Első autónak inkább egy A3-as Audit vagy egy 1-es BMW-t választanátok?
Sok mindentől függ.
1) Melyik generációkat szeretnéd összevetni, mennyi a kereted rá?
Az 1-es BMW most futó legújabb generációja elvesztette az egyetlen tulajdonságát, ami kiemelte a konkurenciából: immár nem hosszmotoros, hátsó kerekeket hajtó konstrukció, mint a nemrég kifutott generáció és az azelőttiek, hanem ugyanúgy első- és fronthajtást preferáló összkerekes változatok léteznek belőle, mint bármelyik másikból.
2) Mi a fontos, a vezetési élmény, vagy az olcsóbb fenntarthatóság és a praktikum?
A régi Audi A3-ak olcsóbban fenntarthatóak valamivel (bár elenyésző a különbség), mint a régi 1-es BMW-k, szimplán azért, mert sok alkatrész azonos a Volkswagen Golffal, ami nem prémiumautó, így az alkatrészek ára is néhol olcsóbb, arról nem is beszélve, hogy aki a Golfhoz ért (és ők sokan vannak), nagy eséllyel a régi A3-hoz is hozzá tudnak nyúlni, BMW-t viszont kisebb eséllyel ismer eléggé a sarki Janibácsi autószerelő. Persze egyiket sem célszerű hozzá vinni, de azért ez is egy szempont itthon.
Cserébe az 1-es BMW egészen az előző generációig lényegesen, ezerszer jobb vezetési élményt nyújt, mint a konkurencia, a felépítésének köszönhetően. Viszont a praktikum kárára megy ez a felépítés, hiszen van kardánalagút, szűkösebb tőle az utastér (leginkább hátul), és a csomagtér is jellemzően valamivel kisebb.
3) Érdekelnek-e a sztereotípiák?
Mint itt a fórumon is erősen látható, az emberek vallásosan gyűlölik a BMW tulajdonosokat, aminek már sokkal hosszabb vitába torkollna, hogy megvan-e az oka vagy sem, de ha te beülsz egy bajor autóba, onnantól te is tárgya leszel ennek a sztereotipizálásnak, teljesen mindegy, hogy egyébként egy kulturált, értelmesen közlekedő ember vagy, vagy sem. Tapasztalni fogsz direkt szemétkedő autós társakat akik megakadályozzák a nyugodt sávváltást, illetve a legkisebb atrocitásért egyből anyázó, dudáló, üvöltő magából kikelt idiótákat, csak mert te egy BMW-ben ülsz, tehát egy BMW-s köcsög vagy. Ezt meg kell tanulni leszarni, vagy beülni más prémiummárka termékébe, amelyet pontosan ugyanannyi paraszt vezet, mint BMW-t, mégsem tartozik hozzá ilyen imidzs.
Az első generációs BMW 1-es egyébként egészen megbízható konstrukció, jó motorokkal. Az azutániakból már utánajárással érdemes vásárolni, vannak kerülendő motorok / hajtásláncok. Az Audi A3-ra a szokásos VW betegségek jellemzőek, ezekből is volt minden generációjában annyi, hogy érdemes utánanézni.
Komolyan mondom, hol élsz te, utolsó? Az egyes bmw az egyik legszervizigényesebb kotla szopóroller, mint a bajerische müüwágenek 90 százaléka! N motorkódú benzinesektől menekülni kell, de jobb a többitől is!
Mi ezekben a prémium, ezekkel az első generációs A3-asokkal együtt? Egy új Peugeot 508-as kenterbe veri őket minőségben, megbízhatóságban és megjelenésben. A német katyvaszokkal van a legtöbb gond, derogálna eretleg egy igazán megbízható japánt vagy dél-koreait venni? Pl Honda "ufo" civic??
Mivel irod h első autonak el így gondolom max 1 millad van autora. De ha 2-3 lenne, ezek meg akkor is rossz választások lennének. Főleg első autóban. Amúgy kiirhattad volna h hanyadik szeria, meg mennyi a keret rá, mert így olyan infokat is kénytelen vagy olvasni, ami nem biztos h érdekel.
6-ossal értek egyet tapasztalatok alapján. Bár én mindkét kis fo*talicskát elkerülném, ezt úgy írom, hogy volt 7-es BMW-m is :D
BMW-t tenyleg nem egyszerű fenntartani, a 1 es szeria meg kb mint a regebbi Merci a osztályok borzaszto lomha, full fapad meg csak nem is kenyelmes, jól meg aztán főleg nem néz ki, oké tudom ez relativ, de legalabb jó drága a BMW :D Szóval BMW-t semmikepp. Audit is 0-8 éves kora között vennék de semmikepp nem kis A3 at, plane nem első autonak egyből audit!!!! Főleg nem 15-20 éves rozsdaboglyát! De mivel csak ezeket adtad meg, így az audit választanám , mert az egy jobb volkswagen a motorok audinal ha oda van rájuk figyelve világból is kivisznek! :D
Amúgy igen tenyleg vicc h a Peugeot veri őket de sztem barmelyik új Peugeot sőt meg a Renault clio szalonbol is 1000x kenyelmesebb mint ezek a kis fstalicskák :D
@6: eddig 7db BMW volt a tulajdonomban. A régi M-es motorkódú benzinesek voltak az igaziak (főleg M50-M52-M54) megbízhatóságra, de az N-es motornak sincs olyan rossz fenntartása, mint amilyen a hírneve. Azért utálják itthon(!), mert ha nem tartod karban, nem figyelsz a vezérlésre, stb, akkor bizony elhasal, de ha ilyen autót veszel akkor hülye is vagy ha nem tartod karban megfelelően, akkor neked a Suzuki való, én ezt gondolom. Azok sírnak a BMW megbízhatatlansága miatt, akiknek csak majomra futott, banánra már nincs lóvé. És ezek itthon elképesztő sokan vannak. Érdekes, nyugaton nem szitokszó a BMW N-es benzinmotor, mert ott a szervizköltség sem egy felesleges rossz ami elviszi a gatyád, hanem egy szükséges költség amit vállalsz amikor veszel egy érzékenyebb autót.
A prémiumságnak pedig oka van, az ufó Civic a maga nemében egy baromi jó autó, nekem is tetszik, vezettem is már Type-S modellt - minőségre, komfortra fényévekre van mind az A3-tól, mind a BMW-től. Kinek mi a fontos. #5 voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!