Azon kívül, hogy környezetkímélőek, mi értelmük van az elektromos és hibrid autóknak, ha nem lehet velük egy töltéssel hosszú útra elmenni?
Pont nem az az értelmük, hogy környezetkímélőek, mert azt már tudjuk, hogy alig tisztábbak, mint egy benzines, globálisan nézve pedig 0 különbség van a kettő között. Azért jó egy villanyautó, mert végtelenül csendes és kényelmes vele közlekedni, nem kell melegíteni, nem érdekli, ha csak 100 méterre indítod be, míg leugrasz a boltba, ilyenek.
Nyilván aki napi szinten 2x 1000 km-t utazik, annak nem opció, de szerintem senki nem így használ autót. Én 16 km-re járok dolgozni, azt napi 2x letolom. Ez 32 km, ennyire bármelyik képes. Úgyhogy egy 300 km-es hatótáv egy EV-től mindenre elég az emberek 90%-ának.
Mi értelme a benzines autóknak?
Jó cucc az elektromosság.
Sokkal jobb mint a fosszilis tüzelőanyag.
Gondold el a benzint szállítani, kezelni stb kell.
Az elektromosság meg bárhol elérhető.
Süt a nap, fúj a szél vagy folyóknál generátor rá vagy minek hívják...
Szóval könnyebben elérhető.
Olaj nincs mindenhol.
Ja meg ugye van atomerőmű is igaz kicsit radioaktív de legalább hatékony.
Egyébként az akkupakktól függ mennyit megy 1 töltéssel.
A benzinesek tankjai is változók.
Nem keresem vissza, ezt előre kijelentem, de a napokban olvastam, higy azonos körülményeket véve egy egységnyi út megtételéhez kb. háromszor annyi kőolaj kell elektromos motor esetén, mint benzineshez.
Az elektromos energia előállítása még ma is kőolajjal működő erőművekben történik.
???
Atom, szén, szél, nap, víz.
Kb ebben a sorrendben arányosan.
Nyers kőolajat igen nehéz elégetni szerintem.
De most rá keresek.
"Az elektromos energia előállítása még ma is kőolajjal működő erőművekben történik."
Igazán? S tudsz is esetleg kőolajos erőművet mondani Európában? Magyarországon a '80-as vagy talán '90-es évek elején zártak be az utolsó pakura-fűtésű erőművek az olajválság kapcsán. Azóta legfeljebb vésztartaléknak van félretéve egy-egy tartály valahol Tiszaújvárosban vagy Csepelen, de pusztán az ára miatt is nagyon gazdaságtalan lenne kőolajjal áramot előállítani, csaknem négy-ötszörösére emelkedne a villanyszámlád.
A legszarabb a németeknél és lengyeleknél a szén aránya, szóval ha német autóipari lobbisták a saját országokkal kezdenek el számolgatni akkor valóban kijöhetnek mindenféle csúnya számok, hogy a villanyautó milyen ördögien szennyező, de minden más országban kifejezetten tisztának tekinthető a villamos energia mix.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!