Egy Opel Astra G vagy egy Suzuki Swift (a 2005-től gyártott féle) a megbízhatóbb, problémamentesebb, ezáltal olcsóbban üzemeltethető autó?
Egyértelműen a swift, mondom ezt g astra tulajként.
Bár a suzukit meg vezetni borzalmas fapad.
2009-es Swift-em van. A 2010-től felfelé gyártottat arról ismered fel, hogy hosszúkásabb az első lámpa és a hátulja is picit szögletesebb, de még 2010-ben is gyártották a korábbi, 2005-től indult típust.
Kettő nagyobb hibája van 2005-től 2010-ig. Az egyik az ABS kocka hibája, ha nem cserélik a fékfolyadékot 2 évente. Ezt úgy veszed észre a próbaúton, hogy fékezel egy nagyot egy kicsit koszosabb úton és ha érzed, hogy "darál" a pedál kicsit és nem csúszik meg az autó, nem esik be a pedál, akkor tökéletes.
Ha baja van, akkor budán van egy hely ahol 3 év garanciával kicserélik 50ezerért. Erre én rácsúsztam, csak azért tudom, hogy mennyibe kerül.
A másik, ami nekem nem jött elő, az a váltónál a nyelestengely csapágy hibája. Ez megintcsak a váltófolyadékkal kapcsolatos nemtörődömség eredménye. Úgy veszed észre, hogy enyhe daráló hangot hallasz a váltó felől, ami abbamarad amikor lenyomod a kuplungot. Ennek a javítása hasonló nagyságrend, bár a maga az alkatrész 5000Ft, de szét kell szedni az egész váltót és sok a munkadíj.
Ezeken felül alap bajai lehetnek, mint minden autónak, ha nem foglalkoznak vele, bár nagyon szívós jószág, gyenge karbantartással sem hajlamos hengerfejesedésre és ez a széria, legalábbis az 1.3-as motorral szerelt "sima". Ráadásnak ez láncos vezérlésű, szóval örökélet + 1 nap. :) Tipikus "kimegy a világból" kisautó.
Én nagyon élvezem vezetni is. Őszinte autó, nincs agyonelektronikázva. Baromi könnyű (950kg üresen) és ahhoz képest a 92 ló elég dinamikus vezetést eredményez. A beltér valóban fapad, sehol egy kárpit, de engem mondjuk nem zavar. Nem zörög, nem nyekereg még a szar pesti utakon sem. A csomagtartó picike, nagyobb bőrönd csak a hátsó ülésre fér, vagy a csomagtartóba, ha ledöntöd a fél hátsó üléssort.
Felszereltséget tekintve GC AC-t, vagy GLX-et érdemes venni, mert ezekben van klíma (GLX-ben ülésfűtés is). Én belevágtam még egy androidos fejegyésget is és elég kényes vagyok a hangzásra, de osztályokkal javult a gyári hangszórók hangja, szóval végül arra nem is költöttem.
Próbálj meg kifogni egy "papa autót" és akkor szinte biztos, hogy egy jó vételt csinálsz. :)
Így igaz, csak az 1.3-asban van alulméretezve ez az alkatrész. De az én kocsimban 220ezer km-nél még nem jött elő ez a gond. 200ezernél vettem meg, azóta 10ezer km-enként megkapja a törődést, évente fékfolyadék csere, csak OMV-nél tankolok prémium benyát, nagyon hálás jószág.
A 2010 utáni szériákban már erről a gondról sem hallani nagyon, de az meg egy másik árkategória, azt nem kapsz 1,2-1,3M alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!