Mennyire fontos a későbbiekre, hogy egy autónak vezetve legyen a szervizkönyve?
Van egy Opel Astrám, ami első újonnan vett autóm. Most fog lejárni róla a garancia, így már nem kellene feltétlenül márkaszervizbe hordanom akár csak egy olajcserére.
15.000 km-enként hordtam eddig olajcserére, ami most pont egybe fog esni az első műszaki vizsgával. Több márkaszerviztől kértem árajánlatot. Ugyanarra a műveletre elég nagy a szórás: 70-125eFt közötti ajánlatokat kaptam.
Ha ebből levonom a műszaki vizsga díját, ami 20-25eFt, a többi csak egy csupasz olajcsere ára. Persze van olyan ajánlat, amibe beleraktak egy éves átvizsgálás díját, ami önmagába +30e Ft lenne. Ami tudom, hogy mit jelent, mert eddig minden éves szerviznél jelen voltam. Kb a pecsételés díja a szervizkönyvbe, gyakorlatilag semmit nem ellenőriznek, maximum szemrevételezik az autó alját, amíg folyik ki az olaj.
Szóval ha a legolcsóbb árajánlatot nézem, majdnem 50e Ft lenne csak egy olajcsere. Nem vagyok egy fillérszexuáló típus, de egy kicsit sokallom. Itthon jó minőségű olajjal, Mahle, vagy MannFilter szűrővel, gyári tömítéssel az olajleeresztő csavar alá, kevesebb, mint a feléből kihozom. Mint ahogy tettem az előző használtan vet kocsijaimnál is mindig.
A kérdés: megér ennyi felárat a márkaszervizes bepecsételés a szervizfüzetbe a későbbiekre nézve? Az autó most lesz 4 éves, nem tervezem mostanában eladni, legfeljebb 8-10 éves korában.
#10
Azt kérdezted, hogy van e értelme a szerviz füzet vezetésének a későbbiekre nézve.
Szóval amikor 8 évesen eladod az autót, nem mindegy, hogy vane még rá 4 év gyári garancia az átrozsdásodásra, vagy nincs.
Garival drágábban tudod eladni.
amikor eladtam az autómat, az a szerviz vette meg, akinél vettem(újonan).természetesen a szervizkönyv nem volt vezetve, ránézett a vezető a kocsira, mindjárt vitték is ki az eladótérbe...amíg az új autómat előhozták, láttam, hogy kitölti a szervizkönyvet, mintha mindig is leadtam volna. Az új tulaj boldog lesz, hogy van hozzá vezetett szervizkönyv.
Az igaz, hogy a hétéves autó hibátlan, rozsda nélküli autó volt.
Ez esetben magamból indulok ki: az előző autómat 7 évesen vettem, első tulajtól. A szervizkönyve szintén csak a garanciaidő végéig volt kitöltve. Meg se fordult a fejemben, hogy ez gond lenne. Inkább az állapota győzött meg.
A mostani autómnak 4 évesen még a futóműcsavarok feje is fényes. Nem hogy sót soha nem látott, esőben se hoztam ki a garázsból ha nem volt feltétlenül muszáj. Ha egy autón olyan durva korrózió van 10-12 éves korában, hogy konkrétan átlyukadnak a lemezek, az régen rossz.
Köszönöm a segítséget, így már el tudom dönteni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!