H astra 1.7 cdti 110 LE mit mutat a bord a megtehető km-ről?
Van értelme menetközben csekkolni, hogy még hány kmt tudna menni?
A jelenlegi fogyasztás szerinti kmt írja? Nem tudom pontosan, és eléggé összezavar amikor 30km után még többet is ír, aztán megint 30km után teljesen más, néha rohamosan, ha nézem is fogynak a km-ek. 6l/100 a computer szerint de így okom van azt hinni, hogy összevissza fogyaszt, főleg ha nem normálisan vezetek, kb 2000 fordulaton tartva, hanem néha rátaposok akkor is hullanak a km-ek, és olyan benyomást kelt, hogy már sokkal többet fogyaszt néhai rátaposásnál.
A pillanatnyi fogyasztással súlyozottan számolja a megtehető km-eket. Hideg motorral történő indulásnál pl mész 5 km-et és legalább 10-zel csökken a hatótáv. De ugyan ez igaz, ha pl hegyre mész fel. Akkor is gyorsabban fogy a hatótáv mint amennyi km-t mentél. De ha hosszú lejtőn csordogálsz lefelé, nálam olyan is volt, hogy nőtt a hatótáv. Pedig nyilván gázolajat nem termelt az autó. Vagy teletankolás után autózva, amíg nincs érzékelhető szintcsökkenés a tankban, addig is nőni szokott a hatótáv. Ez így működik. Csak tájékoztató adat, nem minden körülmények között halálpontos, csak egy kalkulált érték. Mi a konkrét kérdés?
De egyébként ha megfigyeled, az üzemanyagszintjelző mutatója is sokkal lassabban kúszik lefelé teletanktól féltankig, mint féltank alatt. Teletankolás után 110-130km-t meg tudok tenni úgy, hogy meg se mozdul a mutató az 1/1-es értékről. Féltanknál pedig megyek 150 km-t és már negyednél jár a mutató. Ha tartós hosszú tempós jobbkanyarban (pl M6-M60 találkozásánál van egy ilyen rész) autózol, a centrifugális erő miatt úgy bebillen az üzemanyagszint, hogy egy kicsit az addigi szinthez képest a mutató is felfelé kúszik. Aztán a kanyar után észbe kap, pár perc alatt visszaáll az eredeti állásra.
Köszi.
A konkrét kérdésem immáron az, hogy ez a kikalkulált 6 liter tényleg reális-e?
Mert mindig megrémít, ahogy írtad is hideg motorral ha nézem is fogy a KM, nagyobb gázadásnál, hágónál. Így már szinte félek kigyorsítani és mindig nagyapa tempóban megyek. Habár egy ideje így megyek és így 6L. Ha dinamikusabban mennék akkor lehet megnőne.
Hmm. ÉRdekes.
Illetve tapasztaltam olyat is régi benzinesnél, hogy a másik sofőr mindig 3000nél esetleg NÉHA felette kapcsolt és nem ette jobban az üzemanyagot, mint nálam aki inkább 2200-2500nál váltottam el.
6 liter teljesen reális. A dízelben az a jó, hogy ha nyomod is neki, nem fog jelentősen nőni a fogyasztás. Ha taposod se fog fél-egy liternél többet kérni.
Alacsony fordulaton használni a motort a fogyasztás jegyében, a legnagyobb hülyeségnek tartom. Ennél a dízelnél 2200-2500 körül váltani teljesen rendben van. Az 1500 alatti fordulatot nem szeretni. Simán van olyan szituáció, hogy kevesebbet fogyaszt egy egészséges 2000-es fordulaton 4.-ben, mint erőltetni az 5-be való felváltást.
Akkor a pillanatnyi fogyasztást ne nézd! :D Egy nagyobb gázadásra simán felugrik 20-30 l/100km környékére. De ez pillanatnyi! Hosszú távon, tartósan akkor fogyasztana ennyit, ha egy kamion lenne utánakötve.
2000 fordulaton utazgatni nem kínzás neki? 4esbe szoktam, illetve néha mikor úgyvan 3asba kb 2500on, falvak között.
Amúgy véletlen nem értesz még ehhez az autóhoz? :D
Régebb hágóra menet mikor kis terhelés érte, letiltotta a turbót és nem volt ereje. Most valamelyiknap vettem észre, hogy nem hágóra mentem de egy előzésnél, hirtelen gázadásnál valami hasonló történik, de az erő mégsem megy el, vagy csak mintha minimálisan gyengülne a húzása. Azért mondom, hogy most vettem észre, mert mi idáig azthittük, hogy a hágóknak van valami varázsereje ami megbénítja, de csak valószínűleg hirtelenebb terhelésnél hal meg. Leállítom, újraindítom utána jó. Ezután az alkalom után mentem pár teszt kört, legalább megtudom e nézni mennyi fordulatnál produkálja a jelenséget, de ekkor nem történt semmi.
Illetve az alapjárat folyamatosan ugrál miután begyújtom, és amíg be nem melegszik egyenletes sebességnél rángat egy kicsit. Nem tudom ez normális-e.
9 éve van ilyen autóm, ez alatt felhasználói tapasztalatot gyűjtögettem. Pontosabban ennek a motornak a 101Le-s változata van nekem. A blokk ugyanaz, az üzemanyagrendszer más. (Denso, Bosch.)
2000-es fordulaton már majdnem nyomatékmaximumon vagy. Bőven van turbónyomás, rugalmas a motort. Nem kevés. 2000 egy dízelnek nem alacsony fordulat.
A hibajelenséggel kapcsolatban hibakódot kellene nézni. Nem csak pedálteszttel és nem univerzális kötyükkel, hanem minimum egy op-commal. Abból valami kiderülne. Simán lehet, hogy csak az EGR, vagy a szívóoldal el van kormolódva, ki kell takarítani. De akár lehet a szokásos UEC alatti kontakthiba. Bár ez esetben inkább a fordulatszám szokott lekorlátozva lenni hiába nyomod a gázt.
Az, hogy újraindítva átmenetileg megjavul, arra utal, hogy valamelyik szenzor tűrésen kívüli jelet érzékel. Amit újraindítva resetelsz. Alapjárat ingadozás leggyakrabban a railnyomás-érzékelő hibája szokott lenni. Op-commal ez is kiderülne a railnyomás értékből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!