Nem pontosan értem, hogy az elektromos autók miért környezetkímélők?
Az tény és való, hogy abban a térségben ahol üzemeltetik, ott semmi féle káros anyaggal nem szennyezi a környezetet. Viszont az üzemeltetéséhez szükséges áram előállításához szükséges áram nagy részét hőerőművekben állítják elő - és így az ottani környezetben jelentkezik a CO2 kibocsájtása.
Szerintem igazi környezetbarát autó csak akkor lenne, ha az elektromos áram előállítása csakis megújuló energiából jönne létre.
Ha nem is környezet barátabb már az is nagy lepés hogy nem oda szennyez ahol sok ezer ember tartózkodik vagy lakik.
Nézd csak meg mi történik ha 1-2napig szélcsend van. Már megy a szmogeiadó meg autók kitiltása mert megfulladni a városba.
nem vagyok én sem elektromos autó rajongó de tényhogy még ha nem is környezet barátabb de ennyiből jobb.
Az erőművek hatásfoka jobb, mint az autókban használt belsőégésű motoroké, ugyanannyi energiát kevesebb veszteséggel állítanak elő. De a veszteségeik is hasznosíthatóak: egy hőerőmű hőveszteségével lehet távhőhálózatban fűteni. A nagy méretek miatt pedig ki lehet építeni olyan füstkezelést, ami fajlagosan nagyon alacsonyra csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Igen, jobban dolgozik még az autó ipari hármas hatású katalizátoroknál és részecskeszűrőknél is.
Viszont a villanyautó sem megoldás mindenre. Egyrészt az előállítása is terheli a környezetet, másrészt óriási pazarlás az, hogy mindenki egyesével egy másfél-két tonnás, négy és fél méter hosszú bódéban viteti a p***áját, mer' az olyan kényelmes. Ráadásul ezek az autók élettartamuk 90%-ában állnak, nagyszerűen foglalva a helyet más elől.
Nincs alapjárati fogyasztás, hideg motorral sem fogyaszt többet.
Fékezésnél visszaalakítja a mozgási energiát villamos energiává és újra tudja hasznosítani, míg egy belső égésű motoros jármű hővé alakítja, amit nem tud többé felhasználni. Emiatt fékbetét, féktárcsa is ritkábban kell bele.
Olajat sem kell cserélgetni, a fáradt olajat nem kell feldolgozni.
Egy erőművel sokkal jobb hatásfokot lehet elérni, mint egy belső égésű motorral. És a legfontosabb, hogy jó esetben nem ott szennyez, ahol emberek élnek.
A legelső probléma hogy rengetegen nem olvasnak, nem járnak utána az információknak mielőtt elkezdenék fosni a foteltudományt, így terjesztik a baromságot.
Egy átlag belsőégésű motoros személyautó legyártása 10t CO2.
Egy átlagos elektromos autó legyártása 15t CO2.
Ebből következik hogy az elektromos autó 5t CO2 hátránnyal indul.
A legújabb norma szerint 100g/km CO2 egy belsőégésű szennyezése (pl új Golf). Ez 100ezer km-re 10tonna.
Egy Ioniq, Tesla 100km-en kb 10-15kwh-t fogyaszt.
Az áram előállítása 2016ban, ami azóta javult:
Magyar energiamix: 260g/kwh
Német energiamix: 440g/kwh
Angol energiamix: 281g/kwh
15kwh-val Magyarországon 100e km: 3,9t
Németországban: 6,6t
Angliában: 4,215t
Tehát Magyarországon és Angliában kevesebb mint 100ezer km után már környezetkímélőbbek az elektromos autók, ez Németországban 150ezer környékén van.
Az sem elhanyagolható, hogy a belsőégésű motor kopik, romlik a kibocsájtása (főleg ha idővel kikerül az egr, dpf), addig ha az állam új napelemfarmot, szélerőművet telepít, akkor az elektromos autók kibocsájtása javul. Érted... mondjuk 5 éve jársz az autóval és folyamatosan egyre zöldebb....
Vannak ezen felül további részek amiket nem tudtam beleszámolni, tekintve hogy nem ismerek pontos adatokat az üzemanyaggal kapcsolatban.
Elektromos: töltési veszteség, hálózati veszteség
Belsőégésű: olaj kitermelés, szállítás (óceán szennyezés), üzemanyag előállítás (ez elvileg nagyon gazdaságtalan), olajcserék
Biztos hogy sokall jobbak, jobban kimélnek mindent.
Mint már itt is amit leírtak és még lehetne sorolni hogy mennyi felesleges energia el megy veszendőbe egy belső égésű motornál.
Az olaj cserék, szűrők cseréje mind szennyező.
De például egy benzines autónál csak a kipufogót többször kell cserélni élettartama alatt. A dizelnél is de kevesebbszer.
De lehetne mindent sorolni, a katalizátor, a légtömegmérő, EGR szelep, gyujtógyertya, izzógyertya, ezeket is mind cserélgetni kell időnként, míg az elektromosnál soha nincs ilyen csere.
Ha fék cserét nézzük azt is sokall többször kell most cserélgetni, mert szét kopik, szét égetjük és ez is mind káros.
Meg mint irták hogy nem a városokban az emberek orra alá történik a füstölés, kormozás és minden káros anyag kibocsátás.
Az áramot pedig lehetne napelemes rendszerrel is elő állítani.
25 ève vagyok autófanatikus ,követem a napi híreket versenyeredmènyeket fejlesztèseket.
Gyakorlatilag mèg èn sem jöttem rá!
(Ha napelemmel töltenèk fel talán,,, De így hogy a hálózatról amit a szènerőmű táplál??)
Így mèg roszabb..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!