Vannak sokan olyan emberek, akiknek van pénzük új autóra, de mégis a kilencvenes vagy a kétezres évek autóit szeretik, amik azért tartósabb konstrukciók voltak, jóval kevesebb elektronikával? 30/F
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Általában maradi, nehéz gondolkodású emberekre jellemző ez, igen. Írtad az autószerelőket, azok is azért támogatják a régi autokat, mert egyszerűen lusták vagy képtelenek az újabb technikákat megtanulni.
Mondok egy példát, szomszédomnak 4es Passatja van, ugyanezen elv alapján. Több háza is van, és nem nagy titok, egy új E klass Mercit megvenne zsebből bármikor. De egy okostelefont nem tud kezelni, ha egy e-mailt kell küldeni, segítséget kell kérjen. Maradi gondolkodású. Nem bírja felfogni az újabb, jobb technikákat.
Attól hogy valami új még nem biztos hogy jobb vagy tartósabb. Mint minden ez is néző pont kérdése. Ha rengeteg vezetést segítő cuccra van szükséged, akkor nyilván valóan jobb. De ha igazi sportos és nyers élményre vágysz akkor nem. Talán nem véletlenül tetszik annyi embernek 60-as 70-es évek amerikai izom autói vagy a 90-es évek sport gépei. A linkben található embereknek pedig van pénzük, stílusok és feltételezem, hogy nem hülyék.
1982 Mazda 626 Coupe 2.0 90hp benzin(RWD): Ez még porlasztós, megszakítós gyújtású. 20 éves 15Ah motorkerékpár akksival beindul. Ippeghogy csak felér a dugattyú a FHP-ra, már meg is van a 250-es alapjárati fordulat. Napfénytetô, elektromos ablakok vannak ugyan, de szervokormany nincs. Nem száguldozásra való, ez másban jó.
1991 Honda Civic 1.6i
Ez akkoriban nem semmi gépezetnek számított a 16bites ECU-jával és a majd 120Le-vel. Ezeket kevesebb mint 1000kg mellett hozta. Ebbôl a típusból ez volt az elsô (a Magyarországon kapható) legerôsebb motorral szerelt, ráadásul pont nem került bele katalizátor, mert még az olmozott benzinhez készült. Plüss belsô - akárcsak a Mazdánál-, egyszerű, ízléses. Minden gyönyörűen teszi a dolgát. Csak úgy ugrik még 30 év után is.
2000 Honda Civic 1.6 VTi (a híres 160 lovas) Szép, jó de állásában az üzemanyagszivattyú bekrepált. Km-t nem írok. A lényeg annyi, hogy ezek használatra vannak tervezve.
Írhatnék még a kis mezei 1998-as Toyota Corolla 1.3 Harmony-ról, de igazából azon kívül, hogy ez sincsen teli elektronikával és minden teszi a dolgát még annyit megjegyeznék, hogy nagyon kényelmesek az ülései, selymes a motor járása. Eddig bezárólag mind idôben megkapta az alvázvédelmet.
2001 Mazda 626 2.0 TD (110le)
360000km, olajat egyáltalán nem eszi. 350000km-nél vezérműszíj szakadt, mert a csereperiódus háromszorosát futotta a szíjfeszítô, ami gáztöltetű volt, nem szimplán rugós. Csak a himbák törtek. Fölül-alul beleláttam a motorba. A vezérműbütykökön NULLA kopás(a görgôs szelepemelôknek köszönhetôen), a henger falain a hónolás gyönyörűen látszódott. Nem csak a tervezôk alázatos munkájának köszönhetô, hogy ez a látvány fogadott...
201x... Itt befejezem az ömlengést, inkább csak pár gondolatot az új kocsikról.
Hiába a szaktudás és a technológiai fejlettség, ha korlátozva van a tervezôk szabadsága. Nincs az, mint 20-30 éve! Sokan vagyunk a Földön és igyekeznek egy irányba terelni minket. Ebben a helyzetben már-már lehetetlen hozni a minôségi elvárásokat.
Léteznek "fejlesztések" a fogyasztás csökkentésének céljából(pl:hígabb olaj, Start-Stop, közvetlen befecskendezés, részecskesz. ...) de az általában komplexitást, bonyolult, elektronizált rendszereket szül, ezzel növelve a meghibásodás valószínűségét és a kiszolgáltatottságot. Ha beülök egy pár éves autóba, akkor mindenféle szir-sz@r gomb, kapcsoló kijelzô fogad. Persze azért jópár a biztonságunkat is szolgálja, miközben az agyunkra megy. (kapcsolóöv vinnyogása, ráfutásgátló, ABS, stb.)
Az autó elvisz A-ból B-be, de mindenkinek másra van igénye.
Én imádom a gépeket, és szeretem megérteni, belelátni a működésükbe. Nem feltétlenül követem a trendeket, csak akkor, ha saját megítélésem szerint jónak találom.
Mielôtt megköveznétek, közölném, hogy a felsorolt autók közül csak egy az enyém és a más márkákkal szerzett múltbéli keserves tapasztalatok jócskán közreműködtek a családi repertoire felállításában.
Kedves kérdezô!
A kérdésedre válaszolva: Igen, mást is zavar a rengeteg elektronika. Engem a fogyasztói társadalom "igényessége" is, amit az igénytelenségnek tudok be.
22f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!