Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem pontosan értem, hogy az...

Nem pontosan értem, hogy az elektromos autók miért környezetkímélők?

Figyelt kérdés

Az tény és való, hogy abban a térségben ahol üzemeltetik, ott semmi féle káros anyaggal nem szennyezi a környezetet. Viszont az üzemeltetéséhez szükséges áram előállításához szükséges áram nagy részét hőerőművekben állítják elő - és így az ottani környezetben jelentkezik a CO2 kibocsájtása.

Szerintem igazi környezetbarát autó csak akkor lenne, ha az elektromos áram előállítása csakis megújuló energiából jönne létre.



#szmog #emisszió #elektromos-autó
2019. nov. 24. 11:06
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
86%
Akkumlátorok most is mennek milló tonna szám tönkre és ezeket is megtudják oldani.
2019. nov. 24. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm az érthető válaszokat! Szóval szerintem úgy néz ki, hogy a reklám "túl lihegi" a dolgot!
2019. nov. 24. 15:54
 13/22 anonim ***** válasza:
13%

Lupi00 írta jól. A baj az elektromos autókkal az akkumulátor. Azokat, mikor legyártják, már annyi károsanyag keletkezik, mint amit egy dízel 100.000 km-en füstöl ki. Az akkumulátorok további problémája, hogy 5-6 év után végük van (főleg, hogy senki nem fogja 12 óráig tölteni az autóját, gyorstölti majd mindenki, ami szétveri az akkumulátort, úgyhogy ha 5 évig megy majd egy elektromos autó, akkor lehet már ünnepelni). Ez ugye azt jelenti, hogy 5-6 évente lehet új autót venni. Ez még itt Ausztriában is viszonylag luxus, Magyarországon pedig nincs is ilyen. Ide, aki leírja, hogy 5-8 évnél idősebb autót nem vesz, az el van könyvelve hülyének. Nézzétek csak meg, hogy mennyi egy átlagos autó életkora. Ha jól vigyázunk rá, akkor 15 évig lehet használni egy autót. Elektromos autó esetében 15 év alatt már 3-4 alkalommal cseréltek benne akkumulátort. Amikor már zöld lehetne, kell bele új akkumulátor.


Úgyhogy a konklúzió: az elektromos autók globálisan nem zöldebbek, mint a belső égésű motorral felszerelt autók.


Arról nem is beszélve, hogy itt Ausztriában és Németországban nem luxus hétvégente elugrani 200-300 km-rel arrébb, amire elektromos autó ugye nem képes ideggörcs és gyorstöltés nélkül. Szóval ha el tud jutni a célig, akkor ott úgyis gyorstöltve lesz, mert legyen legalább 80%-on, hogy hazajuthassanak, ugye. A gyorstöltést pedig fentebb írtam, hogy kegyetlenül rongálja az akkumulátort.


Dehát ez a média, butítják az embereket ezerrel, mint itt is látszik, hogy sokan azt hiszik, hogy ez megoldás bármire is. Közben meg a hidrogén hajtású autó lenne a valódi megoldás, csak abból nem lenne ugye annyi pénz, nem lehetne úgy lehúzni a népet. :D

2019. nov. 24. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
47%
Én arra azért kíváncsi leszek mikor eljutnak tömegesen arra a szintre, hogy az akksikat cserélni kell akkor mi lesz velük, mert egyrészt kétlem, hogy egy használt 10-15 éves autóra valaki rákölt milliókat egy új aksit véve.
2019. nov. 24. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%

"Akkumlátorok most is mennek milló tonna szám tönkre és ezeket is megtudják oldani."


De milyen akkumulátorok? A vasáton kúgos akkuk, a közúton ólomsavas akkuk vannak általában. Ezeknek a kezelése is hagy némi kívánni valót maga után sok esetben, mi lesz akkor a Li-polimer akkukkal? Ott nem annyi a hatástalanítás, hogy a savat leengedjük az ólmot meg ledeponáljuk valahova :D

2019. nov. 24. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
67%

Megujulo energiaforrast is lehet hasznalni.

Benzines autonal ezzel nem tudnal mit kezdeni.


Elektromos auto fekezeskor visszatolt.

Benzines nem termel benzint mikozben fekezel.


Zajszennyezesrol hallottal?

Mennyivel csendesebb lenne a varos ha csak elektromos autok jarnanak.


A koolaj veges. Egyszer elfogy es akkor ugy is kell talalni mas megoldast a kozlekedesre.

2019. nov. 27. 04:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
0%

"Elektromos auto fekezeskor visszatolt.


