Az irigység vagy a tájékozatlanság miatt hiszik azt néhányan, hogy egy euro6 motorú utcai terepjáró környezetszennyezőbb, mint egy euro4-es kisautó?
A buszok, kamionok zöme is Euro VI-os..sőt...egy Airbus 400 utassal több száz tonna üzemanyaggal száll fel..a két modern hajtómű láthatóan nem okádja a füstöt..akkor nem is szennyez?
a lényeg az üzemanyag tökéletes elégetése, és az ekkor keletkezett különböző káros anyagok mennyisége.
a hatezer köbcentis Bentley az Euró VI-os normát messze jól teljesíti, de akkor is jön belőle mindenféle mérgező anyag 22 literes fogyasztás mellett jön is rendesen.
Olvastam a kérdésedet ezzel kapcsolatban...
CO2-ből többet fog kinyomni a terepjáród, mivel több üzemanyagot fogsz elégetni, mint ami a kisautó mozgatásához kell.
Nitrogénoxidból, koromból valószínűleg valamivel kevesebbet.
Tehát egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy a terepjáród környezetkímélőbb. Bizonyos szempontból igen, más szempontból nem. És azt még figyelembe se vettük, hogy az új terepjáród legyártás közben mennyi szennyezőanyag keletkezett.
Azért ez az euro besorolás is érdekes dolog ám...
Pl. az öreg euro 0-ás mercim hidegen kormol mert igen csak tökéletlen az égés, de ez a korom "nagy"szemcsés...
Nem száll a levegőben messzire, hamar leülepszik, szél is nehezebben kapja fel de ha mégis felkapja és az ember belélegzi akkor a tüdő simán képes megszűrni.
Míg a mai modern dízeleknél annyira tökéletes az égés, hogy a korom nanoméretű lesz, könnyen száll messzire is és a legrosszabb, hogy az emberi tüdő már nem képes megszűrni annyira kicsi....
Le lehet pontozni de nem egy tanulmány készült már erről, hogy a környezetkímélő autók mégsem olyan környezetkímélők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!