Mennyire rizikós 30+ éves sportmotort venni?
Ennyi év alatt biztosan hasaltak már el velük, de ha nem bicsaklott meg a váz, akkor nincs jelentősége. Az oldalelemek törése lényegtelen szerkezeti szempontból, azok dizájnelemek, sérülés esetén modulárisan cserélhetőek.
Ebből következően, ha találsz olyat, aminek sértetlen a váza és a kompressziója is jó, akkor szerintem nyugodtan meg lehet venni. Gumicsere, olajcsere, fékek mind cserélhetőek, ezen nem múlik semmi.
Amik hirtelen:
Karburátor és részei, szivocsonkok ezekből 4x
16 szelep
Gyújtó trafo
Túl sok hiba lehetőség, és minden drága
Rizikós. Kitudja, hányszor voltak rommá törve, és milyen gányul rakták össze. Láttam már csilli-villinek tűnő sportgépeken olyan heggesztéseket, hogy utána nem mertem ráülni próbakörre sem. Külföldön úgyszintén, ők is emberek. Az, hogy a motor mindegyikben szarrá van kopva, vagy már generálozva volt, de szarul, az csak hab a tortán.
Én pl tavaly adtam el egy K5-ös GSX-R 1000-ret, a váza még hibátlan volt, csak az idomok sérültek néhány kissebb esésnél, de mindig javítva volt. Gyönyörű fekete-piros festés. Büszke voltam rá, mert nem sok hibátlan tizenéves GSX-R volt az országban, főleg bontatlan motorral, kevés km-el. Errefel a nyáron a kedves új tulaj küldi büszkén a képet, hogy rommá törte a motort, de olyan jól esett, hogy neki semmi baja nem lett. Hát mondom kösz B+. Akkor képzeld el mennyi minden történt már a 30+ éves motorokkal.
Persze ettől függetlenül egy 30+ éves motort ha szétszedsz, átnézel, utána összerakod rendesen, akkor használhatod még boldogan. Bikaerős karburátoros gépek, hatalmas élmény, de csak akkor, ha jó. Viszont kevés jó van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!