Üdv! Vettem egy 8 éves dízelt 23x.000 kilométeres futással. Az első pár száz kilométer problémamentes volt, viszont most kiírta, hogy a részecskeszűrő megtelt, és a regenerálás nem hozott eredményt. A volt tulajjal kifizettethetem az új alkatrészt?
#2 Ha a regenerálás sikertelen, akkor jó esély van rá, hogy már nem takaríttatható. Egy bizonyos szinten túl veszett fejsze nyele. Hirdetik itt-ott a kiégetést... sokan dicsérik, mert rövid távon tényleg működik és ezért sikeresnek gondolják, de utána nagyon röviddé válik az élettartam. Talán 10 ezer kilométer.
Kérdező: mikor írta azt ki, hogy sikertelen a regenerálás? Nem szakadt véletlenül félbe? Ha nem autópályán történt, akkor vidd ki pályára és hajtsd meg egy kicsit, minimum 3000-es fordulatot adj neki és adj neki így egy karikát. Ha eleve pályázás közben volt sikertelen a regeneráció, akkor meg lehet még próbálni szervizben egy manuális regenerációt, nem ideális, de az az utolsó normális reményed. Próbálhatod még a fentebb említett kiégetést, viszont mint írtam, annak az eredménye erősen megkérdőjelezhető, illetve utána 100% hogy letehetsz a kártérítésről. Most még van esélyed, mert ez nem egyik pillanatról a másikra történik, azaz nem rejtett hiba, így kötelessége lett volna szólni.
Köszönöm a válaszokat.
3. Kérdező: Vészüzembe tette magát, és szervízben próbálták kijáratni belőle.
Majd jeladót is cseréltek. Most azt írta ki az autó, hogy megtelt a szűrő vezessek tovább.
230e + autónál, Te újat akarsz kifizettetni?
Fogyó, kopó alkatrész az.
#4 Ja értem. Ez esetben menthetetlen. Ha már manuálisan sem regenerál, akkor halott.
Nem értek egyet #5 és #6-tal. "Fogyó, kopó alkatrész", micsoda? A DPF? Ha normálisan van használva az autó, akkor a DPF az kiszolgálja az autó teljes élettartamát. Magától nem megy tönkre. Csak akkor megy tönkre, ha nincs rendesen használva az autó és túltömődik, mert onnan nincs visszaút. De ha sűrűn pályáznak az autóval, akkor bármennyiszer képes regenerálni. Ezáltal a "használtautó az ilyen" kijelentéssel sem tudok egyetérteni, hiszen ennek semmi köze a használtsághoz. Felhasználástól függően 50 ezer kilométer alatt is tönkre lehet tenni egy DPF-et, illetve 400 ezer kilométer után is lehet hibátlan. A kornak/futásteljesítménynek ehhez semmi köze nincsen. Továbbá arról már írtam, hogy ezt lehetetlen nem észrevenni, szóval az eladó 100%, hogy tudott róla, emiatt pedig nagyon is "bevasalható".
"emiatt pedig nagyon is "bevasalható"."
Itt azért kiemelném, hogy egy 230e futott használt (DPF is) autóba egy új árát kéred?
Nem érzed, hogy ez nem "jár",?
Amúgy menet: bejelenti az eladónak a javítási igényét.
Ha nem hajlandó sem újat venni (javíttatni az autót), sem fizetni, akkor marad a polgári per.
Ekkor: a vevőnek szakértői nyilatkozatot kell vinni a hiba mivoltáról, melyben benne van, hogy a hiba már eladáskor fennállott.
Ennek birtokában lehet bírósági feljelentést tenni, fizetve a szakértői nyilatkozatot és perköltséget.
Ez (vagy ezek)a bírósági ítélettől függően lehet csak részben visszaigényelhetők.
De nem biztos, hogy az ítéletig használható az autó...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!