Megéri elektromos autót venni? Valóban annyival környezetkímélőbb?
Egy nem nevetségesen rossz energiamixel rendelkező országban valamivel környezetkímélőbb (tehát Magyarországon környezetkímélőbb vagy vele).
Ma még az elektromos autózás eléggé early apodter státuszban van. Magyarul az elektromos autók már használhatók, de azért még vannak gondok, amik főleg a töltőhálózat hiányosságaiból adódnak.
Hacsak nincs nagyon sok pénzed arra, hogy kitűnj és nem tudnád hobbiként kezelni az elektromos autózást, akkor inkább én egy hibridet, vagy tölthető hibridet javasolnék. (Tölthető hibridet és elektromosat is csakis akkor, ha tudod otthon tölteni az autót!)
"Rengeteg tanulmány készült már. Egy elektromos autó sokkal környezetszennyezőbb, mint egy belső égésű autó. Több energia kell a gyártásához, és majd az akkuk elhelyezése is gond lesz. És közben árammal kell tölteni amihez ki tudja milyen módon juthatunk hozzá... Van aki elhiszi van aki nem... Az biztos hogy a használat útvonalán nem bocsát ki káros anyagot"
Csak egy tanulmányt mutass, ami szerint környezetterhelőbb, mint egy hagyományos autó. Nem csoda az e-autó, de valamivel környezetkímélőbb még így is.
#5
Beírtad a keresőbe hogy "elektromos autó környezetszennyezés", de ha már a saját igazadat szeretnéd alátámasztani, akkor legalább olvasd el a cikket.
"A jelenlegi németországi energiamix alapján egy kompakt kategóriás elektromos autó 127,5 ezer kilométer megtétele után lesz kevésbé környezetszennyező, mint egy benzines autó, 100 százalékos megújuló forrásból generált áram felhasználásával pedig 37,5 ezer kilométer után.
Egy dízelautó 219 ezer kilométer megtételéig kevésbé környezetszennyező, mint egy jelenlegi német energiamixen futó elektromos autó, és 40,5 ezer kilométerig, amennyiben az elektromos autó teljesen megújuló forrásból származó árammal fut.
Egy földgázüzemű autót soha nem fog tudni megelőzni környezetvédelmi szempontból egy elektromos autó, amennyiben a jelenlegi energiamixen fut, és abban az esetben is csak 48 ezer kilométer megtétele után, ha száz százalékban megújítható forrásból kapta az elektromos áramot."
Ott írja, hogy 127,5ezer km után lesz kevésbé szennyező az elektromos autó mint egy benzines és mindez Németországban, ami rosszabbul teljesít az energiamix szempontjából. A kérdező az elektromos és a benzines között vacilál.
2016-os adat, sajnos újabbat sehol nem találtam.
Németország: 440,8g CO2/kwh
Magyarország: 260,4g CO2/kwh
Ez alapján Magyarországon sokkal hamarabb válik kevésbé szennyezővé az elektromos autó.
Azt ne feledjük el: az elektromos autóknál mindig beleszámolják az akksik legyártását, áram előállítását is, de a belsőégésűeknél nem számolják az olaj kitermelését, óceánba való szétfolyását (mert megesik), olaj finomítása, felhasználókhoz juttatása, stb.
Összességében: az elektromos autó környezetkímélőbb, amikor az ember ilyenre költi a pénzét támogatja a gyárakat a további fejlesztésekre, az államok is folyamatosan próbálnak átállni a megújuló energiaforrásokra, tehát csak jobb és jobb lesz ezután.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!