Lehet abból valami hátrány, ha így fűtöm az utasteret?
Az autóm garázsban áll, de nincs bent fűtés. Így télen 4-5 fok van csak bent.
A motor előmelegítésére van elektromos előfűtőm. De az én autómhoz normális márkából (Defa) csak olyan típus volt, ami az olajteknőt és a blokkot melegíti, a fűtésradiátort és direktben a vízkört nem. (A Kínából rendelős, piacos és házi barkács valamint egyedi kisipari megoldásokat mellőzném.)
Lehet jönni a banán-majom hasonlattal, de rendeléskor az üzemanyaggal működő állófűtés 600.000Ft-os felárán szívtam a fogam + zárt garázsban nem is túl célszerű megoldás az égéstermékek miatt.
Az autóban elöl-hátul van automatikus vezérlésű ülésfűtés, kormányfűtés + gyári elektromos fűtésrásegítés. De hogy kíméljem a generátort, akkut, arra gondoltam, hogy az utasteret is előmelegíteném. Már motorindítás előtt meleg autó fogadna.
Erre a célra lenne egy 230V-ről működő fűtőventilátorom. Stabil, lapos szerkezet, beépített hővédelemmel és termosztáttal. Tehát nem a leggagyibb 5000Ft-os típusra kell gondolni. A garázsban van áram. Zárt tér, tehát az sem gond, ha résnyire nyitva marad az egyik hátsó ablak, ahol bevezetném a hosszabbítót.
Természetesen nem menne egész éjszaka. Egy időkapcsolóval kapcsolnám be, reggel az indulás előtt fél órával időzítve.
1-es fokozatban 900W-os a szerkezet. 20 munkanappal számolva nincs 500Ft a fűtés havi költsége.
Azon kívül, hogy macerás naponta ki-be pakolni a fűtőventilátort, van valami elvi hibája ennek az elgondolásnak?
Nem egyszerűbb akkor már az egész garázst befűteni indulás előtt fél órával?
Azért ez így elég tűzveszélyes szerintem.
Így van, ne a kocsiba tedd a kiskályhát, hanem fűtsd vele a garázst, akár fél-1 órával indulás előtt.
Amúgy ha alapjában is 4-5 fok van benne, és arra segítesz rá a kályhával, igen jó eredményt tudsz vele elérni.
Ha el tudod úgy helyezni, hogy nem tűzveszélyes, akkor szerintem ok.
Bár ha van ülésfűtés, akkor igazából felesleges.
Az akkut, generátort nem kell félteni, bírja az.
"Fűtsd vele a garázst, akár fél-1 órával indulás előtt."
Egy 36nm-es fűtetlen tégla épületet, benne az autóval, minden berendezéssel, kötve hiszem, hogy 900W-tal fel tudok fűteni 20-22 fokosra fél óra alatt. A másik, hogy ha valahogy fel is fűteném, az nem havi 500Ft lenne.
Milyen szempontból tűzveszélyes? Fentről szívja a levegőt, elöl kinyomja. Nyilván nem közvetlenül pl az üléskárpitra irányítom. És csak azért a legkisebb fokozaton, hogy na tűz forró levegőt nyomjon ki. Létezik külön erre való fűtőventilátor, arany áron: [link] Ebből jött az ötlet.
Előző autómban konkrétan 30.000 km-enként generátorfelújítás volt a program. Ugyanis abban is volt gyárilag elektromos fűtésrásegítés. Ez egy 1 kW-os fűtőszál a fűtésbox aljában, 70A áramfelvétellel. A 110A-es generátor állandóan túl volt terhelve, mikor hidegen indítottam az autót. Ilyenkor amikor aktív volt a fűtés nagy kínlódva volt járó motornál 12,0V feszültség az akkusarukon. Közvetlenül felújítás után is ez volt a helyzet. Aztán ahogy a vízhőfok elérte a 60 fokot, azonnal egy csapásra megvolt a 14,2-14,4V. Na ezt szeretném elkerülni.
A mostani autómban 140A-es generátor van és még csak 3 éves a kocsi. De amikor megy a fűtés hideg autónál, azonnal emeli az alapjáratot és épphogy 13,2-13,5V körül van a felszültség. Nagyon kényelmes, hogy hideg motornál is azonnal meleget tol a fűtés, de nem a hosszú élet titka a generátor szempontjából.
Szerintem ez elfogadható kockázat, Különösen, ha a használati utasításában az van, hogy felügyelet nélkül is használható.
Milyen extra kockázattal jár az,hogy a garázsban használod?
- esetleg rágcsáló elrághatja a vezetéket. De a konnektort biztosíték védi.
- az autóban benzin van, dehát nem az utastérben
- a kárpitok közelebb vannak, mint a szobában
- beszívhat valami éghető szöszt és kifújja. De ez elég valószínűtlen
Összefoglalva: szerintem lehet így fűteni.
"Előző autómban konkrétan 30.000 km-enként generátorfelújítás volt a program. Ugyanis abban is volt gyárilag elektromos fűtésrásegítés."
Miből gondolod, hogy van ok-okozati összefüggés?
Amúgy a modern autókban "okos" generátor van, a motorvezérlő variálja a töltést, hogy üzemanyagot takarítson meg. Tehát amiket mértél, lehet, hogy teljesen normális értékek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!