Egy hétköznapi személyautónak számít milyen tengerszint feletti magasságon üzemeltetik?
A korszerű autóknál vagy a szívócsonkba kerülő levegő nyomását és hőmérsékletét mérik (MAP szenzor) vagy a mennyiségét (MAF szenzor). Ehhez állítja a kompjuter a benzinmennyiséget.
És ha téved egy kicsit, akkor a lambdaszonda jele alapján korrigál.
Nem kell légnyomástól vagy levegőhőmérséklettől függő beállítás.
De a ritkább vagy melegebb levegőben egy kicsit gyengébb lesz a motor.
Ilyenkor praktikusabba turbos, azt nem annyira érdekli, feltermeli a nyomást akkor is, csak többet küzd érte a turbo.
a szívók gyengébbek érezhetően 3000 méteren már, báár a hidegebb levegő az egyenlít valamennyit rajta.
Alap esetben egy általános programot tesz fel a gyártó a motorvezérlőre, ami jó mindenhova, ezen tud a különböző érzékelőivel egy bizonyos határon belül játszani.
Chiptuningos cégek, pl egy szívóbenzines esetén ezen szoknak finomítani, és a konkrét terület adottságaihoz igazítani. Ezért is nevezik ezt optimalizálásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!