötti ajánlatokat kaptam.
Ha ebből levonom a műszaki vizsga díját, ami 20-25eFt, a többi csak egy csupasz olajcsere ára. Persze van olyan ajánlat, amibe beleraktak egy éves átvizsgálás díját, ami önmagába +30e Ft lenne. Ami tudom, hogy mit jelent, mert eddig minden éves szerviznél jelen voltam. Kb a pecsételés díja a szervizkönyvbe, gyakorlatilag semmit nem ellenőriznek, maximum szemrevételezik az autó alját, amíg folyik ki az olaj.
Szóval ha a legolcsóbb árajánlatot nézem, majdnem 50e Ft lenne csak egy olajcsere. Nem vagyok egy fillérszexuáló típus, de egy kicsit sokallom. Itthon jó minőségű olajjal, Mahle, vagy MannFilter szűrővel, gyári tömítéssel az olajleeresztő csavar alá, kevesebb, mint a feléből kihozom. Mint ahogy tettem az előző használtan vet kocsijaimnál is mindig.
A kérdés: megér ennyi felárat a márkaszervizes bepecsételés a szervizfüzetbe a későbbiekre nézve? Az autó most lesz 4 éves, nem tervezem mostanában eladni, legfeljebb 8-10 éves korában.
Ezt neked kell eldöntened.
Egyébként az olaj is sokat drágult mostanában és egy olajcsere olajszűrővel valóban 50-55 ezer forint egy ilyen autónál, munkadíjjal együtt.
Az is kérdés egyébként, hogy hogyan számolják a munkaórákat. Márkaszervizek hajlamosak normákba számolni és egy kevesebb mint fél órás olajcserére 1 órás munkaidőt számolnak. Egy órás munkaidőt pedig mostanában sehol nem úszol meg 20 ezer forint alatt...
"Egyébként az olaj is sokat drágult mostanában és egy olajcsere olajszűrővel valóban 50-55 ezer forint egy ilyen autónál, munkadíjjal együtt."
Az érdekes, mert most néztem meg: autósboltban 5 liter, az autóm követelményeinek megfelelő Motul olaj (szerintem messze nem egy no-name legalja márka) 13eFt. (Az ajánlatban 5 liter hordós GM olaj szerepel 25e-ért) Mahle olajszűrő 5eFt (Ajánlatból nem derül ki milyen márka 8e). Tömítés 900Ft (Ajánlatban 1000Ft). Ha nagyon lassan csinálom, egyik hétvégén egy órát elszöszölök vele a garázsban, de magamnak nyilván nem számolok fel munkadíjat.
Az árajánlatban 1,4 óra munkadíjjal kalkuláltak, óránként bruttó 26.000Ft munkadíjjal. Kötve hiszem, hogy egy nem márkaszerviz is 36e-t elkér egy olajcsere munkadíjára. De nem is ez volt a kérdés, hogy hol mennyi...
Nem hiszek ebben a "régen minden jobb volt" maszlagban és hogy csakis szívómotoros őskövületet szabad venni. Volt Opelem a 2000-es évek közepéről is. Használtan vettem. Ráadásul CR-dízel, változó geometriás turbóval, rettegett kettőstömegű lendkerékkel. Fapados sem volt, akkoriban a xenon fényszóró, ülésfűtés, tolatóradar, navigáció, esőérzékelős ablaktörlő, stb nem voltak olyan általános extrák mint manapság. Ennek ellenére csak tankoltam és mentem vele. Soha semmi gondom nem volt.
Ez a mostani 2018-as. Nem egy átgondolt konstrukció és sok esetben érződik a régi Opelhez képest a spórolás, igénytelenebb megoldások, gyengébb minőségű anyagok. Valószínűleg nem lesz olyan tartós.
A mostani 3 hengeres PSA borzalmaktól meg a jó isten mentsen meg!
De ez az átmenet szerintem nem csak kifejezetten az Opelra jellemző, minden márkánál felfedezhető kisebb-nagyobb mértékben.
De szintén nem ez volt az eredeti kérdésem!
Az olajcsere egészen biztosan nem lenne 50 ropi.
30-35 percnél nem lehet több az időnormája.
De itt egy ajánlat
Ha van papíralapú szervízkönyved, Te is beleírhatod a dátumot, meg a kilométert. És megőrizheted az olaj és szűrő számlákat. Ha egyszer elviszed valami hibával egy maszek szerelőhöz, akár meg is kérheted, hogy üssön az eddigiekre egy pecsétet.
10 éves autó, vannak számlák az olajról, nem hiszem, hogy a vevőknek ez lesz a legnagyobb problémája. De lehet, hogy tévedek.
És nem csak a pénz lesz a nyereség, hanem időben is sokkal hamarabb megvagy, mintha elhajtanál egy szervizbe, várnál a munkafelvevőre, aztán amig a szerelő nekilát, várni a számlára, stb. Én ezt nagyon utáltam, amig szervizbe jártam.
Legutóbb béreltem egy félórát egy szereldmagad műhelyben. Kényelmesen felemeltem az autót, hagytam az olajat alaposan kifolyni, kicseréltem az alulról elérhető benzinszűrőt is, ...
Fél óra, 3500 Ft bérleti díj, semmi stressz. :-)
Az éves átvizsgálás feltéle pl az átrozsdásodás garanciának. Ha ezt elmulasztod, ugrik a garancia, ami azt hiszem 10 év.
Továbbá, ha bármi komoly meghibásodás adódna, akkor nyugodtan mehetsz a szavatossági igényeddel majd a gyártóhoz, hiszen mindent megtettél ami elő volt írva az autó karbantartására.
Számlákat alap hogy elrakom. Ez az előző autóimnál is így volt. Sőt, volt erre egy külön füzetem, amiben minden autóval kapcsolatos eseményt írtam dátummal, km-óra állással együtt. Még azt is amit én csináltam. Így minden pontosan visszakövethető volt, hogy mi mikor mire lett cserélve.
Előző 3 éves szerviznél olajcsere, szűrők cseréje és fékfolyadék csere volt. Időpontra mentem, reggel 9-re. Negyed 12-ig itt malmoztam, az autóhoz hozzá se nyúltak, kint állt a parkolóban. Negyed 12-kor álltak be vele a műhelyben. Valamivel dél utánra lett kész. Majdnem egy teljes napom, munkahelyemen egy nap szabadság elment rá. Mondjuk ja, ez is szempont.
Van papír alapú szervizfüzet is. Az olajcserék egyéb szervizek bejegyzésére a hely elöl van, a korrózióvédelmi átvizsgálásé hátul. Volt hogy hátul nem töltötték ki, úgy kellett itthonról még zárás előtt visszarongyolnom, hogy legyenek szívesek oda is besírni.
12 év az átrozsdásodás elleni garancia. De sokra nem mész vele. Csak akkor tudod érvényesíteni, ha átrozsdásodik, azaz ki is lyukad el alatt a lemez. És csak az esetben van garancia, ha bizonyítható, hogy gyári hibából belülről kifelé indult meg a rozsdásodás. Az hogy sózzák az utakat és elrozsdásodik az autó alja nem garanciális probléma, mert külső behatás következménye. Azaz tipikusan jól hangzik a 12 év, de gyakorlatilag semmi nem ér.
Néztem ezt a linket. Tudom, hogy máshol mennyi az ár. De mondjuk ide se biztos, hogy mennék. K Astrát nem látok a listában. De van egy dízel H Astra, amibe 10W40-es(!!!) olajat javasolnak. Semmilyen szempontból nem belevaló olaj. 10W40-es dexos2-t teljesítő olaj nem létezik. No comment...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!