Mit gondoltok a SUV-őrületről? 2 tonnás benga autókkal megéri centizni a parkolást Budapesten, de legalább "jól néz ki az autó"?
Ahogy itt is mindenki SUV-ban fog ülni a kretén divat miatt, az ÖSSZES előnye azonnal elveszik. Nem fog számítani balesetnél az autód nagyobb tömege, mert akivel karambolozol, annak is nehéz autója lesz. És nem fogsz "jobban" rálátni a forgalomra, mert előtted is egy szekrénysor méretű autó fog menni.
Komolyan nem értem meg a döntéshozókat, hogy miért nem szabályozzák szigorúbban a személyautók méreteit, tömegét és légellenállását.
11: Persze, ha egyre több van, a járdamászáson kívül szinte semmi nem marad az előnyökből.
"Komolyan nem értem meg a döntéshozókat, hogy miért nem szabályozzák szigorúbban a személyautók méreteit, tömegét és légellenállását."
Nem kizárt, hogy az emisszió-szigorítások ezt is hozni fogják, mert egy idő után simán nem lesz elég lóerő ekkora dögöket mozgatni.
A személyautók méretei MOST is korlátozottak.
Utasszámra, tömegre stb.
De ez még belül van.
Ami a SUV-okat kiüti, az kiütné a családi egyterűeket is a személyautók közül, az meg elég nagy balhét csinálna.
"A személyautók méretei MOST is korlátozottak."
Tudom, de nagyon tág határok között. A megengedett tömeg maximuma ha jól rémlik 3,5 tonna. Mi a francért lehet ilyen nehéz egy személyautó?
"Ami a SUV-okat kiüti, az kiütné a családi egyterűeket is a személyautók közül, az meg elég nagy balhét csinálna."
Az alaktényezőjük sokkal jobb, a súlyuk is kisebb és általában nem is olyan nagyok ezek az autók. De ha kiütne valamennyi családi egyterűt, akkor istenem, kiütötte.
"A megengedett tömeg maximuma ha jól rémlik 3,5 tonna. Mi a francért lehet ilyen nehéz egy személyautó?"
Hogy a 9 személyes kisbusz meg a Ford Transit kisteher beleférjen.
"De ha kiütne valamennyi családi egyterűt, akkor istenem, kiütötte."
Bizonyára örülnének azok a családok, ahol beüt a harmadik, negyedik gyerek és még buszvizsgát is tenni kell, hogy együtt mehessenek nyaralni.
Nem. Nem ez a módszer.
Az a módszer, ami Japánban is.
Bizonyos köbcenti / emissziós érték alatt kedvezményes parkolás, vizsga és adó.
Az elektromos autókhoz hasonlóan.
Nem plusz költséget verni az emberek fejére, hanem kedvezménnyel csalni őket a kisebb felé.
A legvastagabb zsebűeket ez sem fogja érdekelni, mint ahogy a plusz üzemanyagköltség, magas járműár sem.
De egy középréteget, akik tényleg csak a trendtől megszédülve vennék, eltéríthet.
Kanadában élek, itt minden második autó SUV, nekem is az van. Az összkerék meghajtás nagyon jól jön télen (novembertől áprilisig hó van), sokat megyek kirándulni is, ahol sokszor nincs leburkolva az út. Őszintén a legnagyobb előnye, hogy kényelmes beszállni, nem lefelé kell beülni. Az autó kb olyan magas, mint én (165cm), nincs 2 tonna a súlya. Sok hely van benne, befér a kutya meg a család is, nem kell nyomorogni.
Ahol nincs ennyi hó, nincsenek burkolatlan utak, drága a benzin (itt most 300 Ft-nak megfelelő dollár a benzin) és alig van hely parkolni ez az autó választás valószínűleg nem a legokosabb. De megértem. Teljesen más élmény SUV-t vezetni, mint egy szedánt.
Ja és még hozzá, a 3,5 tonna nem üres, hanem maximum terhelt járműtömeg.
Az üresen 2-2,5 tonna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!