Hogyan győződhetek meg arról, hogy az autószerelő biztosan azt a jó minőségű olajat önti a kocsimba, amiért én fizettem?
Hamarosan esedékes lesz a kis 1.2-es Fabiam olajcseréje, tehát az autószerelő(k) - akihez tesóm által viszem majd - nem összeszorított farpofával, fülét-farkát behúzva fog nekilátni a munkának, mintha egy éjfekete G63-as Mercivel beállítanék. A személyiségem se olyan (nem vagyok balhés, kekeckedő típus viszont elég naiv és tájékozatlan). Így van okom gyanúra, hogy esetleg nem azt az olajat öntik bele, amit én szeretnék. Figyelemmel követni meg nyilván nem tudom, mert nem lehet a műhelyben kóvályogni amíg ők dolgoznak. Itthon meg nyilván nincs szerelőakna.
Mi a legjobb módja, hogy tutira meggyőződjek arról, hogy nem baxnak át az olajcserével és mi alapján érdemes autószerelőt választani? (a kocsi nővéremé akinek ismerőse a műhely főnöke, de a kocsit napi szinten én használom, nem tudom megbízhatok bennük).
#10
Egy hordós olaj pont olyan, mint a flakonos, csak ahol sok fogy belőle, ott nem fognak flakonokkal szarakodni.
Másfelől a márkaszervizet nem az teszi, hogy a gyártó nevét kirakják a cégérre, hanem ott van egy gyári javítási technológia, célszerszámokkal, segédanyagokkal.
Amúgy pl az én Meganom 18 éves, de a gyári normája 5W40 olaj. Az, hogy éppen hordós Elf, Motrio, vagy más gyártmányú nekem mindegy...de szerintem a motornak is, ha megérta a nagykorúságot, meg 240 ezer kilómétert.
"cáfolnám a márkaszervizes sztorit. Sokszor ott is hordós olaj van"
Akkor az összes kocsma is szar, mert csapolt sör van, nem üveges vagy dobozos? Meg az összes pékség is, mert nem vesznek minden kenyérhez külön-külön fél kilós lisztet, hanem nagy tételben készítik el atésztát, és utólag porciózzák ki?
Önmagában a hordós olajjal mi a baj? Nyilván ahol napi 10-20 liter elfogy fajtánként, ott nem literes műanyag flakonosat vesznek.
DPF-es autók kifejezetten szeretik mikor beleraknak valami hordós jó magas hamutartalmú univerzális olajat. Aztán meg csodálkoztok, hogy minden héten regenerál az autó meg kivillantja a check enginet és vagy cserélni kell vagy elvinni tisztításra 80-100 ezer Ft-ért.
Vagy például sokszor haltak a PD TDI motorok, mert ment bele a szervizben jó vékony 5w30-as olaj amivel elkopnak a vezérműtengely sonkái.
Minden autóhoz megvan, hogy milyen teljesítmény szintű/viszkozitású/hamutartalmú olaj való bele. A mai modern 4-5 éves autók már nem olyanok mint egy 20-25 éves opel, hogy kb bármilyen olajat rakhatsz bele úgyis bírja és úgyis megeszi.
Javasolnám, hogy netről megnézve mindenki rendeljen belevaló olajat és ha nem is otthon de normális szerelőnél azzal cseréltesse.
#16
"...ugy adja át az autót nekem, hogy ott van az üres olajos kanna, amit éppen beleöntött a motorba."
Zseniális. Nem neki kell vacakolnia a veszélyes hulladékkal, hanem rád sózza, te pedig boldog vagy, hogy kaptál egy üres olajos flakont
#17
El se hinnéd hány ilyen fogyatékos van, akik örülnek ha elvihetik a nyakig retkes kerékcsapàgyat vagy szilentet. Volt aki a szètrohadt kipufogót haza vitte. 🤦
#18
🤣
Egyetlen dolgot kértem el egyszer, egy keveset futott bordás szíjat tartaléknak, ha menet közben elszakadna, ne harisnyával kelljen pótolni a szervízig.
Azt is csak azért, mert úgy jött ki, hogy nem sokkal a cseréje után meg kellett bontani és a gyári technológia miatt nem rakhatták vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!