Régi csuklós ikarus busz evett 35 litert, az új euro 6-os 60 litert, akkor miért mondják az utóbbit környezetkímélőbbnek?
Kizárt, hogy többet enne. Másrészt, mert egy modern busz tele van mindenféle berendezéssel, ami megköti a károsanyagok jelentősebb részét.
Na régen kb úgy ahogy volt ment minden a környezetbe.
Attól, hogy többet fogyaszt még bocsáthat ki kevesebb károsanyagot.
Egyébként az újnak 38 a városi és 29 az országúti átlaga, honnan jött a 60 liter?
Vagy nagyon téves információkat adott meg a kérdező, vagy egy Ikarus-fan dobott be hasraütés-szerűen két számot.
Amúgy ahogy eddig is mondták, az Euro-normák elsődleges célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése.
Régi Ikarusban volt klíma? Alacsonypadló? Ugye semmivel nem volt hangosabb? Menetdinamika ugyanolyan volt? A korom- és nitrogén-oxid kibocsájtás semmivel nem volt magasabb?!
A fogyasztás csak egy dolog a rengeteg szempont a sok közül. Az Euro0-s 2T Trabant 601-es fogyasztása valahol 7 l körül volt. Egy mai Euro6-os 2.0TFSI Audi A4 benyeli simán a 9 litert is. Ez alapján ki lehet jelenteni hogy a füstölgő Trabant sokkal környezetkímélőbb volt és minden tekinteteben "istenkirály" a "fostalicska" mai A4-essel szemben?
Ennyit ezekről a modern szemetkről. Üzembentartani, és tankolni is 2x annyi mint a 40 éves magyar technológia..
Most nem azért, de ebben a nyári, klímás időszakban az Euro 6-os Conecto csuklóssal, ha taposni kell neki, hogy ne késsek, simán megetetek 72-73 litert 100 km-en... A 280-as pedig ha a "szemét kitolom" se eszik a kezeim közt 45-nél többet.
Egy -nem omsin nevelkedett- buszsofőr.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!