Lehet abból valami hátrány, ha így fűtöm az utasteret?
Az autóm garázsban áll, de nincs bent fűtés. Így télen 4-5 fok van csak bent.
A motor előmelegítésére van elektromos előfűtőm. De az én autómhoz normális márkából (Defa) csak olyan típus volt, ami az olajteknőt és a blokkot melegíti, a fűtésradiátort és direktben a vízkört nem. (A Kínából rendelős, piacos és házi barkács valamint egyedi kisipari megoldásokat mellőzném.)
Lehet jönni a banán-majom hasonlattal, de rendeléskor az üzemanyaggal működő állófűtés 600.000Ft-os felárán szívtam a fogam + zárt garázsban nem is túl célszerű megoldás az égéstermékek miatt.
Az autóban elöl-hátul van automatikus vezérlésű ülésfűtés, kormányfűtés + gyári elektromos fűtésrásegítés. De hogy kíméljem a generátort, akkut, arra gondoltam, hogy az utasteret is előmelegíteném. Már motorindítás előtt meleg autó fogadna.
Erre a célra lenne egy 230V-ről működő fűtőventilátorom. Stabil, lapos szerkezet, beépített hővédelemmel és termosztáttal. Tehát nem a leggagyibb 5000Ft-os típusra kell gondolni. A garázsban van áram. Zárt tér, tehát az sem gond, ha résnyire nyitva marad az egyik hátsó ablak, ahol bevezetném a hosszabbítót.
Természetesen nem menne egész éjszaka. Egy időkapcsolóval kapcsolnám be, reggel az indulás előtt fél órával időzítve.
1-es fokozatban 900W-os a szerkezet. 20 munkanappal számolva nincs 500Ft a fűtés havi költsége.
Azon kívül, hogy macerás naponta ki-be pakolni a fűtőventilátort, van valami elvi hibája ennek az elgondolásnak?
Én is egy hősugárzóval melegitem elő az autót ha ráérek.
Beteszem és a nagy fokozaton nyomja, 2000 w.
Igaz egyterű az autó de kell neki egy óra is amire átmelegszik rendesen.
Egyáltalán nem tűzveszélyes .
De ez a kormány meg ülésfűtés szart se ér ehhez képest.
Az enyém hőkioldós, tehát ha felborul és nem tudja hűteni magát a szívott levegővel akkor lekapcsol.
"Miből gondolod, hogy van ok-okozati összefüggés?
Amúgy a modern autókban "okos" generátor van."
Fentebb leírtam részletesen, miből gondolom. Ez egy 2005-ös autó volt, tehát nem hiszem, hogy túl okos lett volna a generátor benne. Indítás után pár perccel olyan forró volt a generátor háza, hogy tojást lehetett volna sütni rajta. A diódahíd meg folyton kiment a túlterheléstől. Az indítás utáni 10-15 percben gyakorlatilag nulla visszatöltés volt az akkumulátorra. Szerencsére nem rövid utakat mentem akkoriban, csak amiatt nem merült le. Ha a külső hőmérséklet 15 fok felett volt, akkor viszont teljesen jó volt a töltés.
A mostani autómba már valóban van ilyen "okostöltés", mert az észrevettem, hogy teljesen más a rendszerfeszültség motorféknél és nagy gázt adva intenzív gyorsításkor.
Nyilván nem létszükséglet, amit fentebb felvázoltam. Én szeretek az autómmal foglalatoskodni. Nem nyűg még a takarítás, szezonális kerékátszerelés sem. Szeretem csinálni. Igazából nem fáradtság és nem is nagy költség ez sem.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, együtt gondolkodást! :)
Persze hogy lehet így fűteni, én is így szoktam sima 2000-es műanyag külsejű ventilátoros cucc, időzítős hosszabbító, és annyi, van benne boruláskapcsoló, meg hőkioldó.
Még garázson kívül is felfűti annyira az utasteret hogy a dér leolvad, és az üvegekről elkezd felszáradni, olyan 20-25 perc alatt, így nem kell 20-percet járatni a kocsit csak azért hogy a szélvédő ne párásodjon/fagyjon vissza menet közben, csak max 2-3 percet.
Amúgy mostanában nézegettem ilyen szivargyújtóra beköthető ventilátoros melegítőt, igazából arra is lehet külön akkut/időzítőt tenni. Melóhelyen meg az akkut 8-12-óra alatt csak feltölti a töltő...
Az a szivargyujtóba dugható szinte semmit nem ér.
Alig pár száz wattos , szinte semmit nem melegít de meríti az akkut rendesen.
Volt ilyen és kidobtam.
"Nincs külső cső, amire fel tudnád tenni"
Be kell tenni a motor és a fűtőradiátor közti csőbe, az a motor vízkörében van ;)
Igen, erre én is gondoltam. Csak nem értem, ez a gyártónak miért nem jutott eszébe, ha ez járható út.
Én arra gondolok, hogy az ujjnyi vastagságú vízszintes csövek nem a legmegfelelőbbek erre. Mert ahogy láttam eddig beépítési útmutatókat, általában vastag, függőleges csöveket javasolnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!