Lehet abból valami hátrány, ha így fűtöm az utasteret?
Az autóm garázsban áll, de nincs bent fűtés. Így télen 4-5 fok van csak bent.
A motor előmelegítésére van elektromos előfűtőm. De az én autómhoz normális márkából (Defa) csak olyan típus volt, ami az olajteknőt és a blokkot melegíti, a fűtésradiátort és direktben a vízkört nem. (A Kínából rendelős, piacos és házi barkács valamint egyedi kisipari megoldásokat mellőzném.)
Lehet jönni a banán-majom hasonlattal, de rendeléskor az üzemanyaggal működő állófűtés 600.000Ft-os felárán szívtam a fogam + zárt garázsban nem is túl célszerű megoldás az égéstermékek miatt.
Az autóban elöl-hátul van automatikus vezérlésű ülésfűtés, kormányfűtés + gyári elektromos fűtésrásegítés. De hogy kíméljem a generátort, akkut, arra gondoltam, hogy az utasteret is előmelegíteném. Már motorindítás előtt meleg autó fogadna.
Erre a célra lenne egy 230V-ről működő fűtőventilátorom. Stabil, lapos szerkezet, beépített hővédelemmel és termosztáttal. Tehát nem a leggagyibb 5000Ft-os típusra kell gondolni. A garázsban van áram. Zárt tér, tehát az sem gond, ha résnyire nyitva marad az egyik hátsó ablak, ahol bevezetném a hosszabbítót.
Természetesen nem menne egész éjszaka. Egy időkapcsolóval kapcsolnám be, reggel az indulás előtt fél órával időzítve.
1-es fokozatban 900W-os a szerkezet. 20 munkanappal számolva nincs 500Ft a fűtés havi költsége.
Azon kívül, hogy macerás naponta ki-be pakolni a fűtőventilátort, van valami elvi hibája ennek az elgondolásnak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem egyszerűbb akkor már az egész garázst befűteni indulás előtt fél órával?
Azért ez így elég tűzveszélyes szerintem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Így van, ne a kocsiba tedd a kiskályhát, hanem fűtsd vele a garázst, akár fél-1 órával indulás előtt.
Amúgy ha alapjában is 4-5 fok van benne, és arra segítesz rá a kályhával, igen jó eredményt tudsz vele elérni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha el tudod úgy helyezni, hogy nem tűzveszélyes, akkor szerintem ok.
Bár ha van ülésfűtés, akkor igazából felesleges.
Az akkut, generátort nem kell félteni, bírja az.
"Fűtsd vele a garázst, akár fél-1 órával indulás előtt."
Egy 36nm-es fűtetlen tégla épületet, benne az autóval, minden berendezéssel, kötve hiszem, hogy 900W-tal fel tudok fűteni 20-22 fokosra fél óra alatt. A másik, hogy ha valahogy fel is fűteném, az nem havi 500Ft lenne.
Milyen szempontból tűzveszélyes? Fentről szívja a levegőt, elöl kinyomja. Nyilván nem közvetlenül pl az üléskárpitra irányítom. És csak azért a legkisebb fokozaton, hogy na tűz forró levegőt nyomjon ki. Létezik külön erre való fűtőventilátor, arany áron: [link] Ebből jött az ötlet.
Előző autómban konkrétan 30.000 km-enként generátorfelújítás volt a program. Ugyanis abban is volt gyárilag elektromos fűtésrásegítés. Ez egy 1 kW-os fűtőszál a fűtésbox aljában, 70A áramfelvétellel. A 110A-es generátor állandóan túl volt terhelve, mikor hidegen indítottam az autót. Ilyenkor amikor aktív volt a fűtés nagy kínlódva volt járó motornál 12,0V feszültség az akkusarukon. Közvetlenül felújítás után is ez volt a helyzet. Aztán ahogy a vízhőfok elérte a 60 fokot, azonnal egy csapásra megvolt a 14,2-14,4V. Na ezt szeretném elkerülni.
A mostani autómban 140A-es generátor van és még csak 3 éves a kocsi. De amikor megy a fűtés hideg autónál, azonnal emeli az alapjáratot és épphogy 13,2-13,5V körül van a felszültség. Nagyon kényelmes, hogy hideg motornál is azonnal meleget tol a fűtés, de nem a hosszú élet titka a generátor szempontjából.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem ez elfogadható kockázat, Különösen, ha a használati utasításában az van, hogy felügyelet nélkül is használható.
Milyen extra kockázattal jár az,hogy a garázsban használod?
- esetleg rágcsáló elrághatja a vezetéket. De a konnektort biztosíték védi.
- az autóban benzin van, dehát nem az utastérben
- a kárpitok közelebb vannak, mint a szobában
- beszívhat valami éghető szöszt és kifújja. De ez elég valószínűtlen
Összefoglalva: szerintem lehet így fűteni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Előző autómban konkrétan 30.000 km-enként generátorfelújítás volt a program. Ugyanis abban is volt gyárilag elektromos fűtésrásegítés."
Miből gondolod, hogy van ok-okozati összefüggés?
Amúgy a modern autókban "okos" generátor van, a motorvezérlő variálja a töltést, hogy üzemanyagot takarítson meg. Tehát amiket mértél, lehet, hogy teljesen normális értékek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!