Autóvásárlásnál,hogy lehet azt kiszűrni,hogy eszi-e az olajat a kocsi vagy sem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az említett kipufogófüstön túl, ha egy normális szervizben átvizsgáltatod az autót (amit én mindig, mindenkinek javaslok), akkor kérhetsz kompressziómérést. Ez benzinesnél könnyen megoldható, csak a gyertyákat kell kivenni hozzá, ami amúgy átvizsgálási szempontból sem rossz dolog és ha már úgyis ki van véve, miért ne? És ezzel nem csak esetleges olajfogyasztást lehet kiszűrni, hanem más problémát is, aminek drága a javíttatása (hengerfej, szelepszárszimering, dugattyúgyűrűk). Dízeleknél ez körülményesebb, mert ott vagy a porlasztók, vagy az izzítógyertyák helyén mérik a nyomást és nemcsak hogy nem indokolt a kivételük egy általános átvizsgálásnál (hiszen ránézésre nem állapítható meg semmi róluk úgy, mint egy gyújtógyertyánál), de ráadásul hajlamosak lehetnek berohadásra is, ami nem a rossz állapot ismérve, hibátlan autón is berohadhatnak idővel. De még ha nincsenek berohadva, akkor is komplikáltabb a kiszerelésük, szóval lényeg a lényeg, dízelmotornál a kompressziómérés nem fér bele az egyszerű átvizsgálás fogalmába. De benzinesnél simán.
Az egyéb javaslatokról még annyit, hogy kívülről hiába keresel olajfoltot, ezt úgyis letörlik, a kereskedések kifejezetten nagy figyelmet fordítanak rá, hogy egy csepp olajat, vagy bármi koszt, se lehessen találni. Kivétel nélkül lemossák az egészet nagynyomásúval és rányomnak három köbméter szilikont, hogy csak úgy csillogjon még a legutolsó bontószökevény is. A beindítás utáni füstkeresés sem túl célszerű, főleg ilyenkor hidegben minden autó okádja a fehér füstöt, ami ugyan nem olajfogyasztást jelent (hiszen az kék), de ember legyen a talpán, aki megállapítja, hogy az csak indítás utáni párakicsapódás, vagy pedig hűtővíz égetés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A füst manapság már nem releváns, mert egy jó katalizátor teljesen kiszűri a kék füstöt. Egyszerű szemrevételezésnél max a magas kartergáznyomás utalhat kopott motorra.
A többit a hármas leírta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!