Ford focus 1.6 100LE,2006os...töltésjelző világít pirosan. Megmérem a töltést 14,6V. 🤔 Ez már túltöltésnek számít? Világíthat ezért a töltésjező pirosan?
Ha semmilyen fogyasztó nincs rajta (fűtés, világítás, rádió, stb), akkor a 14,6V nem olyan sok. Bár 14,5V-ig tartjuk normálisnak és 14,6V miatt én még nem aggódnék, de a töltésjelző attól már világíthat miatta.
Ha a 14,6V fogyasztók nélkül annyi, akkor kapcsolj rá ezt-azt, mérd meg úgy a töltést és ha lejjebb ment, akkor nézd meg, hogy elalszik-e a töltésjelző lámpa. Ha igen, akkor tudjuk, hogy a túltöltés miatt világít és vagy elviszed szervizbe, vagy egyelőre békén hagyod, mert mint mondtam, a 14,6V fogyasztók nélkül még nem veszélyes. Viszont ha fogyasztókkal együtt 14,6V, akkor az komoly baj és mielőbb vidd szervizbe.
Kicsit soknak tűnik, de ezt nem fogod tudni szimpla feszültségméréssel megállapítani otthon. Úgy tudom Fókáknál az áramerősséget is monitorozza a rendszer.
Ha folyamatosan világít a visszajelző, lehet elpukkant a hozzá tartozó biztosíték. Ezt meg tudod nézni magad is.
Gyakori probléma viszont, amikor menet közben kigyullad a visszajelző, leesik a fordulat/leáll a motor. Ez a generátor döglődését jelzi.
Vidd el egy jó autóvillamoshoz, aki csinál generátorfelújítást is.
az a 10A es bizti, az jó... azt néztem
Mindjárt megdiagolom
A Fordoknál a töltésbe a kompjuter is beleszól. Alacsonyabb környezeti hőmérsékleten kérhet magasabb töltőfeszültséget. 14,6 voltot is. Ezt a Ford "intelligens töltésnek" nevezi. Ezért van előírva az antimonos (Sb) vagy ezüst (Ag) adalékolású akkumulátor.
A töltésjelző akkor is kigyullad, ha van töltés, de nem megy a kommunikáció a kompjuter és a generátor töltésszabályozója között. Bár ilyenkor a töltőfeszültségnek 13,9V-ra kellene beállni.
>>Ha 2006-os, gondolom még nem start-stopos az autó és nincs benne vezérelt "okosgenerátor". <<
A Ford-féle intelligens töltés nem kapcsolódik a start-stophoz. Pl. 2002-es Fiestában is van.
A töltésszabályozó cseréje vagy javítása valóban szóba jöhet. Elég gyakori hiba az "intelligens töltés" meghiúsulásakor. Főleg akkor mondanám ezt valószínűnek, ha a töltési feszültség leesne 13,9V-ra.
A Ford-specifikus hibakiolvasás is adhat információt.
Nos a probléma fokozódott🤭
Kts 450et sikerült elindítani, mert időközben 3 hengerezett néha a járgány alapjáraton, és annak a hibakódját akartam kiolvasni. Motorhiba nem világított. Meg is történt, 4es henger befecsk probléma, illetve valami üzemanyag akármi. Siettem, mondom gyoraan kitörlöm aztán holnap folytatom. Eltűnt a töltéslámpa is...😲 mondom király. Azután 3 nap mva, megint világít... de most idő közben a kézifék visszajelző is felvillan, világít mikor milyen kedve van. Amikor világít az irány jelző kattogó hangja nem hallatszik, villogni villog az izzó, csak hangja nincs. Ha nem világít a kézif~k visszajelző, akkor kattog. Fékfolyadék szint rendben! A töltéslámpa hosszabb ideig világít aká órákon át ha megyek... de most pl ahogy jöttem haza ucsó 2km nem. Továbbá amit még észrevettem, a tompított fénye felerősödik néha látványosan, aztán visszaál.... szóval a kérdés az, h nem a fesz szabályzó bassza az anyját? És az egész kalamajkát ő csinálja? Töltés továbbra is 14,75körül....köszönöm a válaszokat🙂
A Focus-oknl szokott kontakthiba lenni a műszeregységben. Ha ököllel ráütsz a műszerfal tetjére, változik a helyzet?
Esetleg lehet még törés az akkumulátor kábeleiben. Ha terhelés után (indítózás, tompított, ablakfűtés) végigtapogatod, érzel meleg pontot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!