A nem elektromos állófűtés honnan kapja az üzemanyagot?
Hát mondjuk a tankból?
Gázolajat/benzint
A szomszéd autójából Oszkárka.
A mellette parkolóéból.
Úgyhogy ne parkolj olyan jármű mellé, amelyikben van nem elektromos állófűtés.
Mit nem lehet érteni?
Állófűtés nincs benzines, CSAK gázolajjal működő van.
Persze ennek te is után olvashatnál.
Teljesen mindegy hogy vízteres vagy száraz kályha, a működésük ugyanaz.
A gázzolajos az bele van kötve a tankba.
A benzinesnek meg tesznek fel egy plusz kis tartályt és abba van a gázolaj.
Nem vagyok autószerelő, de azt tudom hogy a diesel motor bonyolultabb és nagyobb nyomáson működik, én egy állófűtést benzinnel oldanék meg.
Az olyan rendszer érdekel ami a hűtőfolyadékot melegíti fel, nem a motorteret árasztja el meleg levegővel.
#6 "A gázolajos az bele van kötve a tankba" - Ki az aki a tankot kifúrja és onnan vezeti el az üzemanyagot, akkor már inkább a már motortérbe bevezetett üzemanyagcsövet osztja meg.
"A benzinesnek meg tesznek fel egy plusz kis tartályt és abba..."
A kis tartály hova kerül?
Basszus, van itt gond rendesen, de persze azért jobban is tudsz mindent.
Ütős kombináció!
Létezik benzines állófűtés tudtommal, csak ritka mint a fehér holló, mert ez eleve buszoknál és haszongépjárműveknél jellemző, ahol szinte csak dízelmotor van, mert ebben a teljesítménykategóriában egész egyszerűen gazdaságosabb annak az üzemeltetése és fenntartása, nem viccből azt használják, vagy mert gonosz módon a füstölő dízellel akarja bárki is szennyezni a környezetet. Ha ott van a dízelolaj mint a főhajtás üzemanyaga, ami ráadásul olcsóbb mint a benzin, literre is, meg fűtőértékre fajlagosítva is, akkor mi az Istennek akarjon bárki benzines állófűtést, amihez plusz tüzeleőanyagtartály kell, és még egy plusz üzemanyag bejön a képbe, amivel ugyanúgy renszeresen ki kell szerelni a járművet?
A motort gyakorlatilag MINDIG úgy fűtik elő, hogy a hűtőkörbe van bekötve az előfűtés, azt melegíti. A levegőset tényleg utastér/vezetőállás fűtésre használják bizonyos helyeken, nem a motortérbe nyomják a meleg levegőt, az mocsok jó ötlet lenne egyébként is a műanyag illetve gumi alkatrészekre, valamint az elektronikára nézve... Ilyen levegős kazán egyébként az én szakmámban például a Bz motorkocsik pótkocsijain van, a motoron természetesen vizes rendszerű, úgyis a hűtőkörbe van bekötve az utastérfűtés... Természetesen a pótkocsin ezért van saját gázolajtartály, a főkeretre alulról felszerelve. A Bz, illetve a szintén közútról átvett állófűtést használó Jenbacher motorkocsikon külön üzemanyagköre van, szóval itt megint megbukott a logikád. Eleve fizikailag nem éppen közel van a motorhoz az állófűtés egyik gépen sem, másrészt így független egymástól a kettő, szóval a csehszlovák és osztrák mérnökök egyaránt ilyen felfoghatatlan dolgot követtek el...
A különálló tartály ordas baromság lenne, ha a motor miatt úgyis ott van a többszáz literes gázolajtartály, ugyanis akkor lehetne még egy külön helyen is kiszerleni gázolajjal, indokolatlanul túlbonyolítva, vagy hogy közutasan fogalmazzak, nem egy töltőcosnkon kéne tankolni, hanem kettőn, és két független tartály üzemanyagszintjét figyelni...
Egyébként az miért releváns, hogy a dízelmotor bonyolultabb és nagyobb nyomáson működik, egy állófűtés szempontjából, ahol semmiféle motor nincs, mert égő van, ugyanis nem mechanikai energiaát akarunk nyerni a tüzelőanyagból, hanem hőt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!