Modernebb turbódízel kocsit hidegben tovább pörgetni?
Figyelt kérdés
Most hogy meg jött a hűvösebb idő, érdemesebb ehhez a módszerhez folyamodni?
10 éves turbós dízelmotor, 184 lovas 2.0 automata
Kb 2 perc alapjárat indulás előtt, indulás után pár percig sport módba tenni a váltót hogy engedje fejjebb forgatni a motort, hogy hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet.
Érdemes ezt csinálni? Vagy hogyan lehet legjobban kímélni a motort? Gondolom a legjobb a fűtött (vagy legalább zárt) garázs és 5 perc járatás tenné neki a legjobbat.
Ha már 10 éves és 10 évig hidegen üvegelték akkor már tökmindegy mit cisnálsz vele. Ez olyan amikor megkérdik, hogy a félig megkotlott 17 éves E46-ba melyik olaj a legjobb..
Ha teljesen jó a motor, nem füstöl, nincs gondja akkor használd normálisan ahogy a könyvében le vna írva: beindítod, az olaj max 10 másodperc alatt körbeér és mehetsz vele, normálisan, nem gyilkolva és majd bemelegszik.
2021. okt. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
3/17 A kérdező kommentje:
#2 Megkímélt darab, ezért is tettem fel a kérdést. Ha sz@r lenne már eladnám. Szóval akkor pár másodperc várakozás után már finoman lehet indulni? Nem érdemes várni pár percet hogy alapjáraton had melegedjen kicsit?
2021. okt. 6. 21:54
4/17 anonim válasza:
Persze lehet, semmi baja nem lesz tőle.
2021. okt. 6. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
5/17 anonim válasza:
1 percet érdemes maximum a leghidegebben is, azon felül kb. csak üzemanyag pazarlás, hacsak pl. nincs befagyva a szélvédő és kell a meleg a kiolvasztáshoz. Akkor kell is járatni amíg le nem olvasztja.
2021. okt. 6. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
6/17 anonim válasza:
Beinditod, 20 másodperc múlva elindulás nagy gáz kerülés
2021. okt. 6. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
7/17 anonim válasza:
Nem érdemes.
Beindítás után 20 másodpercet várj. Addig bekötöd az öved, kényelembe helyezed magad. Utána indulj el, de ne adj bő gázt amíg nem áll be a vízhőmérséklet.
10 éves automatáknál már az autó maga fogja tovább megtartani a kisebb sebességi fokozatokat, hogy hamarabb felmelegedjen, de ezt most még nem, majd csak 0 fok környékén fogod észrevenni. Ne akarj okosabb lenni a mérnököknél, tudják mit csinálnak.
2021. okt. 6. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
8/17 anonim válasza:
Ne csinálj semmit, menj úgy, mint eddig. Annyi verzió meg hülyeség megjelent már az interneten, hogy szörnyű, aztán sokszor csak rosszabb a motornak, mintha normálisan használnád.
2021. okt. 7. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
9/17 anonim válasza:
16 éves CR-dízelem van, 340.000 km-rel. Garázsból indulok, de nincs fűtés. Tehát télen ilyen 0-5 fok körül van bent is. Max 1 percet jár a motor + amíg kiállok az utcára, becsukom a garázsajtót, kaput és indulok. Kis gázpedálállással, közepes ~2000-es fordulaton tartom (manuális váltó) a motort. A magas és a nagyon alacsony tartományt is kerülöm. Ennyi év és km használat után soha nem volt gond a motorral. Pöccre indul télen-nyáron, olajra rátöltenem soha nem kellett. Tehát nem hiszem, hogy szanaszét lenne kopva.
2021. okt. 7. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
10/17 anonim válasza:
Motort 2000 és 3000 fordulat között melegítünk, padlógázt kerülve. Másra nem kell figyelj és ahogy írták is, maximum fél perc várakozás indítás után.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!