Motorolaj helyett fagyállót öntöttem motorba.1 decit, a motorba 4.3 liter olaj van, utána töltöttem még rá olajat is.Lehet baja a motornak?Vagy ezt a kis mennyiséget meg a szűrő megoldja?
#22
Már megírtam, hogy a válaszolók közül senkinek nincs a problémáról tapasztalata, mert még senki nem öntött fagyállót a motorolajba.
A kérdező 20-as hozzászólásában van egy ember, aki látott már ilyet Aki nem tudott a motorban levő fél liter fagyállóról és 11 ezer kilométeren keresztül közlekedett vele. Nem 20-100 kilométert egy decivel. És a következők nem történtek:
- "Beáll a motor aztán annyi" #4
- "megszűnik a kenés, címszavakban: fokozott súrlódás, túlmelegedés, tönkremenetel." #9
- "Előrejelzés jövő hétre: Tönkre ment az autóm." #14
- "Öregem, lehet hogy 500km alatt mondjuk nem fog megállni az autód, de simán lehet az is, hogy igen. Értelmes ember TRÉLERREL VINNÉ SZERELŐHÖZ az autóját egy ilyen után." #18
Szóval nem az a jó kérdés, hogy miért kér tanácsot a kérdező, ha nem fogadja meg. Hanem az, hogy miért adnak ilyen magabiztosan tanácsot olyan emberek, akiknek a problémával kapcsolatban semmilyen tapasztalatuk nincs?
A hülye a saját kárán sem tanul.
EGy cikk, ami leírja, mit tesz a glikol az olajjal:
Google magyar fordítás:
Videó, jó kis sűrű krém lett a 0w20 olajból.
https://www.youtube.com/watch?v=6HhPlhjVQDk
Amennyit megtettél a turmixszal, szorozd fel 1000-el motorkopás szempontjából. És a szűk olajcsatornákból le sem tudod engedni (hajtórudak, főtengely olajfuratai).
Amikor beleöntötted, akkor kellett volna leengedni, akkor még lement az olaj aljára.
#26
Méltányolom, hogy utánanéztél a dolognak. Te vagy itt az első, aki ezt megtette.
De azt tisztázni kell, hogy az első linkben a motor nem a fagyállóval szennyezett olaj miatt ment tönkre, hanem azért mert a hengerfejhiba miatt a dugattyúk feletti tér feltöltődött összenyomhatatlan folyadékkal. Utána a ficko értekezik arról, hogy milyen koptató hatása lehet a szennyezett olajnak, de ez már csak spekuláció. Semmilyen gyakorlati tapasztalatra nem hivatkozik, nem beszél a fagyálló mennyiségéről vagy arról, hogy a kopás mennyi kilométer után válik lényegessé.
A videóban az ipse pedig egy az egyben keveri a tömény fagyállót az olajjal. A kérdezőnél sokkal kisebb mennyiségről van szó. Ezt egyébként én is javasoltam a kérdezőnek, hogy próbálja ki a fagyálló és az olaj keverését egy pohárban.
De ezek után kiváncsi lennék, hogy a kérdező mit tapasztalt az olajjal kapcsolatban. Gondolom többször is megnézte a beöntősapkát és a nívópálcát. Vajon látott majonézt? Vagy az olajszűrő felfogta azt az 1 deci fagyállót?
Magyarórszágon a 10 év feletti 3-400 ezret futott autók nagy része fagyállós, üzemanyagos motorolajjal jár.
Jó ha 30-40 ezrenként eszükbe jut lecserélni az olajat, aztán még várhatnak mig kapnak időpontot a szerelőnél.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!