Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora teljesítmény szükséges...

Mekkora teljesítmény szükséges ehhez?

Figyelt kérdés

Dízel autóról lenne szó, jelenlegivel úgy kell közlekednem mint valami hülyegyerek ha azt akarom hogy haladjon. Ez alatt azt értem, hogy sokszor padlózni kell, 2500-ig minimum, de sokszor 3000-ig elforgatni, dízeles pedig... Természetesen nem mindig megyek így vele, de ha haladni szeretnék országúton, vagy akár városban is hamar elérni az 50-60-at, akkor muszáj, hogy tartsam a tempót a többiekkel.


Hol kezdődik az a teljesítmény vagy lóerő (és nyomaték) / kg arány, amivel már kényelmes a közlekedés, sose kell (jobban mondva nem muszáj) padlózni, tehát higgadt vezetéssel is lehet gyorsulni, haladni? Utasaim szemében (családtagok) úgy tűnhet én vagyok az idegbeteg hogy állandóan nyúzom a kocsinkat.


Természetesen mehetnék vele "normálisan" is, félgázzal, szépen óvatosan de akkor meg haladás nincs.


2021. okt. 22. 08:20
1 2 3 4
 1/36 anonim ***** válasza:
88%
Nos egyrészt komoly gondok vannak veled, ha állandóan késztetést érzel, hogy padlógáz. Másrészt meg 3.0 TDI, attól kellemesebb karakterű motor nem nagyon létezik, pedig volt V8 benzinesem is már.
2021. okt. 22. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/36 A kérdező kommentje:
Odaadom szivesen nehany korre az autonkat probald ki nyugodtan... ;)
2021. okt. 22. 08:35
 3/36 anonim ***** válasza:
100%
Milyen ez az autó amit most gyengének érzel?
2021. okt. 22. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/36 anonim ***** válasza:
84%

Az első mondattal egyet tudok érteni. A hülyegyerekkel. Azzal már nem hogy "kell" Te vagy a beteg, ha neked az idegbeteg kapkodás a "normális" haladás. Normális közlekedéshez elég tonnánként 100 lóeró (vagy 150Nm), és azt sem használja ki az ember.

Nem hiszem hogy a többi közlekedő tempóját tartani folyamatosan padlózni kéne. Padlózni az idegbeteg folyamatosan sávot váltogató, egy-egy autónként előbbre furakodó szerencsétlenek szoktak. A család helyében vennék neked a mostani kocsihoz képest fele olyan erős, sőt, max. 60 lóerős bármit, hogy kicsit lenyugodjál. Lehetőleg valami régebbi "papírautót", kellően féltsed magad egy esetleges csattanástól.

2021. okt. 22. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/36 krwkco ***** válasza:
100%

Nem lehet, hogy ez az autó beteg?

Az autósok többsége nem törődik vele hogy lendületesen induljon. Szinte bármilyen autóval jobban lehet gyorsulni, mint az átlag.

2021. okt. 22. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/36 krwkco ***** válasza:
100%

"Szinte bármilyen autóval jobban lehet gyorsulni, mint az átlag."

Lámpától indulásnál. Nem emelkedőn, vagy az autópályán 130-ról.

2021. okt. 22. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/36 anonim ***** válasza:
84%

"Odaadom szivesen nehany korre az autonkat probald ki nyugodtan... ;)"

Én voltam sofőr 95 lovas Transporterrel Németországban, úgy, hogy jövet menet 9en ültünk az autóban, mindenki sok csomaggal, és utánunk 2 tonnás utánfutó megrakodva. Nem tudom, ha felfogod, milyen teljesítményt jelent ez, de én mégsem voltam ideges egy másodpercig sem. 1es voltam

2021. okt. 22. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/36 A kérdező kommentje:

Nos úgy látom megy az általánosítás...


