Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet abból valami hátrány,...

Lehet abból valami hátrány, ha így fűtöm az utasteret?

Figyelt kérdés

Az autóm garázsban áll, de nincs bent fűtés. Így télen 4-5 fok van csak bent.

A motor előmelegítésére van elektromos előfűtőm. De az én autómhoz normális márkából (Defa) csak olyan típus volt, ami az olajteknőt és a blokkot melegíti, a fűtésradiátort és direktben a vízkört nem. (A Kínából rendelős, piacos és házi barkács valamint egyedi kisipari megoldásokat mellőzném.)

Lehet jönni a banán-majom hasonlattal, de rendeléskor az üzemanyaggal működő állófűtés 600.000Ft-os felárán szívtam a fogam + zárt garázsban nem is túl célszerű megoldás az égéstermékek miatt.

Az autóban elöl-hátul van automatikus vezérlésű ülésfűtés, kormányfűtés + gyári elektromos fűtésrásegítés. De hogy kíméljem a generátort, akkut, arra gondoltam, hogy az utasteret is előmelegíteném. Már motorindítás előtt meleg autó fogadna.

Erre a célra lenne egy 230V-ről működő fűtőventilátorom. Stabil, lapos szerkezet, beépített hővédelemmel és termosztáttal. Tehát nem a leggagyibb 5000Ft-os típusra kell gondolni. A garázsban van áram. Zárt tér, tehát az sem gond, ha résnyire nyitva marad az egyik hátsó ablak, ahol bevezetném a hosszabbítót.

Természetesen nem menne egész éjszaka. Egy időkapcsolóval kapcsolnám be, reggel az indulás előtt fél órával időzítve.

1-es fokozatban 900W-os a szerkezet. 20 munkanappal számolva nincs 500Ft a fűtés havi költsége.

Azon kívül, hogy macerás naponta ki-be pakolni a fűtőventilátort, van valami elvi hibája ennek az elgondolásnak?


2021. dec. 21. 20:38
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
52%

Én is egy hősugárzóval melegitem elő az autót ha ráérek.

Beteszem és a nagy fokozaton nyomja, 2000 w.

Igaz egyterű az autó de kell neki egy óra is amire átmelegszik rendesen.

Egyáltalán nem tűzveszélyes .

De ez a kormány meg ülésfűtés szart se ér ehhez képest.

Az enyém hőkioldós, tehát ha felborul és nem tudja hűteni magát a szívott levegővel akkor lekapcsol.

2021. dec. 22. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

"Miből gondolod, hogy van ok-okozati összefüggés?

Amúgy a modern autókban "okos" generátor van."


Fentebb leírtam részletesen, miből gondolom. Ez egy 2005-ös autó volt, tehát nem hiszem, hogy túl okos lett volna a generátor benne. Indítás után pár perccel olyan forró volt a generátor háza, hogy tojást lehetett volna sütni rajta. A diódahíd meg folyton kiment a túlterheléstől. Az indítás utáni 10-15 percben gyakorlatilag nulla visszatöltés volt az akkumulátorra. Szerencsére nem rövid utakat mentem akkoriban, csak amiatt nem merült le. Ha a külső hőmérséklet 15 fok felett volt, akkor viszont teljesen jó volt a töltés.

A mostani autómba már valóban van ilyen "okostöltés", mert az észrevettem, hogy teljesen más a rendszerfeszültség motorféknél és nagy gázt adva intenzív gyorsításkor.


Nyilván nem létszükséglet, amit fentebb felvázoltam. Én szeretek az autómmal foglalatoskodni. Nem nyűg még a takarítás, szezonális kerékátszerelés sem. Szeretem csinálni. Igazából nem fáradtság és nem is nagy költség ez sem.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, együtt gondolkodást! :)

2021. dec. 22. 07:13
 13/20 A kérdező kommentje:
Igen, ahogy írtam, az enyém is hőkioldós. Felborulást kizártnak tartom. Még szándékosan sem tudom felborítani, mert ilyesmi lapos elrendezésű, mint pl ez: [link]
2021. dec. 22. 07:16
 14/20 anonim ***** válasza:

Persze hogy lehet így fűteni, én is így szoktam sima 2000-es műanyag külsejű ventilátoros cucc, időzítős hosszabbító, és annyi, van benne boruláskapcsoló, meg hőkioldó.

Még garázson kívül is felfűti annyira az utasteret hogy a dér leolvad, és az üvegekről elkezd felszáradni, olyan 20-25 perc alatt, így nem kell 20-percet járatni a kocsit csak azért hogy a szélvédő ne párásodjon/fagyjon vissza menet közben, csak max 2-3 percet.


Amúgy mostanában nézegettem ilyen szivargyújtóra beköthető ventilátoros melegítőt, igazából arra is lehet külön akkut/időzítőt tenni. Melóhelyen meg az akkut 8-12-óra alatt csak feltölti a töltő...

2021. dec. 22. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

Az a szivargyujtóba dugható szinte semmit nem ér.

Alig pár száz wattos , szinte semmit nem melegít de meríti az akkut rendesen.

Volt ilyen és kidobtam.

2021. dec. 22. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
Szerintem tetess be olyan elektromos motorfűtést ami a vízkört fűti és van benne egy kis elektromos szivattyú is. Ilyeneket használnak az északi országokban, ezt pedig akár egy időkapcsolóval is vezérelheted, garázsban meg bedughatod a konnektorba. Mivel a motorod innentől reggel meleg lesz, így a kocsid saját fűtésével hamar befűtöd az utasteret.
2021. dec. 22. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:
#16! A motorom most is meleg. Írtam a kérdés kiírásánál. De az a baj, hogy az autóm motorjának a termosztáton belüli vízköre teljes egészében a bolkkon belül van. Nincs külső cső, amire fel tudnád tenni. Legalábbis a Defa, Calix katalógus nem hoz ilyet.
2021. dec. 22. 09:55
 18/20 anonim ***** válasza:

"Nincs külső cső, amire fel tudnád tenni"


Be kell tenni a motor és a fűtőradiátor közti csőbe, az a motor vízkörében van ;)

2021. dec. 22. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 A kérdező kommentje:

Igen, erre én is gondoltam. Csak nem értem, ez a gyártónak miért nem jutott eszébe, ha ez járható út.

Én arra gondolok, hogy az ujjnyi vastagságú vízszintes csövek nem a legmegfelelőbbek erre. Mert ahogy láttam eddig beépítési útmutatókat, általában vastag, függőleges csöveket javasolnak.

2021. dec. 22. 12:56
 20/20 anonim ***** válasza:
0%
Mindent is tud időzítve fűteni az autó, teljesen felesleges bármivel is sz/rakodni. Én az egész előmelegítéses témát elengedném, csak a kínlódás van vele minden induláskor, miközben az autó magának meg tudná oldani.
2021. dec. 22. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!