M2-es M3-as metró milyen szinten automatizált?
Figyelt kérdés
M1-es kézi, M4-es teljesen vezető nélküli, azt tudom. Az M3-ason a régi szerelvények vezető által felügyelt automata módban mentek, AVR vezette, aztán a pályaállapotok miatt 60 km/H korlátozás és AVR által felügyelt kézi vezérlés lett, mi változott az új szerelvények és a felújított szakasz miatt? Tényleg automatán mentek régen az orosz metrók, vagy valamit félre olvastam?2019. nov. 24. 12:44
1/4 anonim válasza:
Elvileg a felújításkor az AVR is megújult, ami logikus. Hogy a gyakorlatban mi történt, azt nem tudom, de amióta ezek a sufnituningolt metrók járnak a hármason, elég gyakran tapasztalni olyant, hogy a vonat félig beérve az állomásra megáll, aztán eltelik egy-két másodperc, amíg mindenki csak bámul, majd csigalassúsággal előre gurul a szerelvény. Tartók tőle, hogy felújítás címszóval megint valami ócska rendszert építettek be.
2/4 anonim válasza:
Az M3-nál ha úm. bólogatva fékez, akkor félautomatán megy, mint a régiek. Az M2 valószínűleg az is félautomatán van, azaz az indulás, ajtókezelés, indítás a sofőr feladata.
3/4 anonim válasza:
Az M3 vonalon a felújítás miatt eléggé átmeneti állapotok vannak, valószínűleg mennek automata és felügyelt kézi üzemmódban is. Az viszont nem igaz, hogy új lenne a rendszer, azt csak felújították, így továbbra is rengetrg az indokolatlan vészfékezés.
Az M2 vonalon is vegyes az üzem, a felszíni szakasz felügyelt kézi, a többi automata. Automata alatt itt is és az M3 vonalon is a gyorsítas-kifuttatás-fékezés és az ajtónyitás értendő, az ajtózárás és indítás, kihúzás a vezető feladata.
4/4 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat :) A vészfékezést szimulátorban szimulálom is, hogy jobban közelítsek a valósághoz :D Amikor eszembe jut, akkor rácsapok a vészfékre és úgy veszem, hogy AVR beleszólt és 5 másodperc állás után indítom újra :D Amúgy mintha egyre ritkábban csinálja, amikor átadták az Újpesti részt, volt, hogy 3 megálló alatt 2-szer is megcsinálta (az egyik az alagút közepén volt) és visszaúton egyszer egy ráadás, minden utamon volt egy megállás, már 5 megállóra 6 megállót számoltam, amikor a menetidőt kalkuláltam (5 rendes és 1 vészfék). Amikor először abbamaradt, már hiányoltam és gondolkodtam, hogy menjek-e még egy tiszteletkört, hátha most már lesz vészfék :D
2019. nov. 25. 09:52
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!