Az 1literes turbós motorok tényleg olyan rosszak, ahogy sokan mondják?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem is a usereknél kell főleg a rossz hírnev okát keresni. A turbós motornal van par nem túl bonyolult szabály, amit be kene tartani, de azoknak akik alatt elment a Fabia/Polo/Corsa/Punto stb, tehát viszonylag igenytelen kis benzines varosi kocsi minimális odafigyeles mellett szmbesülnie kellwne azzal, hogy jóval bonyolultabb és igenis törődést igenylő technikara váltottak.
Ismeretsegi körben is van olyan, aki arra panaszkodott, hogy nem meg, a kocsi, el kéne vinni szervízbe. Aha, aztan ott állt 4 db tök lapos gumival. Rakerdeztem az olajcserére, az előző tulaj megcsinaltatta 4 eve, azóta nem kellett szervizbe menni, mert jo a kocsi. Aha az szuper! No komment. Ez egy Fabia 1.2 volt.
Varosban minimal utakra hasznalva.
Az ennel sokkal kevesbbe fogalmatlan emberek sem biztos, hogy elindulás utan ne terheljék nagy fordulaton a motort csont hideg olajjal, vagy épp ha beesnek egy kuthoz a palyán visszahűtsék a turbót mielőtt leallítják.
A 3-4-5 ezren csúsztatva fél percen keresztül a parkolóban küzdő bacsik nénik, falábú apukák és anyukák elindulási mutatvanyát nem is részletezném.
Na, igy lesznek lenullazva a kis turbósok 100e kmnél jóval korábban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem mindegy milyen autóban.
Egy kisautó ügyesen mozog egy ilyen motorral. Például egy Fiat 500-ban tökéletes választás.
Azonban egy mondeoban, vagy egy t-roc-ban borzasztó lehet.
Nincs elég nyomaték lent, nincs tartalék fent. Városon kívül vagy hegyekben élhetetlen egy ilyen motorral szerelt nagyobb autó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem, csak most divat lett ezeket szidni.
De önmagában egy motor nem a kis köbcenti miatt lesz hajlamosabb a hibákra és érzékenyebb az elhanyagolàsra, hanem a bonyolultság miatt.
Tehát mondjuk egy közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses, változó geometriás turbós, részecskeszűrős, kettőstömegű lendkerekes motor nem lesz attól rosszabb, hogy mondjuk 1400 cm3 helyett csak 1000 cm3.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért a világ egyik legrégibb, legpatinásabb autómárkáját lexarozni, nagyon erős túlzás, hiszen minden autómárkának vannak igen jól és kevésbé sikerült modelljei, még a "tönkretehetetlen", "örök életű" Suzukinak, Toyotának is.
Pl a Ford Fusion és a Fiesta generációk bármelyik japánnal állja a sarat megbízhatóságilag. De ezek a turbós vacakok meg egyes dízel Fordok...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!