Procharger működési elve?
A Procharger egy centrifugális kompresszor. Kinézetre hasonlít a turbóhoz, de nem a kipufogógázok, hanem a motor hajtja meg ékszíj segítségével.
Versenysportra jó igazán, utcára a csavarkompresszorok, de még a régi típusú gyökérkompresszorok is jobbak.
Az előnye abban rejlik, hogy a többi kompresszorhoz hasonlóan lineáris a teljesítménynövekedés, ami könnyebb vezethetőséget eredményez, valamint hogy nagyon magas fordulaton a turbónál és a többi kompresszornál nagyobb teljesítményt tud adni. Előnye még, hogy viszonylag kicsi, így könnyebb elhelyezni a motortérben, főleg ahol szűk a hely.
Hátránya, hogy alacsony és középfordulaton gyengébb, mint a turbó vagy a többi kompresszor típus. Pont emiatt való versenypályára, ahol végig magas fordulaton használják az autókat. Nagy hátránya még, hogy eszméletlenül drága, gyakorlatilag a legdrágább megoldás a turbóhoz és a többi kompresszortípushoz képest.
Gyakorlatiasabban és kissé puritánul leírva annyi, hogy fordulatszámhoz köthető és egyenletesen növekszik a teljesítmény, persze a beállítástól függően.
Ha 2000-es fordulaton 0.5bart tölt, akkor 4000-es fordulaton 1bart fog, 8000-es fordulaton pedig 1.5bart.
Ezzel szemben a csavarkompresszorok, de a turbó is már jóval alacsonyabb fordulatokon leadják a maximális töltőnyomást. A csavarkompresszorok pedig magas fordulaton már elfogynak, melegednek, stb.. Viszont utcára pont azért alkalmasabbak vagy akár gyorsulási versenyre is, mert szinte azonnal megvan a maximális töltőnyomás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!