Léteznek automatizált manuális váltók személyautókhoz’?
Szerintem neked a leghalványabb fingod sincsen a fogalmakról.
Először is, minden váltó nyomatékváltó. Maga a "váltó" szó a "nyomatékváltó" rövidítése.
Másodszor, ha a számítógép vezérli, akkor nem lehet manuális. Attól manuális a manuális, hogy MANUÁLIS. Ha számítógép vezérli, akkor az automata. Az, hogy az automata váltón belül milyen működésű/fajta, az már egy másik kérdés, de attól még automata.
Harmadszor, miért, a kamionban milyen van? Berakja D-be és megy. Talán annyi különbség van, hogy kamionoknál a normál D mellett van felező fokozat, személyautókban nincs (bár szerintem biztos létezik személyautó felezővel, de ritka és egyáltalán nem általános). De ez az égvilágon semmin nem változtat, az alapja ugyanaz.
Negyedszer, a szekvenciális (vagy parasztnyelven "DSG") az, amire esetleg rá lehet fogni, hogy "automatizált manuális", de ott sem a váltó a manuális, hanem a kuplung. A váltó manuális, hiszen te kapcsolgatod a fokozatokat. És ráadásul konkrétan kijelentetted, hogy nem erre gondolsz, szóval így végképp nem tudom, hogy mégis mi a fenét keresel.
#3 A "robotizált" váltó az automata váltó. Ha akarod, akkor full automata, ha akarod, akkor szekvenciális, ami kvázi "DSG". Nem valódi DSG ugye, mivel nem duplakuplungos, de a magyar előszeretettel használja a DSG kifejezést minden szekvenciális váltóra, mivel a DSG-vel terjedt el a szekvenciális váltó nálunk, meg talán a világon javarészt mindenfelé.
De ahogy az imént már leírtam, a szekvenciális váltó az nem automata vagy automatizált váltó. Te kapcsolod a fokozatokat, ezért manuálisnak tekintendő. A váltón belül automatika kapcsolja át a fokozatot, de amíg te adod ki az utasítást, addig az bizony manuális.
Meg egyébként már csak azért is hülyeség ez így, mert az AUTOMATA váltók szinte mindegyike ilyen. Szinte az összes létező automata váltó átkapcsolható szekvenciális üzembe. Szóval ha a kérdező erre gondol, akkor a válasz az, hogy persze hogy létezik ilyen személyautók, kb. az összes automata váltós ilyen.
#4 "A "robotizált" váltó az automata váltó."
Ezt így jó szarul mondtam. Ahogy rögtön utána kifejtettem: vagy automata, vagy manuális. De sosem "automatizált manuális", mert ez egy értelmetlen kifejezés.
Robotizáltra gondolsz. Szerencsére ez behalt. Volt egy Fordom, az volt robotizált. Még ma is csatakos a pizsamám, ha éjjel ezzel álmodom.
Akkor azt hittem hűűű de jó. Aztán napok alatt éveket öregedtem.
Csak azert kerdeztem, mert a mai automata valtok iszonyat nyugosek, allando olajcsere, aztan meg felujitas, es nagyon draga is, olajszurok, “citrom” meg stb, egy ismerosnek csak 800.000 volt felujitani. Mig a manualis valtok kvazi orok eletuek, olajcseret se csinal mindenki, es ha el is romlik akkor is “olcso” potolni, es azok a robotizalt valtok vegulis manualis valtok, csak robotizalva, lehet lassuak meg sokat gondolkodnak, de tartosak.
#2 latom oreg te szeretsz kotekedni, meg a hulye is tudja a nyomatekvalto alatt mit ertek. Azokat az osregi amerikai kocsikat pl, amikben volt 3 fokozat.
Masreszt en meg nem hallottam senkit hogy a szekvencialis valtot valaki is dsgnek nevezze, mert azok a dupla kuplungos valtok, a szekvencialis meg full mas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!