Az Euro 6-os Volvo kamionok tényleg olyan rosszak?
A Waberersnél 10 ből 9 sofőr szidta őket, hogy xar az akksijuk, gyorsan lemerülnek, örökké indítgatni kell... az az 1 sofőr aki szerint jó az is azért mondja mert már javítva volt az övé.
Azt is mondják, hogy 4 akksira lettek tervezve, de itt európában csak kettőt raknak bele. Így van ez tényleg?
Nem az akksijuk rossz, az teljesen jó. A Volvo szoftveresen vezérli az akkutöltést és ezt sikerült elrontaniuk - gyakorlatilag a generátor soha nem tölti fel az akkukat rendesen és ez okozza az akkuk kapacitás csökkenését, folyamatos lemerülését, szulfátosodást stb..
Persze ezt hivatalosan soha nem ismerték el, kommunikáltak mindenfélét vezérlő ECUkról, meg hőmérsékletfüggő akku kapacitásról ( ez mondjuk igaz ), csak azt nem voltak hajlandó leírni, hogy elqrtuk.
Volvokban van olyan funkció,hogy megjeleníti a kijelzőn a töltőáramot, innen derült ki hogy a probléma a töltéssel van. Egy lemerült akksis autót bebikáztak, elindultak vele és 3-4 óra után már kevesebb, mint 1A-rel töltött a generátor. Ez azért mókás, mert önmagában a xenonos tompított is felvesz 5-6 Ampert, így esély sincs az akkuk feltöltésére :D
Ez a 4 akksis tervezés ez legenda, ha 2 akksit nem tudsz feltölteni akkor 4-en biztosan nem fogsz tudni feltölteni. Az igaz, hogy a skandináv és a különleges változatok (pl elektromos szivattyút működtető teherautók) rendelhetők 4 akkumulátorral illetve talán 2017 második felétől az alap változatok is rendelhetőek lesznek 4 akkumulátorral.
Állítólag a 2017-es gyártású autóknál már nem volt ilyen probléma, de erről biztosat nem tudok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!