Nem tudom, én pont fordítva látom, a régi keleti kocsik jó, ha elmentek 100 ezret generál nélkül, a pár évesen rohadó kasztniról nem is beszélve, amikor a 8-10 éves Ladájára gúnyosan mondta a fater, hogy ez egy roncs. Nem értek a témához persze, csupán viszonyítás.
2021. aug. 16. 12:54
1/8 anonim válasza:
Azok a keletiek, de van nyugatiak is és azok biztos hogy tartósabbak voltak, mint a mostaniak.
2021. aug. 16. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Nem hinném, inkább csak változtak a szokások.
Persze még nagyon régen 70-80-as években vett az ember egy kocsit aztán volt benne 10-15 évesen 50 ezer, akkor úgy érezte, hogy milyen tartós a verda. Manapság van aki ennél többet rak bele 1 évben.
Ha valaki manapság is csak évi 3-5 ezret megy egy kocsival, az is kihúzza 15-20 évig.
2021. aug. 16. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
apám 30 éves mercivel jár; 2 éves korában vette, kopó alkatrészek kivételével, minden gyári rajta
mostani 1 liters, 3 hengers vackok hol lesznek 30 év múlva?
2021. aug. 16. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
A korrózió védelem jobb lett, de ami oxidálódhat, az előbb, vagy utóbb oxidálódni is fog, ha nem foglalkoznak vele időben.
Régen sokkal kevesebbet autóztak, de az autók motorikusan egyszerű szerkezetek voltak a mostaniakhoz képest. A modern autókban sok az elektronika, azok meghibásodásai miatt alakult ki az a tévnézet, hogy a régi autók sokkal tartósabbak voltak. Ami nincs, az nem tud elromlani sem.
2021. aug. 16. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Pont nem az elektronika az, ami miatt megbízhatatlanabbak a maiak, hanem a végtelenül költséghatékony motorgyártás. Élenjárója ennek a német autóipar, hihetetlen gagyi megoldásokkal.
Vékony dugattyúk, fogpiszkáló méretű szelepek, könnyített hajtókarok, nagyon vékony hengerfalak, blokk, vécélánc vezérlés, műanyag feszítőkkel.
2021. aug. 16. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Ha kevésbé tűnik tartósnak az azért lehet, mert már nem is becsülik annyira az emberek a járműveiket, nem olyan kuriózum, hogy valaki autóba ülhet. Nézd meg pl. a nagycsaládos támogatásban kiosztott autókat - pár évesen úgy néznek ki belülről, mint valami tyúkól, ma már a legutolsó putribéli roma famíliának is lehet autója, ehhez nem kell műszaki érzék vagy legalább annyi tudás, mint ami egy úri sofőrnek volt régen. Az is autózhat kifinomult vevőkörnek gyártott finom technikákkal, aki olajat legfeljebb a fritőzben szokott cserélni, így az összehasonlításod is más lesz, hisz a felhasználói kör is különbözik. Persze vannak közös pontok a múlt és jelen autói között, de mondjuk taxisoktól nem szoktam hallani, hogy szeretnének visszaülni a Ladába vagy akár csak a 2000-es évek elején használt első Škoda Octaviákba vagy Opel Astrákba.
2021. aug. 16. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
5nél a pont. Egyrészt megkell felelni a környezetvédelmi előírásoknak. Másrészt agyon bonyolított kisköbcentis motorok jól felhúzva, gagyi anyagokból jó sok eltronikával. Ami így nagyon modern, de nem olyan tartós mint a régebbi 2010 előtti autók. Persze itt is van példa és ellen példa.
2021. aug. 16. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 Barnabas333 válasza:
5ös jól leirtam. Fogyasztói gyártási mentalitás van sajnos. Ez nem csak az autókra igaz, tv, mosógép. Most voltam a Media Marktban, hapsi kérdezte az eladót milyen tvt vegyen, mert a Samsungja 4évet bírt csak ki. Nekem 3éves új autóm van, a tolató kapcsoló már javításra szorul, a motort tudom, hogy elég vékonyítva gyártották, kivancsi vagyok mennyit fog bírni...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!