Hogyan kell egy autót szervizeltetni?
Eleinte minden autómmal márkaszervizbe mentem. Ott olajcsere után kihúztam a nívópálcát és fekete volt az olaj. Erre mindig az volt a válasz, hogy dizeles autónál elég leállni az emelőről,hogy fekete legyen. Fura fejeket vágták, amikor megkérdeztem, hogy ebből a típusból gyártották dízelt? (Ez az autó dízel?) Skoda és Suzuki
Azóta "sütni" műhelybe járok, de most vagyok negyedszer ugyan azzal a hibával. (Neves műhely)
"Becsületes autószerelőként mondom, hogy én is elküldenélek és el is küldöm azokat, akik ott állnak"
Hogy ezeket ne lássák:
Inkább ezeket ne:
Mindenki azt gondol, amit akar. Én allergiás vagyok a fos állapotú autókra és minden létező módon fellépnék a kókányolás ellen. De ha szerintetek én is csalok, mert nyilván minden autószerelő egy utolsó g*ci, hát egészségetekre.
De olaj ál maradva, illetve a Shell 5W-40-es kommentre is válaszolva, mi Petronast használunk és minimum 6 különböző típusból van mindig hordónk. Ezek közül 5 hordóban 5 különböző 5W-30 van. Természetesen ha egyik sem felel meg, akkor hozhatunk külön kannával, kannát pedig átadjuk a tulajnak, ha üres akkor is. Ez szerintem sokat elmond arról, hogy mi hogy dolgozunk. Ja igen tudom, biztos csak üres hordók dísznek, a kannából meg a sajátunkba öntöttük az olajat...
Nevetségesek vagytok. Remélem egyszer a ti munkásokat is így fogják ócsárolni nevenincs ismeretlen senkik.
Az kiabál akinek a háza ég. A mindent "így szoktuk"-ból jobban tudó szerelők.
A konkrét esetben munkafelvevőnek kellett beleverni az orrát a német nyelvű szervizkönybe, hogy ott van, nézze meg, teccik látni: 0W30.
És konkrétan elhangzott, hogy ebbe a típusba az 5W40-et szoktuk. (azt most hagyjuk, hogy a 3,5 liter olajigényű motornál a maradék fél litert nem kaptuk vissza a k_vadrága Castrol olsajból)
A "szoktuk", a szó amitől agybajt kapok. Mint a gumis. Légkulccsal megtépi, mert jóazúgy. Egy fokkal jobb, amelyik nyomatékkulccsal húzza le a kerékcsavarokat. Itt is volt vita, "mi 120-ra szoktuk", az lehet, de ezt nem fogod, mert könnyűfém keréktárcsánál ez a típus 85 Nm-t kér. Olyan nincs, akkor nem mész ki innten. Jó, hogy a tulajdonos... kimehettem 85 Nm-el. Eddig egy helyen volt, ahol egy szép nagy táblázatból olvasták ki a 85 Nm-t.
Sorolhatnám vég nélkül, ritka a tisztességes szerelő, mint a fehér holló.
Bocs, de én már az elején leragadtam.
Mi az a "sütni" műhely?
#24 Teljesen jogos amit írsz, viszont azért nem tudom ebben a témában komolyan venni, mert itt olyan dolgokról van szó, amivel komoly kárt lehet okozni. Például az elcsalt olajcsere. Ellenben a világon még soha senki nem látott olyat, hogy 120Nm-től baja lett volna egy felninek, vagy kerékcsavarnak, vagy bárminek. Őszintén tisztellek érte, ha ennyire vigyázol az autódra, mert nagyon kevesen bánnak ilyen rendesen az autójukkal és emiatt gyászos a használt autó piacunk. De ezt a példát ne vegyük egy kalap alá azzal, hogy sokszázezer forintos kárral lutriznak a le nem cserélt olajjal, vagy bármi ilyesmivel.
A légkulccsal veretés más téma. Sajnos ezzel egyetértek, a gumisok alapvetően mocskosul veszett állatfaj. Hozzánk is jött egyszer egy új felvételis, előtte gumis műhelyben volt és büszkén mondta, hogy ő egy óra alatt hány autót átgumizott. Hát mondom erre kurvára nem kéne büszkének lenni, mert ennyi idő alatt nem lehet jó munkát végezni. Tavaly ősszel egy bácsika jött be hozzánk egy Fusion-nel általános átvizsgálásra, hát a hátsó kerékcsavarokat nem bírta leszedni a légkulcs max fokozaton. Kérdeztem tőle, hogy nem szokta a kerekeket cserélni, vagy miért van így felrohadva? Gondoltam rég volt leszedve és megette az idő. Azt mondja 2 hete volt gumisnál. Hát mondom gratulálok akkor nekik. Fix hajtószár, kétméteres cső, meg a 75 kilóm kellett hozzá. Tavasszal mikor vettem én is egy nyári szettet, kérdezi tőlem a munkafelvevő srác, hogy szeretném velük felszereltetni őket? Mondom attól mentsen meg az isten...
Akkor leírom az én esetemet is.
A Szív utcai autószerelőhöz hordtam még régebben az autómat, hogy állítsa be a karburátort.
Amikor mentem érte, egy kis dobozban néhány csavart adott a szerelő, hogy tegyem el "tartaléknak".
Amikor értetlenül néztem rá, akkor flegmán közölte a szerelő, hogy az Opel gyárban hülyék a mérnökök mert ezek nélkül a csavarok nélkül is megy a motorja az autómnak.
Na oda se mentem többet.
(Lehet, már meg sincsen a műhely.)
Elmondom mi a probléma. Az, hogy sokszor még a drága szerelők közt is van olyan aki csal meg kókányol.
Illetve komoly hiba esetén nekiáll alkatrészt cserélgetni.
Ha már agyalni kell akkor meg sem csinálják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!