Turbódízel. Ez a hang mitől lehet?
Nem változó geometriájú feltöltőnél mi lehet ez a hang?
Városban megyek vele, húz, hangja különösebben nincs, kicsit talán-talán mintha fémes lenne, nem olyan szép. Meg kell álljak piros lámpánál, fordulatszám leesik, és hallható egy olyan, mintha a pörgésből megállna vagy legalábbis - gondolom még csak - lassít a turbina. Ez is olyan fémes hang szerű (vagy morgás nem tudom megmondani...), eléggé behallani - már ha csinálja, bár elég gyakran.
Az autó GTK-s egyébként, tehát javítva már nem lesz, viszont érdekelne, meddig gurul még el így, és mi lehet a konkrét baja. Ha bármennyit is megy még, és hazafelé meg nem áll alattunk...
Már az is szép teljesítmény hogy 260 ezret elment a gyári turbo... hát na, a kocsi francia de a turbo benne Garrett.
Nem, nem cigányautó, nem melósautó, csak sima hétköznapi munkába bejárós szaladgálós (volt).
A szívó oldali gumicsövet könnyen le lehet húzni róla, ott a turbinát ujjal megmozgatva lehet érezni, hogy lötyög-e. Ha axiálisan mozog az nem baj (kivéve ha láthatóan belever az öntvénybe), de ha radiálisan, akkor már a végét járja. Az is lényeges, hogy a turbó tönkremenetele az olajnyomással erősen összefügg, szóval ha alapjáraton villog az olajlámpa, akkor nem véletlenül van fura hangja a turbónak se.
Általában a axiálisan szokott beleverni, mert a szívó oldal felé szívja magát a turbina forgás közben, oda viszont könnyen belátni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!