Történt már, hogy rossz/nem oda való motorolajat használtál az autódban?
csak közben pont találtam valamit, vagyis valakit, aki ugyan ebben a cipőben jár(t): [link]
Azt azért hozzá tenném, hogy ez az autó, és motor 2015 körüli, akkor még nem biztos hogy létezett 0w20, sem acea c5 besorolás.
Vagy egy másik fórumon: "When I changed the oil myself last year I bought Millers Fully Synthetic Dexos 2 5w30. This year I tried to re-order the same oil from the same place I was told that Vauxhall are now recommending 0w20 for our car. Only had it a week and I haven't noticed any difference however the weather hasn't been extreme. " Dióhéjban annyi, hogy neki is azt mondták hogy a 0w20 az ajánlott.
De tovább olvasva a fórumokat elég nagy a káosz :D
Hát, akkor tényleg tanácstalan vagyok, akkor azt kérdezném hogy milyen dolgokra figyeljek, amik arra utalnak, hogy esetlegesen nem jó az olaj benne? Jelen esetben annak a lehetősége, hogy túl vékony, csattognia kellene a motorban a dolgokban? Vagy olajfogyás mert elég?
igen, de ezek ugyan azokat hozzák, amik a kézikönyvben vannak, ez a huzavona az gyári olajjal meg tavaly került bevezetésre amikor a psa megvette az opelt, szerintem ezeknek az adatbázisát vagy nem frissítették, vagy ők se tudják pontosan mi van és nem mernek kockáztatni hogy véletlen rosszat írnak oda, mert akkor simán lehetne perelni őket gondolom.
Azért is kérdeztem, hogy aki véletlenül más fajtát használt, miket tapasztalt, hogy én is tudjak ilyen dolgokra figyelni nehogy történjen valami
Ov 401 547 az opel olaj acea C5 API SN
És ez 0w20
Nem zarnam ki hogy mehet bele, és jól tudtak a szervizben.
"a világ összes innovációja kisérletezésen alapul"
Ezt a gondolatot elfogadom, de:
egyik: nem vagyok kenéstechnikai kutató, és az autóm sem kisérleti alany
másik: 15 éve -a kezdettől- ezt az olajat használom(gond nélkül)
harmadik: aértem, hogy újít és kisérletezik a gyár, változtat a motoron, változtat a kenőanyagon, de nekem még mindig az adott korú autóm van , ami azzal a bizonyos olajjal üzemel, ergo nincs miért váltanom.
Lehet, hogy mások szerint ez maradi gondolkodás, de majd akkor váltok kenőanyagot, amikor autót.
"nem csak a viszkozitás a lényeg, hanem a gyári specifikációk is"
ez teljesen egyértelmű, sőt, fontosabb, minta viszkozítás. Bizonyos olajokat adott típusú motorkhoz fejlesztettek.
Nálam is úgy volt, hogy a szerelő erősködött, hogy öreg az autó és "vastagabb" olajat tegyünk bele. Oké. 10w40-es mutyizott, ásványi olaj. Télen borzalmas hangja volt a motornak. Lecseréltük 5w30-as szintetikusra, már egyből máshogy szólt.
A szerelők se látják mindig jól a dolgokat, a felhasználónak is tájékozottnak kell lennie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!