Egy 2005-ös Ford Focus 1.6 Tdci-m van és kezdő sofőr vagyok. Elkövettem egy nagy hibát, a kéziféket nem engedtem ki és így tettem meg a kocsival kb. 50km-t. (ebben volt autópálya is) Mivel az indulásoknál nem vettem észre, ezért azt gondolom, csak kb. 2 kattanásig volt behúzva ezért is nem tűnt fel. Miután feltűnt kiengedtem, de sok különbséget nem éreztem. Szerintetek lehet baja a fékrendszernek. Hamarosan elviszem szerelőhöz, addig nem használom, de kíváncsi vagyok pár hozzáértőnek a véleményére.
Előre is köszönöm a normális válaszokat. (Tudom béna voltam)
(kíváncsiságból kipróbáltam, hogyha teljesen be van húzva, nem tudok elindulni vele)
Valószínű nem lett semmi baja. Inkább azon aggónék, hogy nem tűnik fel a műszerfal közepén a piros visszajelző
2021. aug. 14. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
2/22 A kérdező kommentje:
Még annyit hozzátennék, hogy míg hazaértem a kocsival a fék tökéletesen működött és nem tapasztaltam semmi változást.
2021. aug. 14. 19:11
3/22 anonim válasza:
Attól is függ hogy az a 2 kattanás mennyire fogta. Ha csak egy kicsit, akkor faszán bevasaltad a féket, ha meg nagyon, akkor az is meglehet hogy vetemedett a tárcsa (ha tárcsafék), ha dobfék akkor szerintem még ezt is ki kelp bírnia. Nyilván most kopott rendesen, de ha fog, akkor én nem foglalkoznék vele különösen.
2021. aug. 14. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
4/22 A kérdező kommentje:
Igazad van, világít a nagy piros felkiáltójel. Egy életre megtanultam. 2 hete van meg a kocsi és még rutintalan vagyok.
2021. aug. 14. 19:14
5/22 anonim válasza:
Rutintalan vagy? Miben? A nézésben?
2021. aug. 14. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/22 anonim válasza:
Nem azé' de majd kivillan az olajnyomás vagy a töltés visszajelzője, ott majd mondogathatod magadnak az út szélén hogy rutintalan vagy....
2021. aug. 14. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
7/22 anonim válasza:
A hátsó fékbetéteket szétégette, az biztos. Ha maradt is rajta kopófelület, az kb. semmit sem ér egy ilyen hősokk után, szóval valószínűleg csere. A tárcsa/dob állapota kérdéses, az jó eséllyel megúszhatta, de azért minimum egy szakértői ránézéses vélemény kell, de jobb lenne egy fékhatásmérés is.
2021. aug. 14. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
8/22 krwkco válasza:
Két kattanás az semmi. Gondolom, legalább 6 kattanásnál van teljesen behúzva. Alig ért hozzá a tárcsához vagy dobhoz. Én még szerelőhöz sem mennék emiatt.
Próbáld ki, hogy ha üresbe teszed az autót és két kattanásig behúzod a kézifékkart, akkor egyáltalán érzel-e valami fékhatást.
2021. aug. 14. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
9/22 krwkco válasza:
"ha üresbe teszed az autót és két kattanásig behúzod a kézifékkart, akkor egyáltalán érzel-e valami fékhatást."
Úgy értem, hogy menet közben gurulva.
Szerintem szinte semmilyen plusz lassulás nem lesz.
2021. aug. 14. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
10/22 anonim válasza:
#8 Hát azért 2 kattanás az nem semmi, ha megfelelően van beállítva. Eleve a dobfék beállóját úgy szokás beállítani, hogy a dobot éppen egy picikét súrolja a betét. A kézifékkötelet pedig (dob és tárcsa egyaránt) úgy állítjuk hozzá, hogy 2 kattanásnál még lehessen kézzel forgatni a kereket, de ne forogjon szabadon. Ez persze emberi erő, szóval a motor ereje simán elbír vele, sofőrként nem nagyon fogod érezni, hogy fogna hátul a fék, de ettől függetlenül erősen súrlódnak a betétek és szétégnek, illetve megvetemedhet a dob/tárcsa.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!