Első sportmotornak egy kétezres évek beli Suzuki gsrx 600 jó lehet?
Eddig CBR-t néztem nagyon tetszett meg minden,de ezeknek a suzukiknak annyira tetszik az igazi sportnotoros nagy teste és a hangja..főleg a hangja.
Csak az a baj a suzukik ahogy nézem az újabbak sokkal drágábbak, regebbit még nem tudom megéri e venni?
Drága a fenntartása? Vagy ritkák az alkatrészek? Gondolom egy 15 éves motort eleve többet kell szervizelni és nem is annyira felszerelt mint például a 2010 fölötti cbr-ek..
Mindent figyelembe véve szerintetek megéri egy suzuki gsrx600?
Köszi a választ..kényelmes vezetni?
Mindennapi haszbalatra, egyik faluból a másikba menni jó?
A szervizelése milyen?
Igazából annyira nem számít a kényelem két nem valószínű hogy bármikor is 50km-től többet mennék vele egyhuzamban.
Miért életveszélyes?
Van valami alap hibája?
A suzuki 2001-től gyárt befecskendezős 600as GSX-R-eket, az SRAD változat még karburátoros volt. Azért írom le, mert elvétve találkozni 2001-ben forgalomba helyezett SRAD-dal és elég nagy különbség van a két változat között.
Ez ugye az SRAD:
Ez pedig egy első generációs befecskendezéses 600as masina:
A "megérni" kérdést én nem tudom értelmezni. Illetve, igen: úgy általában saját célra vásárolni gépjárművet nem éri meg - pénzügyi befektetési szempontból. Nyilván ha valami ritkaságot vesz az ember az más tészta, de itt nem erről van szó. Nekem sokáig egy K1-es 600asom volt, arról tudok többet mondani.
Első motornak...nem javasolnám. Sőt. Kezdjük azzal, hogy eléggé elrettentő az üléspozíció. Csutkakormány, pucsítás ésatöbbi. A gázreakció alacsonyabb fordulatszámtartományban nekem picit "nyersnek" tűnt, ami lehet egy kezdőt elrettent. Itt nincs még ABS, csúszókuplung meg egyéb okosság, hideg vagy kevésbé üzemmeleg gumikkal tud meglepetést okozni a motor és akkor a féktávon történő intenzív fékezésről nem is beszéltem. Egy kiválóan dönthető, kanyarvadász gép - ha van már rutinod. Ha nincs, akkor küzdelem van :)
Hibák: nekem a csatlakozók öregedése okozta az első őszhajszálakat. A generátor megadta magát, az ebay-es kínai generátorok fabatkát sem érnek ( nem bírják az olajban futást ). Majd utána a feszültségszabályozó is beadta a kulcsot. Valamiért ezt a fardiom alá tervezte a suzuki,de végül is 11 évig tartotta magát. Egy ilyen gépnél a vezetékek állapota már kritikus lehet, erre érdemes odafigyelni vásárláskor.
A másik dolog ami tipikusan jellemző magyarországon, hogy elfeledkeznek futómű karbantartásról. Szerintem sok tulaj nem is tudja például, milyen szutyok az első teleszkópja. Amikor az 5.év után kicseréltettem az olajat a szárakban és átnezettem a dolgokat ( kell e új rugó, stb ), akkor jöttem rá, hogy mennyire hozzászoktam a sokkal rosszabb motor viselkedéshez. Ugyanitt megjegyzem, hogy a gyári kormánygátlók is általában kukák már ilyen korban, érdemes azokra is ránézni.
Amúgy motorikusan okés a gép. Tényleg csak a kopó dolgokat kellett rajta cserélni. Elmondom, hogy 15 évig volt nálam egy ilyen gép és 72e Km-rel adtam el (1200 km-rel, 8hónaposan lett az enyém), úgyhogy még az eredeti vezérlánc volt a motorban ( folyamtosan volt szervizelve a motor és nem kellett cserélni ). Nem mondom azt, hogy nem mentem vele lendületesen - jópárszor voltam vele a Hringen is ), de sose voltam a hidegen széthajtós, lámpától - lámpáig gyorsuló típus.
Hajlamos az olajleresztő csavar menet is tönkremenni, erre is érdemes odafigyelni mert elég bosszantó tud lenni egy olajcsöpögés.
Egyébként az alkatrész ellátottsága jó.
Gumi ugyanúgy kell rá a mint a többi motorra, a sportmotoroknál meg ugye eleve puhább gumikat használunk, ami nem olcsó - de cserébe gyakrabban kell cserélni :). A lánc dettó ugyanez. Ebben a korban reménykedhetsz, hogy már a fémfékcsöves a paripa ( lecserélték a gyári csöveket ) így legalább valami javult az nyomáspontja és az adagolhatósága a féknek. A gyári Tokico cucc-ra nem mondom azt, hogy rosszak lennének, de a korabeli konkurenciához képest picit gyengébbek - ha pedig elhanyagolták a gépet akkor már biztosan kell a fékre külön költeni.
A fentiektől eltekintve a GSXReken ugyangúgy 6000 Km vagy 1éves szervizitnervalluma van, mint általában a mi gépeknek, a szerviz költsége is ugyanannyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!