Az autónk 15,4 kg / lóerő arányú, és nincs 70 lóerő. Sőt, nyilván mivel közel 300 ezret futott, hiába az általunk rendszeresen 10-15 ezer km között végzett olajcsere, illetve ha úgy van szervizeltetés, nincs meg már a gyári adat sem. Szerintem.


Tegnapi napon egy mezőgép mögött ragadt 2-3 autó, én a második voltam. Mögöttem a szokásos nyilván 1.4-es motorral szerelt Astra.


És ide röviden: megfontoltan vezetek egyébként, városban felesleges cikázásba (sőt úgy általában) nem kezdek, és ott padlózni sem szoktam igazán, ezt rosszul írtam. De ha kijövök országútra, ott már ha haladni is akarok, akkor kell, mert nem és nem megy. Úgyhogy ne általánosítsatok kérlek...


Na visszatérve, Suzuki Swift kielőzte a mezőgépet, én nem kezdtem bele mert nem fértem volna be, hülye meg azért nem vagyok - mint hányszor látom azt az utakon, hogy épp hogy beférnek a batárok tulajai... hadd ne soroljam fel milyen márkájú kocsikkal.


Ha mögöttem vannak és látom hogy kacsintgat kifelé is el szoktam engedni mert az a biztos... ha már elkezdett előzni és nem jön senki szemből kezdem meg az előzést. Az Astrás előzésbe kezdett, én is utána, úgy otthagyott mint a...(női sofőr, nem jellemző rájuk hogy taposnák az autót, később beértem, 96-al mentünk). Hármasban mentem a gép után (nem fulladt, nem remegett, kellett a hármas, mert azért haladt is a gép) most meg nem mondom mennyi fordulaton, de kétezer alatt, hát nem indult meg az autó, vissza kellett kettesbe (ismétlem kettesbe!) váltanom hogy meglóduljak, és csak utána hármas meg a többi... Kamion előzésbe már nem is kezdek csak ha nagyon messze van a szembejövő...


7 éve vezetek, nem ezzel van a gond, az autó nem akarja már az igazat szerintem. De úgyis én leszek a sz@r már látom, felesleges is ilyen kérdéseket feltennem.


Ilyen helyzeteket akarok elkerülni, ezért kérdeztem hogy hol kezdődik az a teljesítmény, aminél nem kell aggódjak ilyen helyzetekben és kényelmesen tudjak közlekedni vele... Nem tudom ebben mi a nagy bűn hogy nem akarok lomha autót. Természetesen nem akarok 3.0 TDI-t... minek? Nem jampi akarok lenni.

2021. okt. 22. 09:01
 9/36 A kérdező kommentje:
#7 más egy tehergépjármű(nek minősülő "szerelvény") meg más egy személyautó azért...
2021. okt. 22. 09:03
 10/36 anonim ***** válasza:
64%

Mi a baj ezzel? A legtöbb kis köbcentis 4 hengeres dízel valahol 3000-4000-es fordulat körül adja le a maximális teljesítményét. A maximális nyomatékát pedig valahol 2000-2500 között.

Ha dinamikusan akarsz vele haladni, akkor elő kell csalogatni azt a teljesítményt és nem alapjárat közelében elváltogatni. Ezzel semmi baj nincs. Így működnek az autók. 2500-3000-es fordulatot pedig még egy dízelnek se mondanám kifejezetten magas fordulatnak.

Nekem egy biturbós dízelem van, ami a szimplaturbóshoz képest alacsonyabb fordulaton dolgozik. De még ezt is általában normál használatnál városban 2000-2200 környékén váltom el. Autópályafelhajtón, üzemmelegen, ahol tényleg gyorsítani szeretnék, ott én is simán kiforgatom 3000-ig. Ettől semmi baja nem lesz. Sőt, inkább jobb naki ha kicsit ki van kormolva, mintha állandóan alacsony fordulaton használod. Igaz, én padlógázt talán szökőévente egyszer ha nyomok. Fél-2/3 gázt mindig elégnek szoktam érezni, de nem is akarok senkit letolni az útról.

2021. okt. 22. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!