Egy Opel Astra G valóban olcsóbban fenntartható, problémamentesebb autó, mint egy H Astra?
Hat azert nem mindegy melyik motorral.
De alapvetoen egy fokkal igen.
Bar szerintem van annyival divatosabb/modernebb auto a H astra ami miatt megeri ezt a kis nagyobb koltseget
"Mik a legfontosabb típushibák?" részt olvasd el belőle.
G Astránál meg nem mindegy melyik motor van benne, illetve felszereltségben mennyire fapados. Minél kevesebb extra van benne, ami elromolhat, annál kevesebb gondod lesz vele.
Előre borítékolom, hogy le leszek pontozva. De én azt mondom, hogy valamit valamiért. A H Astra kinézetre modernebb, több extrát nyújt, még azt is mondanám, hogy kényelmesebb. Nekem ez megérné azt az árat, hogy esetleg több minden romolhat el benne. Ez sem törvényszerű, hogy ezek a plusz dolgok, mind el is fognak romolni.
Konkrét példát kértél: pl H Astában ha kanyarkövető xenon fényszórós, idővel akadozik a vízszintes irányú lencseállítás. Működni-működik, csak az akadozó mozgás miatt már hibát dob rá a rendszer, ami műszaki vizsgán helyből bukás. Viszont addig qrva jól látsz vele sötétben. És ez a hiba sem törvényszerű, hogy előjön, csak előfordulhat. G Astrában nincs ilyen rendszer, ezért kizárt ez a hiba.
Motorikusan volt átfedés a két generáció között. Szerintem ebből a szempontból nincs nagy különbség. Nem szokott nagy gond lenni ezekkel a motorokkal. Olajfogyasztást szokták előszeretettel felemlegetni a benzineseknél. Ez nagyban előélet és karbantartottság kérdése. Ha újkorától szigorúan betartották az ajánlott 30.000 km-es olajcseréket és már 10-15 évesen úgy kezelték, hogy a hülye mérnökök nem értenek hozzá az 5w30-as olajjal, jó ebbe a teszkós 10w40 is, akkor nem kell csodálkozni, hogy 200-300e km fölött már fogy az olaj. És hasonlók...
H Astrában apró bosszantó hibák előjönnek, mint pl toronyszilent rozsdásodás, vagy tipikusan bal hátsó ajtó kábelek szakadása az átvezetésben. Egyik sem olyan hiba, ami miatt menekülni kellene a típustól, inkább csak bosszantóak. Fenntartásban, szervizelésben egy H Astra sem bír Ferrari vagy Maserati szintű költségekkel. G vagy H közül simán az utóbbi választanám. A beltér is szebb, nem ez a tipikus 90-es éveket idéző. Biztonságosabb is. A vázban is már több a nagyszilárdságú acél. Alap a 4 légzsák, de kicsit felszereltebbekben már függönylégzsákok is vannak. ESP az első szériás alapfelszereltséget leszámítva, sokban benne van. Ha nem azon a pár ezer forinton múlik a boldogságod, válaszd ezt!
Opeléknál ez úgy működik, hogy minél előrébb haladunk az időben, annál nagyobb szpógép az adott berendezés.
Még E kadettokkal kezdtem, de a g astránál lett elegem belőlük.
Rövid példa, szerelő koma D corsával akart megfordulni a telephelyén, erre reccsenés, és megszorult a kormány!!
Műanyag fogaskerék eltört a kormányműben......
Ha ezt 90km/h-nál csinálja, érdekes lehet a folytatás.
Ez már nem tervezett elavulás, ez már életveszélyt okozó gondatlanság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!