Hidrogén meghajtás hagyományos motorban, lehetséges?
Ügye át lehet alakítani autót LPG gáz meghajtásúra ugyanúgy lehet használni mintha sima benzines lenne simán égés történik a motorban továbbra is, vajon ezen az elven megoldható lehet ugyanez hidrogénnel hiszen az az egyik leggyúlékonyabb elegyet alkotja?
Például napenergiával bontanánk vizet és emiatt minimális széndioxid kibacsátás mellett lehetne autózni és hogyha megoldható lehetne hogy a jelenleg az utakon lévő autókat is át lehetne alakítani (például valaki csak ezért venné új autót hogy környezet barátabb legyen) akkor az új autó gyártásból adódó széndioxid kibocsátásától is meglehetne kímélni a bolygót. És ezzel akár elektomos autó olcsóságúvá lehetne tenni bármilyen benzines autó üzemanyag költségét. (Nyilván még nem ilyen olcsó a hidrogén előállítása)
A hidrogénhajtású belsőégésű motor nem újdonság. Mielőtt a lítium- és nikkelalapú akkumulátorok a mai szinten elterjedtek, ezzel a hibrideket és elektromos autókat helyzetbe hozva, úgy nézett ki, hogy a hidrogénhajtás lesz a hagyományos, kőolajalapú belsőégésű motort felváltó technológia, ami üdvösséget hoz. Léteztek is ilyen üzemű autók, kis szériában még közúton is közlekedtek (pl. BMW Hydrogen7).
Sajnos ma nem találtad fel a spanyolviaszt, pedig az ötlet nem rossz. Ám attól nagyon messze áll, hogy tömeges megoldást nyújtson a közlekedés által előidézett károsanyag-kibocsátás problémájára.
Elvileg lehetséges, gyakorlatilag kivitelezhetetlen. A hidrogén legnagyobb problémája, hogy észvesztően nehéz kezelni, ugyanis képes átdiffundálni a közönséges fémeken, és eközben rideggé, törékennyé teszi azokat. Szóval spéci tank, vezetékek, motor kellene hozzá, nem olyan egyszerű az átalakítás, mint LPG-re. És igen, levegővel az egyik leggyúlékonyabb elegyet alkotja, ami jó dolog a motor égésterében, de nem jó dolog azon kívül. Nem véletlenül kóstál százmilliókat egy hidrogéntöltő állomás létesítése, mivel sokkal veszélyesebb anyag a hidrogén, mint a benzin vagy akár az LPG.
Végül pedig ott van a probléma, hogy az egész folyamat borzasztóan rossz hatásfokú. Mind az elektrolízis, mind a belsőégésű motor eldobja a bemenő energia túlnyomó többségét, és az eredő hatásfok jó, ha ~10%-ra kijön. Ehhez képest napenergiával lehetne akkucellát is tölteni, majd azzal villanymotort hajtani, az infrastruktúra már kész van, és a hatásfok bőven 50% felettre jön ki. A benzines autókat meg át lehet alakítani villanyhajtásra.
Bár sztem inkább a közösségi közlekedést kéne fejleszteni ahelyett, hogy minden talpalatnyi helyet lefedünk aszfalttal és autókkal. A vonatnak, metrónak, villamosnak, trolibusznak nem kell se belsőégésű motor, se akkucella. Csak áram, de még azt is jóval hatékonyabban hasznosítják 1 utasra vetítve, mint bármilyen villanyautó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!