Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire rizikós 30+ éves...

Mennyire rizikós 30+ éves sportmotort venni?

Figyelt kérdés
Az első 600-as gépekből vennék egy-egy példányt (Kawasaki GPZ 600, Honda CBR 600, Yamaha FZ 600, Suzuki GSX-R 600). A 80-as évek közepén dobták őket piacra, személy szerint nem volt eddig szerencsém menni velük. Veteránkorban vannak már és én is afféle megbízható(bb) veteránokként tekintek rájuk, nem aktív használatra venném őket. A legtöbb ismerősöm lebeszélne erről, mondván, hogy a javarészük már szét van hajtva, feküdt már aszfalton. A hazai felhozatal tényleg nem túl szívderítő, de külföldön még azért vannak jónak kinéző példányok...

2019. szept. 2. 18:08
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Ennyi év alatt biztosan hasaltak már el velük, de ha nem bicsaklott meg a váz, akkor nincs jelentősége. Az oldalelemek törése lényegtelen szerkezeti szempontból, azok dizájnelemek, sérülés esetén modulárisan cserélhetőek.


Ebből következően, ha találsz olyat, aminek sértetlen a váza és a kompressziója is jó, akkor szerintem nyugodtan meg lehet venni. Gumicsere, olajcsere, fékek mind cserélhetőek, ezen nem múlik semmi.

2019. szept. 2. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
71%

Amik hirtelen:

Karburátor és részei, szivocsonkok ezekből 4x

16 szelep

Gyújtó trafo

Túl sok hiba lehetőség, és minden drága

2019. szept. 2. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
77%

Rizikós. Kitudja, hányszor voltak rommá törve, és milyen gányul rakták össze. Láttam már csilli-villinek tűnő sportgépeken olyan heggesztéseket, hogy utána nem mertem ráülni próbakörre sem. Külföldön úgyszintén, ők is emberek. Az, hogy a motor mindegyikben szarrá van kopva, vagy már generálozva volt, de szarul, az csak hab a tortán.

Én pl tavaly adtam el egy K5-ös GSX-R 1000-ret, a váza még hibátlan volt, csak az idomok sérültek néhány kissebb esésnél, de mindig javítva volt. Gyönyörű fekete-piros festés. Büszke voltam rá, mert nem sok hibátlan tizenéves GSX-R volt az országban, főleg bontatlan motorral, kevés km-el. Errefel a nyáron a kedves új tulaj küldi büszkén a képet, hogy rommá törte a motort, de olyan jól esett, hogy neki semmi baja nem lett. Hát mondom kösz B+. Akkor képzeld el mennyi minden történt már a 30+ éves motorokkal.

Persze ettől függetlenül egy 30+ éves motort ha szétszedsz, átnézel, utána összerakod rendesen, akkor használhatod még boldogan. Bikaerős karburátoros gépek, hatalmas élmény, de csak akkor, ha jó. Viszont kevés jó van.

2019. szept. 3. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!