Benzines nem termel benzint mikozben fekezel."


A benzines hibrid viszont ugyanúgy visszatölt, pont ugyanannyit mint a tisztán elektromos.


"Zajszennyezesrol hallottal?


Mennyivel csendesebb lenne a varos ha csak elektromos autok jarnanak."


Hallottál már trolit? :D

Felénk járnak már elektromos teherautók, valóban csendesebbek mint egy nyitott rendszeres V8-as Scania, de azért nem nulla a zajkibocsátása annak sem.

2019. nov. 27. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 Beviz Elek ***** válasza:
49%

#17

A kérdés az volt hogy miért környezetkímélőbbek az elektromosok.

Jött egy válasz, hogy az elektromos visszatölt, a benzines nem. Erre meg belekevered a hybrideket...

A hybrid is egy (átmenetileg) jó megoldás, de ettől az elektromos nem lesz rosszabb, nem fog kevésbé visszatermelni. Megjegyzem, a hybridben is a problémaként felvetett akkumulátor van, nem vödörben tárolja az áramot.


Az akkumulátorpakkot lehet cellánként cserélni, a Nissan Leafbe pl lehet ilyen felújított akksit venni, tehát nem az egész "kuka".

Ha az akkumulátor már nem elég az autóba, ettől függetlenül tud áramot tárolni a házadba (napelemekre kötve).

A Tesla már bejelentette az 1millió mérföld alatt maximum 10%-ot romló akkumulátort.

A belsőégésű motorú autóval bármit teszel, ami elég az ki fog jönni. Előbb vagy utóbb, folyamatosan vagy 1 regenerálás alatt, de üzemanyagot égetsz el ami nem fog tiszta levegőt termelni.

Mindegy hogy milyen megoldással (tiszta elektromos vagy hidrogén), de az elektromos energiával meghajtott autóban lehet jövő.

2019. nov. 27. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
74%

"Jött egy válasz, hogy az elektromos visszatölt, a benzines nem. Erre meg belekevered a hybrideket..."


Nem volt kikötés, hogy nem lehet. Európa is tele van benzines-hibriddel, talán neked fáj ez vagy mi? :D


"Megjegyzem, a hybridben is a problémaként felvetett akkumulátor van, nem vödörben tárolja az áramot."


Csak nem akkora és nem olyan, igaz? :D


"Ha az akkumulátor már nem elég az autóba, ettől függetlenül tud áramot tárolni a házadba (napelemekre kötve)."


Akármit csak úgy nem köthetsz be az elektromos hálózatba. Lehet nálatok a szigeteken lehet, de otthon megnézném az elmús arcát amikor meglátná az inverter mellett a Tesla akkuját a földön. Nem elég, hogy semmilyen szükséges tanúsítványa nincs, nem lenne aki hivatalosan bekötné neked, de még tűzveszélyes és veszélyes hulladék is egyben.

A használt ólom-savas akkukat esetleg nem akarod bekötni a napelemrendszer mellé? akku az is.. :D


"A Tesla már bejelentette az 1millió mérföld alatt maximum 10%-ot romló akkumulátort."

Biztos nőtt is az értéke a tőzsdén - az üzemi vesztesége meg ugyanannyi. Elon Musk twittel egy faxságot és a világ vigyázzban áll. Majd erre térjünk vissza akkor, ha már lesz néhány tízezer ilyen akkusval gyártott 15-20 éves autónk - amik már lefutották ezt a távot.


"Mindegy hogy milyen megoldással (tiszta elektromos vagy hidrogén), de az elektromos energiával meghajtott autóban lehet jövő."

Valahol biztos. Jó lenne nyilván teljesen más a reális jövőkép Svájcban és teljesen más Szabolcsban.

Az oldal jellegéből adódóan én maradnék a magyar jövőképnél: nálunk sem a keresetek, sem az életszínvonal sem az elektromos hálózat nincs felkészülve az elektromos autózásra. Még vagy 20 évig nem is lesz. Biztos baromi szép egy olyan jövő ahol nulla emisszióval csak atom és fúziós erőművek termelik az áramot amiket el elektromos autózunk, ez viszont a mai energiamixet eltekintve erősen utópia. Még a fejlett országokban is, nem hogy nálunk. Ezt a jövőt mi még nem biztos, hogy megéljük - főleg nem Magyarországon.

2019. nov. 27. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
49%
Szerinted a kőolajkitermeléshez, szállitáshoz, finomitáshoz nem hőerőművekből származó áramot használnak?
2019. dec. 12. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!