Mekkora teljesítmény szükséges ehhez?
Dízel autóról lenne szó, jelenlegivel úgy kell közlekednem mint valami hülyegyerek ha azt akarom hogy haladjon. Ez alatt azt értem, hogy sokszor padlózni kell, 2500-ig minimum, de sokszor 3000-ig elforgatni, dízeles pedig... Természetesen nem mindig megyek így vele, de ha haladni szeretnék országúton, vagy akár városban is hamar elérni az 50-60-at, akkor muszáj, hogy tartsam a tempót a többiekkel.
Hol kezdődik az a teljesítmény vagy lóerő (és nyomaték) / kg arány, amivel már kényelmes a közlekedés, sose kell (jobban mondva nem muszáj) padlózni, tehát higgadt vezetéssel is lehet gyorsulni, haladni? Utasaim szemében (családtagok) úgy tűnhet én vagyok az idegbeteg hogy állandóan nyúzom a kocsinkat.
Természetesen mehetnék vele "normálisan" is, félgázzal, szépen óvatosan de akkor meg haladás nincs.
"Szerintem utolso kerdesem a gyakorin... "
De hát mit vártál. Amikor megírtad, az adatokat, meg hogy milyen szituációról van szó, akkor megkaptad a válaszokat:
- előzés előtt váltsál vissza
- forgasd ki a motort és ne törődj vele, hogy egy szoros országúti előzésnél felüvölt
- ha szűkebb helyzetekben akarsz előzni, mint most, akkor több lóerő kell neked. Nincs szabály arra, hogy mennyi. Minél erősebb az autód, annál rövidebb úton tudod megelőzni az adott sebességgel haladó másikat.
nem értem minek győzköditek, hogy elég az az erő; ezt hadd döntse már el ő...
nekem 150le, 350nm, 1400kg-os dízelem van. Ez nagjyából 1 le / 10 kg, de inkább nyomatékot érdemes nézni, ami kb 2 nm / 10 kg. Autópálya tempóig erős, dinamikus. 120-140 között is gyorsul még, de az már nem dinamikusan. Feljebb meg nem vittem.
Szerintem ez az a teljesítmény/súly arány, ami már minden helyzetben elég.
Jaa, csak megerősítés kellett, hogy igen kedves kérdező, nagyon igazad van, gyenge az autód és erősebb kell?
50 lovas autóval tudok úgy városba közlekedni, hogy mindenki mellett elmegyek, ha nagyon hülyegyerek módba kapcsolok. Ne várd már, hogy megerősítsünk.
1.4 hdi 206 vagy 1.4 tdci Fiesta/Fusion lesz az autó.
Nekem a Fiesta van ezzel a motorral, nem gondolom egy erőgépnek, de padlózni sem kell állandóan.
"Az Astrás előzésbe kezdett, én is utána, úgy otthagyott mint a..."
Ennek inkább örülnöd kellett volna. Ha másodikként kezdesz előzésbe, nincs rosszabb annál, mint ha az előtted levő tötymörög, kimélgeti az autóját. Esetleg jön valaki szemben és az előtted levő pont befejezi az előzést és megkönnyebbülten leveszi a lábát a gázról.
Akkor mit csinálsz? A szembejövő nem biztos, hogy látta, hogy két autóról van szó, nem kezdett időben fékezni. Neked nincs időd, hogy befejezd az előzést és nincs is hely, ahova beállnál. Fékezni már késő és az előzött autó mögötti helyedet is elfoglalták. A többi közlekedő helyzetfelismerésétől függ a végkimenetel.
Akármilyen erős autód lesz, egy ilyen helyzetbe simán belehalhatsz.
#26 Nem ez volt a kérdésed, a lényegen nem változtat, de én kedvelem ezt a motort.
Nekem a Fiestán 8v hengerfejjel van vákumcső a turbón, szerintem önszabályzó.
Nekem kis köbcentis benzin van, könnyű kaszni, az 1 darab testemet szállítom vele, így még nem kerültem semmilyen hülye szituációba.
Viszont ha már 1 valaki beül mellém, pláne ha 2 ember, akkor át kell gondolni az egész életemet.
Meg lehet az autódban valahol elvesztek a lóerők, főleg dízel tud ilyen jelentős teljesítménycsökkenést előadni.
Leragadt turbó miatt képes 20 lóerősre átváltozni. Vacak porlasztókkal, eldugult üa rendszerrel, pláne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!