Használt autó vásárlásnál ebben az esetben van garancia?
A minap vásároltam egy Renault Clio II-t 1.5dCi motorral. Az autó teljesen jó állapotban van, egy dolgot leszámítva, amit az eladó elfelejtett közölni velem. Az autó alapjárata nem egyenletes, sem hidegen sem melegen. Ez olyan szinten nem szembetűnő hogy laikusként talán észre sem veszi az ember. Ebből adódóan kigyorsításkor, gázadásra van egy kis kerepelő hangja, valamint ha felnyitott motorháztetővel közelebbről hallgatjuk, hallható hogy valamelyik (vagy akár több) injektornak is kopogása van. Füstjét nem lehet látni hogy lenne, se hidegen se melegen, se gázadásra. Viszont a szerelőm szerint injektorhibás lesz az autó. Az autót egy Renault kereskedésben dolgozó szerelőtől vásároltam, kinek elmondása szerint hibamentes az autó, "kinek legyen jó autója ha nem egy szerelőnek?" tette hozzá. Szinte esélytelennek gondolom azt, hogy ezt a hibát pont ő ne vette volna észre. Egyszerűen csak nem hívta fel rá a figyelmem.
Ebben az esetben él bármiféle garancia?
Még ha magánszemélytől is vetted volna 1 év kellékszavatosság jár.
Tehát mindenképp van lehetőség, csak ha magánszemélyként értékesítette neked kell bizonyítani (szakszervizben bevizsgálva) hogy a hiba régebbi mint az adásvétel.
Ha cégként értékesítette akkor fordul, és neki kell bizonyítani, hogy a hiba az adásvétel után keletkezett.
Amúgy amikor kerestem használt autót, én is néztem ilyen szerelőket, akik feljavítással - értékesítéssel foglalkoztak.
Mindnél találtam olyan hibát, amivel hamar vinni kellet volna szervizbe.
Ha túl jutottunk a motor hibákon, és mentünk egy kört, hamar kiderült kuplung-váltó futómű gondok.
Nem könnyű úgy vásárolni hogy ha nem értesz hozzá.
Szépen lefújt - lekezelt alváz (látszatra), majd meg kopogtatnád és behorpad mert elvan rohadva a festék alatt.
Megmernék esküdni hogy az nem injektor hiba.
De a szerelő ebből jó boltot csinál ,mert lehet 100000-et is elkér 1 db injektorért.
"Az autó alapjárata nem egyenletes, sem hidegen sem melegen. Ez olyan szinten nem szembetűnő hogy laikusként talán észre sem veszi az ember. Ebből adódóan kigyorsításkor, gázadásra van egy kis kerepelő hangja, valamint ha felnyitott motorháztetővel közelebbről hallgatjuk, hallható hogy valamelyik (vagy akár több) injektornak is kopogása van."
Ez olyan probléma amit vásárlás előtt is észre kellett volna venned. Ha a hangot nem is, mert az 1.5 dcinek alapból fura hangja van. De, az alapjárat ingadozása eléggé egyértelmű jel.
(ha én adtam volna el beleírom az adásvételi megjegyzés rovatába)
#6
Nem írtunk bele semmit a megjegyzésbe. Én eddig minden eladott autómnál beleírtam az adásvételibe hogy "A vevő az esetleges hibákról tájékoztatva lett..." stb.. De jelen esetben még ennyit sem írtuk bele.
Nincs garancia használt járműre.
Kellekszavatossag amit írni akartál.
Viszont a "szerelőm szerint injektoros lesz majd" az nem hiba.
Szóval ezzel kár előállni. Majd, ha elromlik akkor lehet menni egyezkedni. Egy éved van rá.
#8
Nem lesz majd, hanem már hibás az egyik/akár több injektor. Csak úgy lehet hibás egy autó ha elfordítom a kulcsot és nem indul? Nem gondolnám. Mellesleg ha beleteszek így fél év alatt 20 ezer kilométert, majd akkor hal meg alattam, akkor hogyan bizonyítom be hogy a hiba már fennállt megvásárláskor? Kicsit logikátlan.
"A vevő az esetleges hibákról tájékoztatva lett..."
Ez így konkrétan nem ér semmit! Ez alapján nem bizonyíthatod mit mondtál el, mit nem.
Azt tudom javasolni, vizsgáltasd be a befecskendező szelepeket a renault szervizben, miután egyeztettél az eladóval. A szerviz elküldi egy szakcégnek, aki kiállít 4 db jegyzőkönyvet. Ha azt írják jók, akkor bizony fizetsz kb 60-100000 ft között a szerviznek, ha valamelyik hibás akkor majd a szakcég ad egy árajánlatot a javításra... hogy ki mennyit fizet az megegyezés kérdése, de nem új autót vettél. Egy átlag 1.5 dci befecskendező szelep 300-350000 km-et megy el, persze lehet több vagy kevesebb. Szóval, ha 50-50% os költségmegosztást elérsz az már igen jó.
Egy Clio II.-vel nem érdemes bíróságra menni, mert a szekértő vélemény nélkül szóba se állnak veled, az pedig még az előzeken felül 80-120000 ft. Aztán ott az ügyvédi költség, illetékek stb. Ráadásul 1-2 évig elhúzódik biztosan. Ha mégis nyersz örülhetsz, ha a bírósági költségeid fedezi a megítélt összeg.
Ha Continental befecskendező rendszer van a kocsiban, akkor pedig a nagy nyomású pumpa egy időzített bomba. Bármikor megsemmisítheti önmagát, a leváló fémszilánkok pedig tönkre teszik a befecskendező szelepeket.
Ez egy ismert típus hiba! 200000 km felett bármikor megtörténhet, vagy már el is kezdődött a folyamat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!